تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799035851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درمان هاي خانگي طبيعي بوي بد دهان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: از قرن ها پيش بشر با مشکل بدبوئي دهان دست به گريبان بوده است . به منظور غلبه بر اين مشکل مردم يونان باستان از درمان هاي خانگي استفاده مي کردند مثلاً شستشوي دهان با شراب سفيد ، تخم باديان و سُر استفاده مي کردند . ايتاليائي ها هم با مخلوط کردن ساج – دارچين ، دانه ي سرو و ريشه ي cypress و برگ رزماري محلولي براي شستشو تهيه کردند و در Academy of general مطرح کردند .

روزنامه نيريورک تايمز در ستون سلامتي Brody. JaheE خود نوشته ايت سوالاتي که درمورد بوي بد دهان دريافت کرده خيلي بيشتر از سوال هاي ديگر بوده است .
همه ي اطلاعاتي که لازم است درمورد بوي بد دهان و راهکارها جهت حفظ خوش بوئي دهان ، لازم است دانسته شود در اين مقاله به شما ارائه مي شود .
براي غلبه بر بوي بد دهان قبل از هر چيز بايد بدانيد که خود شما نمي توانيد بگوئيد که آيا واقعاً دهان بدبو داريد يا نه ؟ جواب اين سوال بستگي به دوستان مهربان شما دارد که آن را به شما تذکر بدهند .
اگر ملاقات مهمي را پيش رو داريد بايد بخاطر داشته باشيد که بوي بد دهان شما زودتر از خودتان وارد فضا مي شود پس سعي کنيد درون يک دستمال که جلوي دهانتان مي گيريد نفس بکشيد و با نخ دندان بين دندان هايتان را تميز کنيد و سعي کنيد با بيني نفس بکشيد .
عوامل موثر در بوي بد دهان
- جرم دندان يک فيلم نامرئي از باکتري است که بطور مداوم در دهان ايجاد مي شود و به همين خاطر براي همه پذيرفته شده است .
- ذرات غذاي است که در بين دندانها تجمع پيدا مي کند، عامل ديگري که سبب بوي بددهان مي شود.
- بوي بد دهان وقتي به علت مشکلات مداوم ناشي از دندانها باشد به راحتي قابل معالجه است . حفره هاي تشخيص داده نشده،بيماريهاي ضريع دندان، و گاه شکستگي هايي که پر شده باشد به سادگي مي تواند ذرات غذا را در خود نگه دارد و سبب بوي بد دهان شود که بايد به دندانپزشک مراجعه کرد و اگر هيچ عاملي دنداني توسط دندان پزشک پيدا نشد بايد غذا به خويي جويده شود و هم چنين با پزشک خود در اين مورد صحبت کرد که به منظور درمان بوي بد دهان سراغ احتمالات ديگر برود.
- گاهي مشکل بدبوئي دهان رو به زياد شدن است که ممکن است به دليل مشکلاتي در سيستم تنفسي ، سينوزيت ، عفونت ريه ،مشکل گوارشي ، وضعيت خاص بدني (چاقي) يا ديابت باشد که باعث بوي نامطبوع مي شود .
- عادت هاي غذائي در ايجاد بوي بد دهان نقش زيادي دارند مثلاً غذاها با بوي تند و شديد مثل سير ، پياز ، الکل و تنباکو با وارد شدن در جريان خون بوي بدي را توسط ريه ايجاد مي کنند . هم چنين ترش کردن از موارد ديگري است که باعث بدبوئي مي شود .

درمان بوي بد دهان:
ما همگي به نحوي از بوي بد دهان در رنج هستيم پس مهم نيست دندان هاي خود را چگونه تميز نگاه داريد يا مواظب رژيم غذاي خود باشيد .
پيدا کردن عامل اصلي بوي بد دهان اولين قدم است . بديهي است کارهائي در اين مورد صورت گرفته است. اما اينجا در مورد درمان هاي خانگي صحبت ميشود که هر اندازه که مي شود دهان را تازه نگه داشت.
- دهان خود را تميز نگه داريد: شستشوي کامل دهان حداقل دوبار در روز و استفاده از نخ دندان بصورت روزانه، غذاها و باکتري هائي که در بين دندانها به دام مي افتند و فقط توسط نخ دندان برداشته مي شوند را از بين مي برد . اگر غذا در بين دندانها بماند و با تاخير خارج شود بوي بدي را در دهان ايجاد خواهد کرد. بيماريهاي دنداني از عوامل بوي بد دهان مي باشد.
- دندان مصنوعي خود را برداريد: اگر از دندان مصنوعي استفاده مي کنيد ، موقع خواب حتما" آن را از دهان خارج کرده وبراي تميز نگه داشتن آن را در مايع مناسب بگذاريد.
- زبان خودرا تميز نگه داريد:باکتريها با قرار گرفتن روي سطح زبان سبب کاهش بوي خوش دهان و تازگي آن مي شوند از شستشوي زبان خود بعد از مسواک زدن دندانها مطمئن شويد .
- مرطوب نگه داشتن فضاي دهان :هميشه يک دهان خشک با دهاني که بوي نامطبوع داشته باشد، يکي است. براي حل اين مشکل مي توان از بزاق مصنوعي استفاده کرد . اين ماده هم حاوي مواد ضد ميکروبي است و هم ذرات غذائي مانده در دهان را شستشو مي دهد. البته استفاده از بزاق مصنوعي در شب مناسب نيست چون صبح که بيدار مي شويد احساس طعم ترش را در دهان خود خواهيد داشت. هم چنين مکيدن قرص نعناي بدون قند ، ترشح بزاق را تحريک مي کند.
- بدون استرس باشيد: استرس سبب خشکي دهان و در نتيجه بوي نامطلوب دهان مي شود.
- اجتناب از غذاهاي با بوي شديد: در ميان همه ي غذاها پياز و سير دو ماده هستند که در خود ترکيب گوگرد دارند که بعد از آنکه جذب جريان خون ميشود بوي آن در ريه ها ظاهر مي شود.
- ماهي هاي خاص چون ماهي خولي و جلبک ها جذب جريان خون مي شوند و ايجاد بوي آمونياک مي کنند. متاسفانه به منظور بهبود بخشيدن به طعم غذاها حرکت به طرف مواد شيميايي صورت گرفته است و طعم دادن به غذا توسط ادويه انجام ميشود . اين ادويه آنقدر خوش بو و خوش طعم نيستند که شما احساس خوبي داشته باشيد.
درمان هاي خانگي طبيعي :
بوي بد دهان به سادگي قابل درمان است و بايد بعضي از عوامل را از آشپز خانه حذف کرد ! براي اين کار راهکارهاي زير پيشنهاد مي شود :
- تهيه جوش شيرين: جوش شيرين پخته يکي از بهترين روشها براي تميز کردن دندانها است و در دهان ايجاد تازگي مي کند.
- بعضي ها براي تازه تر شدن نفس جوش شيرين را در کف دست ريخته و کمي رطوبت به آن ميزنند و باآن مسواک ميزنند . مسواک زدن با جوش شيرين باعث صدائي روي دندانها مي شود . سعي کنيد به جوش شيرين تعدادي قند مصنوعي مثل ساخارين يا اسپاراترم (قند مصنوعي ) بيافزائيد.
شما مي توانيد با فرمول زيريک خمير دندان بسازيد:
سه قسمت جوش شيرين را با يک قسمت نمك، مخلوط کنيد و سپس 3 قاشق گلسيرين به آن بيافزاييدو با 20-10 قطره ماده طعم دهنده مثل (اسانس نعنا و وينترگرين،انيس و دارچين )آن را خوشبو کنيد سپس آنقدر آب به آن اضافه كنيد تا خمير مناسبي بدست آيد.
توليد پودر دنداني : سه قسمت جوش شيرين ، 1 قسمت نمک و چند قطره از اسانس نعنا به روغن وينترگرين اضافه شود.
- آدامس بدون شکر يا آب نبات:آدامس يا آبنبات بدون شکر دهان را مرطوب نگه مي دارد و سبب افزايش بزاق مي شود . سازمان دندان پزشکان آمريکائي پيشنهاد دو ماده را به منظور خوش بوكردن دهان دارد 1- جويدن آدامس بدون قند2- مکيدن آب نبات بدون قند.اين مواد از سوربيتول ، مانيبتول ، گزيلتول (قند الکلي ) ساخته شده اند و سبب رشد ميکروبهاي دهاني نمي شوند.
درمان خانگي بااستفاده از آب شير (آب آشاميدني) Home Remediefrom the fauct
آب : يکي از عوامل ضروري براي تازه نگه داشتن دهان آب است. چرخاندن آب دردهان به مدت حداقل 20 ثانيه سبب شستشوي ذرات غذائي و تميز کردن دهان ميشود
درمان خانگي با استفاده ازيخچال
- پنير : سبب از بين رفتن جرم دندان شده وباعت خوش بو شدن دهان مي شود . انتخاب يک قطعه کوچک از پنير چرب براي يک وعده غذائي سرپائي مناسب به نظر مي رسد.
- جعفري و نعنا:جعفري نبايد فقط به منظور تزئين غذا استفاده نمي شود بلکه مدتهاي زيادي است که در خنثي کردن بوي بد دهان نيز بکار رفته است . جعفري و نعنا سبب يکدست شدن سيرو وميگو هنگام طبخ غذا استفاده مي شوند.
درمان خانگي با استفاده از ادويه ها
در آسياي جنوبي و خاورميانه جويدن تخم ادويه هاي خوشبو چون گل ميخک ، هل، يا رازيانه بعد از غذا يک امر عمومي است.
تخم ادويه شامل مقداري زيادي مواد ضد ميکروبي است و مي تواند سبب توقف بوي دهان شود.
بوي بد دهان ممکن است در هر سني يک مسئله باشدو اما اين مسئله نبايد باعث شود که وقت ما خراب شود وبايد با استفاده و به کمک درمان هاي خانگي و قبل و يا بعد از اينکه شب فرار سد مشکل را حل کنيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن