تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809681100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته
"سخنان رئيس جمهور در زمينه وجود شش هزار سانتريفيوژ در ايران"، "پايان نقش آفريني سوئيس در مناقشه هسته‌اي ايران و غرب"و "اظهارات اوباما درباره برنامه هسته اي ايران" از جمله موضوعات مورد توجه راديو‌هاي بيگانه در شب گذشته بود.

به گزارش رجانيوز به نقل از فارس، "تلاش رژيم صهيونيستي براي برتري سياسي و نظامي خود در منطقه"، "ادعاهايي در زمينه بي اعتنايي دولت نهم به مجلس"، "اجراي حكم اعدام چند مجرم سابقه دار در تهران" و "وضعيت اتوبوسراني شهري در تهران" از جمله ديگر القائات و موضوعات مورد توجه راديو‌هاي بيگانه در شب گذشته بود.

راديو رژيم صهيونيستي راه اندازي شش هزار سانتريفيوژ در ايران را بهانه كرد و مدعي شد "غرب بايستي بداند هر گونه آوانسي به جمهوري اسلامي ايران از جانب اين رژيم شكستي براي ما مي‌باشد".

راديو كلن نيز با اشاره به سخنان رئيس جمهور سوئيس مبني بر اينكه "ديگر سوئيس ابتكاري خاص در قبال ايران ندارد" گفت: "كه نكته اصلي در طرح سوئيس تعليق دو سويه بوده است تعليق تحريم ها از سوي شوراي امنيت و تعليق غني سازي اورانيوم در ايران است استدلال سوئيسي ها اين بوده است كه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت از ايران چيزي مي خواهند بي آن كه در مقابل چيزي بدهند به اين خاطر است كه ايران به آن ها تن نمي دهد و وضعيت دچار بن بست شده است".

راديو رژيم صهيونيستي همچنين از سفر وزير دفاع آقاي ايهود باراك به آمريكا به منظور انجام ديدارهايي سياسي امنيتي خبر داد و گفت "آقاي باراك در اين گفتگوها از جمله خطرات اتمي شدن حكومت اسلامي ايران همكاري هاي امنيتي بين اسراييل و ايالات متحده و لزوم حفظ برتري نظامي اسراييل در خاورميانه را با همتايان خود در ميان خواهد گذاشت و موضوع صلح با فلسطيني ها و مذاكرات صلح با سوريه و پيشبرد آشتي و آرامش با لبنان را نيز با آن ها مطرح خواهد ساخت و در ضمن مسئله مجهز شدن حزب الله لبنان به جنگ افزارهاي جديد و پيشرفته به رايزني گذاشته خواهد شد. به گفته اين راديو "اسراييل همچنين خواهان آن است كه تجهيزات نظامي بسيار پيشرفته اي از ايالات متحده خريداري كند".

اين راديو همچنين همچنين ضمن طرح ادعاي "بي اعتنايي سعيد جليلي به مجلس" از "خود داري وي از حضور در مجلس براي ارائه گزارش در زمينه گفتگوهاي ژنو" خبر داد و در ادامه مدعي شد: "گرچه از قبل پيش بيني شده بود كه جليلي از افشاي واقعيات مذاكرات خودداري خواهد ورزيد و با تحريف واقعيت ها جريان نشست را به سود حكومت ايران معرفي خواهد كرد".

در حالي كه سخنان آقاي احمدي نژاد در چارچوب دفاع قاطع ايشان از حقوق هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران قابل تحليل است كه مورد تاييد قوانين بين المللي نيز مي‌باشد، رسانه‌هاي بيگانه سعي دارند از آن براي غير مسالمت آميز نشان دادن ديپلماسي هسته‌اي تهران و مسالمت آميز نشان دادن ديپلماسي غربي بهره برداري كنند.

گفتني است، تلاش مقامات و رسانه‌هاي غربي براي غير مسالمت آميز نشان دادن سياست‌هاي هسته‌اي تهران، مي‌تواند زمينه سازي براي ناكارآمد نشان دادن ديپلماسي براي حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌اي ايران و در نتيجه توجيه لزوم "تشديد فشار‌هاي سياسي اقتصادي" و حتي "افزايش تهديد نظامي" باشد.

رسانه‌هاي غربي در روز‌هاي گذشته به بزرگنمايي اظهارات ضد ايراني رايس/ وزير خارجه آمريكا/ گريگوري شولتي/ نماينده امريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي/ و باراك اوباما/ نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا/ پرداختند.

شولتي به پيروي از وزير امور خارجه آمريكا گفت: "كشورهاي گروه پنج به علاوه يك به ايران دو هفته وقت داده اند تا برنامه هسته اي اش را مهار كند در غير اين صورت با تحريم هاي شديدتر مواجه خواهد شد".

به نظر مي‌رسد، هدف كاخ سفيد از اصرار كردن بر "مهلت دو هفته‌اي تهران براي پاسخ دادن به بسته پيشنهادي پنج به علاوه يك"، "دست يافتن به يك پيروزي ديپلماتيك در سياست خارجه" براي "بهره برداري تبليغي جمهوريخواهان در انتخابات آتي رياست جمهوري اين كشور" است، تلاش كاخ سفيد براي افزايش ضريب امنيت در عراق در ماه‌ها اخير از طرق "ترك دخالت در ناآرامي‌هاي اين كشور" نيز در اين چارچوب قابل تحليل است.

اما مشخص نيست چرا باراك اوباما/ نامزد دموكرات آمريكا/ دچار يك خبط تبليغاتي و انتخاباتي شده و از پاسخ ايران به بسته پيشنهادي پيش از انتخابات رياست جمهوري حمايت مي‌كند؟ وي در پاريس تاكيد كرد: "ايران بايد پيشنهادهاي ارائه شده از سوي ساركوزي و ساير رهبران غربي را هر چه سريعتر قبول كند و نبايد منتظر رئيس جمهور بعدي امريكا شود چون به اعتقاد من اين كار صرفا سبب افزايش فشار (بر تهران) خواهد شد".

شايد اين تصور بوجود آيد كه براي سياست سازان انتخاباتي آمريكا ديپلماسي ضد برنامه هسته‌اي ايران در شرايط كنوني بسيار اهميت دارد و آنها نگران در پيش گرفتن سياست "اتلاف وقت" از سوي ايران براي به تعويق انداختن حل و فصل اين موضوع به زمان پس از انتخابات اين كشور هستند. شايد هم آنها نگران پيروزي دموكرات‌ها در اين انتخابات و از هم گسيختگي ديپلماسي كاخ سفيد در برابر ايران باشد، همان چيزي كه پس از پيروزي اين حزب در انتخابات كنگره آمريكا روي داد.

اظهارات گريگوري شولتي مبني بر اينكه "ايران نبايد تصور كند كه در خلال انتقال قدرت در كاخ سفيد و روي كار آمدن دولت جديد در آمريكا مسئله هسته اي اين كشور از كانون توجه خارج خواهد شد" در اين چارچوب قابل تحليل است. اما شايد مواضع اوباما در اين زمينه ناشي از بي‌تجربگي وي باشد، گمانه‌اي كه به صورت گسترده از سوي رقيبان وي مطرح مي‌شود.

در روز‌هاي اخير رسانه‌ها غربي به نقل از منابع دفاعي اسرائيل نوشتند: "ايران قرار است تا اخر سال جاري اين موشك‌ها را كه در غرب اس اي بيست ناميده مي شود دريافت كند". به گفته يك منبع اسرائيلي: "انتظار مي‌رود اولين محموله واحدهاي موشكي اس سيصد در اوائل سپتامبر به ايران تحويل داده شود گرچه استقرار و عملياتي كردن آنها بين شش تا دوازده ماه وقت خواهد گرفت".

اين رسانه‌ها حتي به نقل از برخي كارشناسان ادعا كردند "اگر ايران واحد هاي موشكي اس سيصد را بدست اورد و انها را بكار گيرد انجام هرگونه حمله اي توسط اسرائيل يا امريكا به تاسيسات هسته اي ايران مشكل تر خواهد شد".

جالب اينكه بلافاصله پس از طرح اين ادعا راديو رژيم صهيونيستي از سفر وزير دفاع آقاي ايهود باراك به آمريكا به منظور انجام ديدارهايي سياسي امنيتي و طرح احتمالي ادعاهايي مبني بر خطرات اتمي شدن حكومت اسلامي ايران همكاري هاي امنيتي بين اسراييل و ايالات متحده و لزوم حفظ برتري نظامي اسراييل در خاورميانه با همتايان خود و مهمتر از همه در خواست خريد تجهيزات نظامي بسيار پيشرفته اي از ايالات متحده خبر داد.

با توجه به اين مطلب به نظر مي‌رسد ادعاهاي منابع رژيم صهيونيستي در زمينه خريد نظامي تهران از روسيه/ گذشته از صحت داشتن يا نداشتن آن/ تنها اقدامي تبليغي براي تشويق و متقاعد كردن آمريكا به فروش برخي تسليحات نظامي صورت گرفته است.

با اين حال "پنتاگون روز جمعه در ارزيابي كه مغاير با ديدگاه‌هاي ابراز شده توسط مقامات اسرائيلي در اوائل هفته گذشته است اعلام كرد انتظار نمي رود كه ايران در سال جاري سيستم هاي پيشرفته ضد هوايي ساخت روسيه دريافت كند".

راديو ‌رژيم صهيونيستي ادعا مي‌كند كه "جليلي از افشاي واقعيات مذاكرات خودداري خواهد ورزيد و با تحريف واقعيت ها جريان نشست را به سود حكومت ايران معرفي خواهد كرد و اين در حاليست كه در پايان جلسه ژنو به حكومت ايران اولتيماتوم داده شد كه در ظرف دو هفته پاسخ نهايي خود را اعلام كند".

به نظر مي‌رسد منظر اين راديو از مطلب ياد شده تاكيد مقامات ايراني بر اين است كه "در نشست ژنو بحث تعليق غني سازي اصلا مطرح نبوده است". اين در حالي است كه با توجه به اينكه جمهوري اسلامي در آستانه راه اندازي شش هزار سانتريفيوژ است، و صاحب نظران معتقد هستند دستيابي ايران به هشت هزار سانتريفيوژ يعني رسيدن اين كشور به "نقطه بدون بازگشت هسته‌اي"، و رويه گذشته ثابت كرده است، تهران به هيچ عنوان از حقوق هسته‌اي خود دست نخواهد كشيد، طبيعي است، مقامات غربي در فكر چاره‌اي باشند تا پيش از رسيدن به اين مرحله، حتي المقدور مناسبات خود با ايران را/ به عنوان يك كشور هسته‌اي/ براي جلوگيري از گرايش تهران به تسليحات هسته‌اي سامان بدهند. با توجه به اين مطلب طبيعي است در اين نشست سخني از حساسيت‌هاي تهران به ميان نيايد و حتي نماينده آمريكا به طور بي‌سابقه‌اي در آن شركت كند.

اجراي احكام جزايي اسلامي از جمله مجازات اعدام براي اشرار،تجاوزگران و مفسدان في الارض، همواره مورد بي مهري مقامات، محافل رسانه‌اي و به اصطلاح حقوق بشري غرب بوده است. مطلب مهم اينكه با اينكه اجراي بخشي از اين مجازات‌ها در برخي كشور‌هاي اسلامي/ از جمله عربستان/ نتايج بسيار مثبتي داشته ولي محافل سياسي و رسانه‌اي غربي همواره از بي‌نتيجه بودن آن سخن به ميان مي آورند.

اما اين بار با توجه به اينكه جرم محكومين به اعدام، قتل تجاوز به عنف و . .. بوده است و رسانه‌هاي غربي مي‌دانند مخالفت با اجراي اين احكام نه تنها بي‌تاثير است بلكه ممكن است تاثير منفي بر بخشي از مردم ايران بگذارد، همزمان با مخدوش كردن تاثير اين مجازات‌ها سعي كردند، از ناعادلانه بودن اين احكام سخن بگويند.

به نظر مي‌رسد انتشار اين گزاره تبليغي براي زمينه سازي براي "سياسي" قلمداد كردن اين احكام/ يعني زمينه سازي براي طرح ادعاي سياسي بودن جرم محكومين/ پيگيري مي‌شود.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن