تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816813481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجمع دامداران در مقابل وزارت جهاد كشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تجمع دامداران در مقابل وزارت جهاد كشاورزي
امروزه عده‌اي از دامداران به نمايندگي از دامداران سراسر كشور با تجمع خود در مقابل ساختمان وزارت جهاد كشاورزي، خواستار ملاقات با وزير شدند.
غلامحسين اخلاقي از دامداران تجمع كننده در مقابل ساختمان وزارت جهاد با بيان اينكه پس از 40 سال تلاش گاوداران در توليد شير و گوشت به خودكفايي رسيديم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امروز براي ملاقات با وزير جهاد كشاورزي عده‌اي از دامداران به عنوان نماينده دامداران سراسر كشور در مقابل وزارت جهاد تجمع كردند. اين در حالي است كه تاكنون موفق به ملاقات با وزير نشده‌ايم.

وي با اشاره به افزايش 100 درصدي بهاي نهاده‌هاي دامي، ثبات قيمت شير و افزايش قيمت مواد لبني و گوشت تصريح كرد: هم اكنون كارخانه‌داران به علت پايين بودن قيمت شير به دنبال خريد ارزان از دامداران هستند و از سوي ديگر علوفه فروشان نيز با توجه به كمبود علوفه در كشور و بالا بودن قيمت آن از موقعيت خود سوء استفاده مي‌كنند.

اخلاقي با اشاره به واردات گوشت يخ زده از برزيل و شير خشك نامرغوب از هند و چين گفت: ما نيازي به واردات گوشت و شير نداريم. اگر دولت با تامين علوفه صنعت دامپروري و دامداران كشور را حمايت كند، ديگر نيازي به كشتار گاوهاي شيري و آبستن نخواهد بود.

اين دامدار به افزايش قيمت ذرت دانه‌اي از 180 تومان به 360 تومان اشاره و تصريح كرد: 2 سال پيش قيمت جو از كيلويي 150 تومان به 450 تومان و قيمت داروي دام از 180 تومان به 380 تومان رسيد. اين در حالي است كه هر ليتر شير در همان زمان 300 تومان خريداري مي‌شد و هم اكنون با افزايش ناچيز به 380 تومان رسيده است.

وي با بيان اينكه قيمت علوفه در سال جاري به دليل بروز خشكسالي و افزايش قيمت جهاني افزايش يافته خاطر نشان كرد: براي كاهش قيمت علوفه و تسهيل واردات آن بهتر است، تعرفه ذرت جو و انواع كنجاله‌ها (به جز تخم پنبه) حذف شده و تسهيلات لازم براي واردات نهاده‌هاي دامي فراهم شود.

سيد حسين خوارزمي از ديگر دامداران حاضر در اين تجمع با اشاره به اينكه قيمت جهاني هر ليتر شير را 3 كيلو جو تعيين مي‌كند به خبرنگار ما گفت: اين فرمول مي‌تواند قيمت عادلانه شير را تعيين كند.

وي با اشاره به اينكه دولت يا نمايندگان دولت با واردات شير خشك و گوشت يخ زده به دامداران و توليد كنندگان آسيب مي‌رسانند، تصريح كرد: طي يك سال گذشته نيمي از گاوهاي هلشتاين كشور به علت بي‌توجهي به دامداران كشور و زيان هاي فراوان و افزايش صعودي خوراك دام، به كشتارگاه فرستاده شدند. يارانه اختصاصي دولت به شير عادلانه نيست. يارانه بايد به دامداران واقعي اختصاص يابد.

اين دامدار با بيان اينكه قيمت علوفه دام روز به روز در حال افزايش است گفت: افزايش قيمت علوفه دام، ثبات قيمت شير و حمايت نكردن از دامداران باعث شده است دامداران در آستانه ورشكستگي قرار بگيرند.

كسري لشكري يكي ديگر از دامداران كشور در تجمع دامداران در مقابل وزارت جهان طي گفتگويي به خبرنگار ما با بيان اين مطلب گفت: هم اكنون گوشت گوساله نر در سطح شهر حدود كيلويي 8 تا 9 هزار تومان به فروش مي‌رسد. در حالي كه هر كيلو گوشت گوساله 2 هزار و 100 تومان از دامدار خريداري مي‌شود و در كشتارگاه پس از كشتار، لاشه كه شامل 18 درصد استخوان است كيلوئي 4 هزار و 200 تومان به فروش مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه سود حاصل از صنعت دامداري نصيب دلال ها مي‌شود، تصريح كرد: هم اكنون دامداران روزانه براي هر كيلو گوشت حدود 1000 تومان ضرر مي‌كنند. قبل از تجمع در مقابل وزارت جهاد كشاورزي با معاونت امور دام، جهادهاي كشاورزي شهرستانها، كميسيون كشاورزي مجلس، دفتر ولايت فقيه و دفتر رسيدگي به شكايات مردمي رئيس جمهور نگاري كرده‌ايم، ولي متاسفانه تاكنون جواب قانع كننده‌اي دريافت نكرديم.

اين دامدار افزود: پرداخت يارانه مستقيم به دامداران، پرداخت تسهيلات بلاعوض و قرض‌الحسنه با تعيين قيمت عادلانه پايه خريد شير به صورت تضميني و واردات نهاده‌هاي دامي و فروش بلند مدت آنها به نرخ ثابت تا پايان سال زراعي (جو، ذرت، سويا، كنجاله) از درخواست هاي دامداران براي حمايت از آنهاست.

لشگري ادامه داد: تامين سرمايه در گردش، جبران خسارات وارده طي 8 ماه گذشته به دليل مديريت نامناسب، خريد شير از صنايع لبني و تبديل آن به شير خشك به منظور تنظيم بازار (از طرف پشتيباني امور دام) و برداشت ذرت دانه‌اي به صورت علوفه‌اي براي حمايت از دامداران و پرداخت جايزه به كشاورزان اين طرح از ديگر درخواست هاي دامداران براي حمايت به آنهاست.

وي خاطر نشان كرد: در صورت بي‌توجهي به دامداران، در اقدام بعدي تمام گاوداران در مقابل وزارت جهاد تجمع مي‌كنند و در صورت نتيجه نگرفتن شيرهاي توليد شده در دامداري‌ها به خيابان ها ريخته خواهد شد./ش
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن