تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819917593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آفريده: حل چالش‌هاي اقتصادي مستلزم حركت بر مبناي برنامه توسعه است سيستم كارت هوشمند بايد تداوم يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آفريده: حل چالش‌هاي اقتصادي مستلزم حركت بر مبناي برنامه توسعه است سيستم كارت هوشمند بايد تداوم يابد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

حركت بر مبناي برنامه توسعه و سند چشم‌انداز، وابستگي به درآمدهاي نفتي را كاهش مي‌دهد و حجم تصدي‌گري‌هاي دولتي را كم مي‌كند؛ درآن صورت حساب ذخيره‌ ارزي در اختيار توليد، توسعه و آباداني كشور قرار خواهد گرفت.

دكتر حسين آفريده ـ استاد دانشگاه امير كبير ‌ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب، بروز برخي اختلالات در سيستم اقتصادي كشور را ناشي از فاصله گرفتن از برنامه چهارم توسعه دانست و گفت: نبود الگو و سياست‌گذاري را چندان در بروز چالش‌هاي موجود اقتصاد دخيل نمي‌دانم و معتقدم كه بي‌برنامگي و دوري از آن به اقتصاد لطمه مي‌زند.

وي تصريح كرد: برنامه توسعه كاملا مشخص است و سند چشم‌ انداز20 ساله كشور هم مسير را به روشني ترسيم كرده است؛ كافيست مديران كمي تامل كنند، اهتمام بورزند و مطابق برنامه حركت كنند.

آفريده، با بيان اينكه اگر دولت متعهد شود كه مطابق برنامه چهارم حركت كند، خود به خود چالش‌ها و مشكلات اقتصادي حل مي‌شود، افزود: معتقدم حركت بر طبق برنامه، وابستگي به درآمدهاي نفتي را كاهش و دولت را كوچك مي‌كند، در اين شرايط مي‌توان حساب ذخيره ارزي را در اختيار توليد و توسعه و عمران كشور قرار داد، اما اگر از اين مسير عدول كنيم منابع ملي كه سرمايه ارزشمند كشور است، از بين برده‌ايم.

استاد دانشگاه امير كبير، در ادامه سخنان خود با اشاره به كشف ميدان بزرگ كِشِكان در درياي خزر، از نامشخص بودن وضعيت رژيم حقوقي درياي خزر انتقاد و اظهار كرد: در حال حاضر كشورهاي همسايه گوي رقابت را در كشف و استخراج ميادين نفتي و گازي از ما ربوده‌اند و هر لحظه خبر كشف يك ميدان را مي‌شنويم، با اين روند نبايد غفلت كنيم و فرصت‌ها را يكي پس از ديگري از دست بدهيم.

آفريده، ادامه داد: بايد در جهت اصلاح و مشخص شدن رژيم حقوقي درياي خزر تلاش و وضعيت خود را روشن كنيم درغير اين صورت در آينده با دشواري‌هاي بسياري مواجه خواهيم شد.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس هفتم، همچنين بر تداوم اجراي سيستم كارت هوشمند تاكيد كرد و گفت: در شرايط فعلي عرضه بنزين با كارت هوشمند را توصيه مي‌كنم و معتقدم كه در كنار آن بايد قيمت‌ها را هم اصلاح كرد؛ درغير اين صورت كساني كه مي‌توانند اشتغال‌زايي و كارآفريني كنند و مولد باشند، عملا بنزين و سهميه‌ كمتري به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

وي، افزود: خوشبختانه با اجراي طرح فروش آزاد بنزين وضعيت عرضه كمي بهتر شده است؛هرچند كه اگر دولت از همان روزهاي اول، اين حركت را دنبال مي‌كرد ‌نتيجه مطلوبتري حاصل مي شد.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن