تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821171432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فرانس پرس از اهداف سفر وزير خارجه كلمبيا به فرانسه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: گزارش فرانس پرس از اهداف سفر وزير خارجه كلمبيا به فرانسه
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/05/07
خبرگزاري فرانسه در گزارشي به قلم اينگريد بازينه از پاريس نوشت جيم برمودز وزير امور خا رجه جديد كلمبيا امروز دوشنبه در شرايطي سفر رسمي سه روزه خود را به فرانسه اغاز كرد كه پس از ازادي اينگريد بتانكور از اسارت نيروهاي مسلح انقلابي كلمبيا موسوم به فارك در اوايل ژوئيه،‌ تنشهايي در روابط كلمبيا و فرانسه پديد امده است.
بر اساس اين گزارش؛‌ جيم برمودز كه براي اولين بار در سمت وزير امور خارجه كلمبيا به فرانسه سفر كرده است در مدت اقامت در پاريس با برنار كوشنر وزير امور خارجه فرانسه ديدار خواهد كرد. اريك شواليه سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه ضمن تائيد اين خبر خاطر نشان كرد وزراي امور خارجه فرانسه و كلمبيا اين ديدار را فرصت مناسبي مي دانند تا نشان دهند كه روابط و مناسبات دو كشور در بهترين سطح قرار دارد.
نمايندگان كميته حمايت از اينگريد بتانكور كه به " اقدام به همراه اينگريد بتانكور" تغيير نام يافته است و همچنين اعضاي فدارسيون بين المللي كميته هاي اينگريد بتانكور،‌ دوشنبه شب در سفارت كلمبيا در پاريس با وزير امور خارجه كلمبيا ديدار و گفتگو خواهند كرد.
اينگريد بتانكور كه يك كلمبيايي فرانسوي تبار است پس از ازاد شدن از دست شبه نظاميان فارك، تعهد كرد براي ازادي تمام گروگانهايي كه در اسارت فارك هستند تلاش كند. اينگريد بتانكور كه در حال حاضر به همراه اعضاي خانواده اش براي گذراندن تعطيلات به جزاير سيشل سفر كرده است، مدت شش سال در اسارت شبه نظاميان فارك بود.
در حال حاضر حدود سه هزار نفر در اختيار گروههاي چريكي،‌ گروههاي شبه نظامي راستگراي افراطي و باندهاي جنايي فعال در كلمبيا هستند.
وزير امور خارجه كلمبيا كه به اتفاق لوئيز گيلرمو پلاتا، وزير اقتصادي كلمبيا به فرانسه سفر كرده است، پيش از ورود به پاريس بر نقش كنوني فرانسه به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه اروپا تاكيد كرد.
وزير امور خارجه كلمبيا خاطر نشان كرد بوگوتا در نظر دارد به سرعت و از طرق مختلف از جمله انعقاد توافق نامه با جامعه كشورهاي حوزه آند ( مركب از كشورهاي كلمبيا،‌ پرو،‌ اكوادور و بوليوي) روابط خود را با اتحاديه اروپا گسترش دهد.
با اين وجود منابع نزديك به هيئت ديپلماتيك كلمبيا در فرانسه اعلام كردند وزير امور خارجه كلمبيا در سفر به فرانسه تلاش خواهد كرد تا تنشهايي را كه در نتيجه ابهامات موجود در چگونگي ازاد سازي اينگريد بتانكور و چهارده گروگان ديگر توسط نيروهاي ويژه كلمبيا از دست نيروهاي مسلح انقلابي كلمبيا، فارك، در روابط
پاريس-بوگوتا رفع كند. اينگريد بتانكور و چهارده گروگان ديگر در تاريخ دوم ژوئيه در عمليات نيروهاي ويژه ارتش كلمبيا كه فرانسه نيز از ان بي خبر بود، از دست شبه نظاميان فارك ازاد شدند.
منابع نزديك به هيئت ديپلماتيك كلمبيا در فرانسه تصريح كردند جيم برمودز از دوستان نزديك الوارو اوريبه رئيس جمهور كلمبيا است و از متخصصان ديپلماسي بحران به شمار مي رود.
دولت فرانسه اعلام كرده است برنار كوشنر وزير امور خارجه اين كشور از فرصت ديدار با همتاي كلمبيايي خود استفاده و اعلام خواهد كرد كه در صورت درخواست مقامات بوگوتا، پاريس اماده است دولت كلمبيا براي ازاد كردن گروگانهاي گروه چريكي ماركسيست، ، كمك كند.
پس از ازاد شدن اينگريد بتانكور از دست شبه نظاميان فارك، مقامات بوگوتا به ماموريت ميانجيگري فرانسه، اسپانيا و سوئيس كه خواستار مذاكره با گروه فارك بودند، پايان داد. در همين حال مقامات بوگوتا فرستادگان دولتهاي فرانسه و سوئيس را به حمايت مالي از گروه شورشي فارك متهم كردند.
الوارو اوريبه رئيس جمهور كلمبيا كه در مبارزات انتخابات رياست جمهوري قول داد از هيچ تلاشي براي ريشه كن كردن گروه چريكي فارك فروگذار نكند، بارها و به ويژه در شرايط كنوني كه محاصره و فشار برضد گروه شورشي فارك تشديد شده ، بر اراده خود براي پيگري پرونده گروگانهاي اين گروه تاكيد كرده است.
در اين اوضاع، مسئولان پليس اسپانيا اوايل اين هفته اعلام كردند ماريا رمديوس گارسيا البرت نماينده احتمالي
گروه شورشي فارك بازداشت شده است. رئيس پليس كلمبيا نيز با اشاره به بازداشت گارسيا البرت تاكيد كرد انتظار مي رود برخي از ديگر اعضاي فارك در خاك اروپا دستگير شوند.
خانواده گروگانها و اعضاي كميته هاي حمايت از اينگريد بتانكور نيز به نوبه خود اعلام كرده اند بيم ان دارند كه اغاز كردن يك جنگ تمام عيار با گروه فارك،‌ جان گروگانهاي دربند اين گروه را به خطر اندازد.
اليوير روبي، نايب رئيس كميته هاي حمايت از اينگريد بتانكور، اعلام كرد ما اميدوار هستيم كه دولت كلمبيا بدون اتلاف وقت تصميمهاي لازم و مناسب را براي ازاد كردن گروگانهايي كه همچنان اسير فارك هستند اتخاذ كند و از دست زدن به عمليات نظامي خونين برضد اين گروه خودداري ورزد.
اروه مارو،‌ سخنگوي گروه " اقدام به همراه اينگريد بتانكور" تاكيد كرد ما تسليم نخواهيم شد و دست از تلاش بر نخواهيم داشت چرا كه ازادي گروگانها بيش از هر زمان ديگر در گرو مبارزه ماست.
106/163
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن