تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816444734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اخبار كوتاه اقتصادي
درآمد نفتي 6 ماهه ايران معادل كل درآمد سال گذشته است
در تازه ترين گزارش خود درآمد نفتي ايران در شش ماه نخست سال 2008 ميلادي را تقريبا معادل كل ) EIA (سازمان اطلاعات انرژي درآمد نفتي كشور در سال گذشته اعلام كرد . اين سازمان در حالي درآمد ايران را در شش ماهه نخست 2008 (از ژانويه تا ژوئن ) معادل 54 ميليارد دلار اعلام كرده است كه كل درآمد نفتي ايران در سال گذشته 57 ميليارد بوده است . بر اساس اين گزارش در حالي كه اعضاي اوپك با توجه به افزايش بهاي نفت درآمدهاي بي سابقه اي داشته اند ايران پس از عربستان و امارات داراي بيشترين درآمد نفتي در ميان اعضاي اوپك بوده و درآمد نفتي اين دو كشور به ترتيب معادل 192 ميليارد و 61 ميليارد دلار اعلام شده است . كويت نيز در شش ماهه نخست سال 2008 ميلادي درآمدي معادل ايران و برابر با 54 ميليارد دلار داشته است .
پرداخت تسهيلات يارانه اي زودبازده فقط با تاييد كارگروه اشتغال
وزير كار و امور اجتماعي از اختصاص يارانه 2 درصدي به تسهيلات بانكي طرحهاي زودبازده فقط با تاييد كارگروههاي اشتغال و سرمايه گذاري خبر داد . سيدمحمد جهرمي در خصوص پرداخت يارانه 2 درصدي دولتي به تسهيلات بانكي اختصاص يافته به بنگاه هاي زودبازده گفت : دولت براي حمايت از طرح بنگاه هاي زودبازده يارانه 2 درصدي رابراي ارائه تسهيلات بانكي به اين بخش پيش بيني كرده است . وزير كار و امور اجتماعي اظهار داشت : بر اساس برنامه ريزي ها مانند سال گذشته پرداخت يارانه به تسهيلات بانكي طرحهاي زودبازده ادامه خواهد داشت ولي يارانه دولتي فقط مربوط به طرحهايي است كه به نتيجه و بهره برداري مي رسند. وي پرداخت 2 درصد يارانه دولتي را به نسبت مزيتهاي منطقه اي اعلام و خاطرنشان كرد : پروژه هايي كه از طريق كارگروه هاي اشتغال و سرمايه گذاري شناسايي مي شوند و داراي مزيتهاي منطقه اي هستند مي توانند از يارانه تسهيلات بانكي استفاده كنند.
ايران و اوگاندا بانك مشترك تاسيس مي كنند
مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران از تاسيس بانك مشترك بين ايران و اوگاندا خبر داد. به گزارش روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران در ديدار وزير امورخارجه اوگاندا با مديرعامل بانك توسعه صادرات توافق شد بانكي مستقل با سرمايه گذاري مشترك بانك ايراني و طرف اوگاندايي در شهر كامپالا تاسيس شود. مديرعامل بانك توسعه صادرات ايران گفت : هدف از راه اندازي اين بانك تسهيل كار صادركنندگان ايراني و فراهم آوردن منابع مالي براي فعالين تجاري در اين كشور است .
ايرانيان ركورددار مصرف نان در جهان
بالاترين مصرف نان در جهان از آن كشورماست و در عين حال سالانه سه ميليون تن گندم در كشور هدر مي رود. معاون وزير بازرگاني در خصوص وضعيت نان اظهار داشت : مردم ما پرمصرف ترين مردم جهان در مصرف گندم و نان هستند و با سرانه 200 كيلو بالاترين مصرف سرانه نان را در جهان دارا هستيم . مجيد پارسانيا با اشاره به اينكه در حوزه نانوايي و طباخي شاهد هيچگونه تغيير و تحولي نبوده ايم گفت نبود تغييرات در اين حوزه باعث شد تا به فكر طرح جامعي بر اصلاح توليد و خريد گندم نگهداري توليد آرد و پخت نان داشته باشيم .
استاندارد سازي مصالح ساختماني از سال آينده
رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن از استانداردسازي مصالح ساختماني از سال آينده خبر داد و گفت : مهلت اجباري شدن به كارگيري مصالح استاندارد در كميسيون زيربنايي دولت تا پايان سالجاري تمديد شد. محمود فاطمي عقدا در گفتگو با مهر در خصوص اجباري شدن به كارگيري مصالح استاندارد در ساخت و سازها گفت : در مدت دو سال گذشته در راستاي استاندارد سازي مصالح ساختماني همكاري هاي مناسبي ميان مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با موسسه استاندارد صنعتي كشور وزارت بازرگاني و وزارت مسكن و شهرسازي انجام شد كه هم اكنون به يك شاخص قابل قبول در اين زمينه رسيده ايم . رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با بيان اينكه در استانداردسازي توليد شن ماسه گچ و تيرچه هاي سقفي پيشرفت قابل ملاحظه اي وجود ندارد افزود : صنعتي سازي خط مورد استفاده در كارگاه هاي توليد اين مصالح مورد نياز است كه براي ايجاد پيشرفت در استانداردسازي اينگونه مصالح اقدامات لازم در حال انجام است .
زمان توزيع مجدد كالا برگ مرحله سيزدهم شهري استان تهران
زمان توزيع مجدد كالا برگ مرحله سيزدهم شهري استان تهران اعلام شد. شركت پست اعلام كرد : توزيع كالا برگ اين مرحله فقط از طريق دفاتر منتخب مركزي و مناطق پستي از ساعت 8 صبح الي 16 صورت خواهد گرفت . زماني بندي توزيع كالا برگ براي خانوارهاي مختلف به اين شرح اعلام شده است : خانوار يك و دو نفره از 19 تا 21 مرداد خانوارهاي سه نفره از 22 تا 24 مرداد خانوارهاي چهارنفره از 26 تا 29 مرداد خانوارهاي پنج نفره از 30 مرداد تا دوم شهريور و خانوارهاي شش نفره و بالاتر بايد از سوم تا ششم شهريور به اين دفاتر مراجعه كنند.
اختلاف در واگذاري شركتهاي اصلي نفت به صورت هلدينگ
ارايه پيشنهادات از سوي وزارت نفت به سازمان خصوصي سازي براي واگذاري و شركتهاي ملي گاز و پتروشيمي به صورت هلدينگ در حالي در نشست مشترك باسازمان خصوصي مورد توافق قرار گرفت كه هم اكنون رئيس سازمان خصوصي سازي منكر اين موضوع شده است . غلامرضا كردزنگنه پس از اعلام خبر معاون برنامه ريزي وزارت نفت مبني بر اين كه در حال تهيه پيشنهادات و راهكارها براي واگذاري شركتهاي ملي گاز و پتروشيمي به صورت هدلينگ هستيم به برنا گفت : به هيچ عنوان با واگذاري شركتهاي اصلي نفت به صورت هلدينگ موافق نيستيم . وي گفت : شركتهاي فوق شرايط لازم را براي واگذاري به صورت هلدينگ ندارند و ما مخالف اين موضوع هستيم . غلامرضا كردزنگنه با اشاره به سياست هاي كلي سازمان خصوصي سازي گفت : سياست ما به هيچ وجه واگذاري كلي و يكجاي شركت گاز و زيرمجموعه آن نيست . وي در توضيح اين سياست استدلال كرد : ما معتقديم واگذاري يكجاي اين شركت ها باعث به فروش نرفتن آن در بورس مي شود. رئيس سازمان خصوصي سازي اضافه كرد : واگذاري هلدينگي شركت ها عملا به معناي تداوم دولتي بودن آنها است .
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن