تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820073506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‏نژاد: مي‏توانيم اقتصاد اول دنيا شويم


واضح آرشیو وب فارسی:انتخاب: احمدي‏نژاد: مي‏توانيم اقتصاد اول دنيا شويم
خبرگزاري انتخاب : رئيس جمهور با تاكيد براينكه كلمات «نمي شود» و «نمي توان» در مقابل اراده و همت بلند مردم ايران اسلامي مفهومي ندارد، گفت: مي توانيم به سرعت و در زمان كوتاه تري به اقتصاد اول جهان دسترسي پيدا كنيم.


رئيس جمهور با تاكيد براينكه كلمات «نمي شود» و «نمي توان» در مقابل اراده و همت بلند مردم ايران اسلامي مفهومي ندارد، گفت: مي توانيم به سرعت و در زمان كوتاه تري به اقتصاد اول جهان دسترسي پيدا كنيم.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، دكترمحمود احمدي نژاد شب گذشته از 17.30 الي 21.30 ميزبان شماري ازفعالان اقتصادي ونمايندگان اصناف گوناگون تجاري و صنعتي به منظور بررسي طرح تحول بزرگ اقتصادي بود.

رئيس جمهور در اين نشست پس از سخنان عده اي از فعالان اقتصادي درباره ابعاد مختلف طرح تحول بزرگ اقتصادي و شنيدن دغدغه ها و پيشنهادات مطرح شده در سخناني به مباحث آنان پاسخ داد.

وي فعالان بخش هاي گوناگون اقتصاد ايران را از جمله اقشاري دانست كه در سخت ترين شرايط در مجموع بهترين عملكرد و بازدهي را داشتند.

دكتراحمدي نژاد با بيان اينكه دولت به شرايط وتحولات دنيا و داخل كشور درعرصه هاي گوناگون اشراف كامل دارد خاطرنشان كرد: به خاطر برخي نارسايي هايي كه درعرصه اقتصادي گريبانگير كشوراست، اقشاري كه به طور واقعي براي كشور زحمات بسياري متحمل مي شوند همواره با مشكلاتي مواجه بوده و آنهايي كه زحمت چنداني نمي كشند به راحتي از امكانات و تسهيلات ويژه برخوردار مي شوند و پيچ و خم هاي اداري سنگيني در برابر توليد و تجارت كشور وجود دارد دولت درصدد است نارسايي ها موجود را از پيش پاي مردم بردارد .

رئيس جمهور تاكيد كرد: اقشار و صنوفي كه فشارهاي سياسي، بانكي، اقتصادي وهياهوها و تهديدات را تحمل مي كنند و با تلاش روز افزون باعث مي شوند آثار اينگونه فشارها در جامعه محسوس نباشد اين عده يقيناً در شرايط مناسب و آرام اقتصادي، مي توانند اقتصاد كشور را به رتبه اول جهان برسانند.

دكتر احمدي نژاد اجرايي نشدن طرح هاي بنيادين اقتصادي در دوره هاي گذشته را داراي علل سياسي و اجرايي دانست و گفت: عده اي تصور مي كردند اجراي برخي تحولات موجب آشوب و بحران اجتماعي خواهد شد و از اين رو از ترس تبعات احتمالي آن وارد اجراي آن نمي شدند علت دوم هم از وسواس بيش از حد كارشناسي بود و البته هيچ كدام از دولت هاي گذشته چارچوب و بسته اي مانند طرح تحول اقتصادي تدوين و ارايه نكرده بودند.

وي مجموعه طرح تحول اقتصادي را يك بسته به هم پيوسته و منسجم دانست و تصريح كرد: در اين طرح 7 محور كليدي با استدلال و پس از 5/2 سال بحث و بررسي كارشناسي در كنار هم قرار گرفته است كه بايد با هم به اجرا در بيايد ضمن اينكه پس از اجراي اين طرح مي توان بسته ها و مجموعه هاي ديگري نيز براي رفع برخي مشكلات ديگر طراحي و تدوين كرد.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه در اجراي هر تغيير و تحول سياسي، اقتصادي و فرهنگي دولت و مردم در كنار و پشتيبان هم هستند، اظهار داشت: بدون هماهنگي و همراهي يكديگر نمي توان در هيچ اقدامي به موفقيت دست يافت و ما معتقد به يك دولت كارآمد حداقلي هستيم و به همين دليل مسير واقعي واگذاري شركت ها و موسسات اقتصادي به مردم چند ده برابر شده است.

احمدي نژاد با ابرازخرسندي از اينكه هيچكدام ازفعالان اقتصادي درضرورت كليات طرح تحول بزرگ اقتصادي ترديدي نداشتند ، اختلاف نظر در تفسيرها و برخي نگراني ها در نحوه اجرا را امري طبيعي دانست و گفت: كارگروه ها و كميته هاي مختلفي در حال بررسي و تكميل اين طرح هستند و از حضور فعالان اقتصادي در اين كارگروه ها استقبال مي كنيم و اگر دست به دست هم بدهيم تبعاتي كه ممكن است وجود داشته باشد به حداقل خواهد رسيد.

وي در ادامه با اشاره به استعدادها و توان بالاي ملت ايران، تصريح كرد: اين استعداد در ايران اسلامي هست كه اگر مسيري را كشورها و ملت هاي ديگر در 30 سال طي مي كنند، ملت ايران آنرا در 10 سال به سرانجام برساند. ايرانيان مردمي در هم تنيده و منسجم هستند كه به فكر عزت و سربلندي كشور شان مي باشند .

رئيس جمهور برخي فشارهاي داخلي و خارجي براي متوقف كردن حركت شتابان دولت و مردم به منظور پيشرفت كشور را بي فايده دانست و تاكيد كرد: فشارهايي كه برخي در داخل و خارج كشور قصد دارند در برابر پيشرفت مردم ايجاد كنند به هيچ وجه مانع حركت رو به پيشرفت ملت بزرگ ايران اسلامي نخواهد شد.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد: احساسي كه در مجموعه دولت نسبت به كشور و مردم وجود دارد، احساس خدمتگزاري است و به آن افتخار مي كند و بايد دست به دست هم ايران عزيز را تاج سر جهان قرار دهيم.

درابتداي اين نشست دكترحسيني دبير كارگروه طرح تحول بزرگ اقتصادي زواياي مختلف اين طرح را براي جمع حاضرتشريح كرد و خواستار مشاركت و همكاري آنان با كارگروه هاي تخصصي طرح تحول اقتصادي شد.

پس از آن بيش از ده نفر از فعالان اقتصادي، بخش خصوصي و نمايندگان اصناف تجاري و صنعتي ديدگاه ها و نظرات و پيشنهادات خود را درباره طرح تحول بزرگ اقتصادي مطرح كردند.

فعالان اقتصادي طرح تحول بزرگ اقتصادي را قابل تقدير و مولودي مبارك دانستند و دولت را به دقت و مراقبت در عملياتي كردن آن فراخواندند.

يكي از سخنرانان با انتقاد از كساني كه طرح بزرگ تحول اقتصادي را تبليغات انتخاباتي عنوان مي كنند، گفت: اين عده متوجه نيستند كه چنين طرحي براي ساماندهي اقتصاد معيوب كشور است نه براي احمدي نژاد.

دراين نشست، معاون اول رئيس جمهور و وزراي كار وامور اجتماعي ، رفاه ، بازرگاني، معاون اجرايي و شماري از مشاوران رئيس جمهور حضور داشتند.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: انتخاب]
[مشاهده در: www.entekhab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن