تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815028133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن‌هاي بعثت در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جشن‌هاي بعثت در پايتخت


دين- گروه ادب و هنر:
همزمان با فرارسيدن سالروز بعثت حضرت رسول (ص) برنامه‌هاي هنري مختلفي در حوزه‌هاي گوناگون برگزار مي‌شود.

در اين ميان، سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران با محوريت فرهنگسراهاي خود، از نظر تعداد و تنوع برنامه در صدر قرار مي‌گيرد.

برنامه‌هايي كه در 8 فرهنگسرا و يك بوستان امروز در سراسر پايتخت اجرا مي‌شوند:
«بوي خوش مهرباني» عنوان برنامه‌اي است كه از سوي معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران در بوستان بعثت، جنب ترمينال جنوب، امروز از ساعت 30/20 برپاست.

شخصيت‌ها و ميهمانان محلي و مسئولان فرهنگي در اين جشن كه با همكاري صدا و سيما برگزار مي‌شود، حضور خواهند داشت و نمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي مختلف ويژه كودكان و نوجوانان شامل خلاقيت، گريم، نقاشي، خوشنويسي، بازي‌هاي فكري و مسابقه از جمله برنامه‌هاي جانبي آن خواهند بود كه آزاد و رايگان است.

فرهنگسراي پايداري نيز امروز ساعت 20 جشن مبعث را در بوستان پايداري، خيابان شريعتي، خيابان شهيد ناطق نوري برگزار خواهد كرد و برنامه فرهنگسراي تفكر 2 ساعت زودتر، ساعت 18 در شهر زيبا، بلوار شهران با برنامه‌هاي شاد و متنوع برگزار مي‌شود.

اما برنامه‌هاي فرهنگسراي كودك با عنوان جشن آخرين نبي، ويژه كودكان است و بنابراين نبايد به شب محول شود. بچه‌ها مي‌توانند از ساعت 10 تا 12 به اين فرهنگسرا بروند و در جشن‌هاي شاد مبعث، حضور يابند.

دخترخانم‌ها نيز طبيعتا بايد به فرهنگسراي دختران بروند، آن‌هم ساعت 19 كه زياد دير به منزل بازنگردند.

فرهنگسراي تابستاني كوهسار در بلوار فردوس هم همين ساعت را براي برپايي جشن مبعث در نظر گرفته است.

اما همان طور كه كودكان به فرهنگسراي خاص خودشان مي‌روند، سالمندان گرامي نيز مي‌توانند ساعت 21 به فرهنگسراي سالمند در بوستان خيام، خيابان 17 شهريور بروند و در برنامه‌اي كه با نام «سرود بعثت» برگزار مي‌شود، شركت كنند.

شهروندان شهر ري نيز جشن مبعث را امروز ساعت 21 در فرهنگسراي ولاء (شهرري، ميدان نماز) جشن مي‌گيرند. در اين جشن نيز برنامه‌هايي از قبيل موسيقي و تواشيح برگزار خواهد شد.

از اينها گذشته، فرهنگسراي بهمن كه برنامه‌هايش معمولا مفصل‌تر است، 2 روز را براي برگزاري جشن‌ مبعث در نظر گرفته است. برنامه‌هاي اين فرهنگسرا علاوه بر امروز، پس‌فردا (پنجشنبه) نيز با نام «شب‌‌هاي مهتابي، روزهاي آفتابي» از ساعت 30/20 تا 30/22 برقرار است.

يكي از اين برنامه‌ها، اجراي زنده موسيقي سنتي است كه با نام «تبسم خورشيد» از ساعت 45/19 تا 21 در محوطه فرهنگسراي بهمن به‌صورت رايگان برپا مي‌شود.

سپيده نيايش در 200 مسجد

غير از فرهنگسراها، امسال قرار است در 200 مسجد نيز نخستين جشنواره «كودك، خانواده، نماز» با عنوان «سپيده نيايش»، از عيد مبعث تا نيمه شعبان براي نمازگزاران 6 تا 12 سال برگزار شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي - هنري شهرداري، در اين جشنواره كه در مساجد مناطق 4، 7، 8، 13، 14 و 15 برگزار مي‌شود، مركز رسيدگي به امور مساجد، ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگي - هنري و فرهنگسراهاي طبيعت، مدرسه، خانواده، سالمند، اخلاق، خاوران و نيز معاونت امور اجتماعي - فرهنگي شهرداري مشاركت دارند.

ارائه بسته‌هاي فرهنگي با موضوع نماز شامل لوح فشرده آموزش نماز، كتاب، بازي‌ و سرگرمي، بروشور ويژه والدين و برگزاري مسابقات فرهنگي - هنري و سخنراني امام جماعات مساجد از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي دور مقدماتي اين جشنواره است.

جشنواره هنري نماز و نيايش

امروز نخستين جشنواره هنري نماز و نيايش هم در 3‌بخش هنرهاي تجسمي، تئاتر و موسيقي در فرهنگسراي نياوران گشايش خواهد يافت.

اين جشنواره با افتتاح نمايشگاه هنرهاي تجسمي در نگارخانه اصلي فرهنگسراي نياوران آغاز شده و پنجشنبه و جمعه از ساعت 30/15 تا 23 با اجراي 9 نمايشنامه‌خواني و 5 اجراي موسيقي ادامه خواهد يافت.

مراسم اختتاميه نخستين جشنواره نماز و نيايش نيز ساعت 17 شنبه 12 مرداد در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود.

اين جشنواره با همكاري معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بنياد آفرينش‌هاي هنري نياوران برگزار مي‌شود.

اجراي اركستر ملي

اركستر ملي به رهبري فرهاد فخرالديني همزمان با عيد مبعث در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود. در اين اجرا كه از تاريخ 9 تا 11 مرداد برگزار مي‌شود، اركستر ملي به خوانندگي
سالار عقيلي در 2 بخش به اجراي برنامه مي‌پردازد.

قرار است در اين برنامه‌ها، بخشي از اجراي كنسرت شيراز نيز كه به تازگي اجرا شده بود، دوباره اجرا شود. اما قسمت جالبش، اجراي 7 قطعه است كه براي نخستين بار نواخته مي‌شود

تاريخ درج: 7 مرداد 1387 ساعت 20:53 تاريخ تاييد: 7 مرداد 1387 ساعت 21:08 تاريخ به روز رساني: 7 مرداد 1387 ساعت 21:08
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن