تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816517850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درپي داغ‌كردن3كودك درمركزنگهداري كودكان مهرزنجان؛ جامعه‌شناسان: بهزيستي بايدازنيروهاي متخصص علوم‌تربيتي استفاده كند متاسفانه دادگاه كودكان دركشورماوجودندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درپي داغ‌كردن3كودك درمركزنگهداري كودكان مهرزنجان؛ جامعه‌شناسان: بهزيستي بايدازنيروهاي متخصص علوم‌تربيتي استفاده كند متاسفانه دادگاه كودكان دركشورماوجودندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: شهرستان‌ها

در پي داغ كردن 3 كودك در مركز نگهداري كودكان مهر زنجان، هيات اعزامي از تهران با مسوولان اداره كل بهزيستي استان زنجان و مسوولان مركز نگهداري كودكان مهر، درباره بررسي مساله داغ گذاشتن بر بدن سه كودك اين مركز، جلسه هشت ساعته‌اي برگزار كرد.

مديركل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات سازمان بهزيستي كشور، با اعلام اين كه بر اساس گزارش اداره پزشكي قانوني زنجان بر روي بدن يكي از كودكان، آثاري از ضرب و جرح وجود نداشته است، اعلام كرد: موضوع داغ گذاشتن به روي بدن دو كودك پنج و شش ساله بررسي شد و در اين زمينه، سه نفر، يكي به‌عنوان متهم اصلي و دو نفر به عنوان افرادي كه در مسووليت خود كوتاهي كرد‌ه‌اند، شناسايي و بازداشت شدند.

همچنين در پي اين حادثه دلخراش، رييس سازمان بهزيستي كشور، ضمن بركناري مديركل بهزيستي استان زنجان، سرپرست جديد اين اداره كل را منصوب كرد و براي ارائه نتايج بررسي‌ها و اخذ تصميمات لازم، نصب دوربين‌ مداربسته در همه شيرخوارگاه‌هاي بهزيستي سراسر كشور، براي پيشگيري از اين‌گونه حوادث كه آن‌ها را بسيار نادر خوانده، الزامي اعلام كرد.

اگر نيروي انساني متخصص و ماهر در بهزيستي وجود داشت، از خدمه بي‌سواد و سالمند كه هيچ‌گونه صلاحيتي در نگهداري كودكان ندارند، به‌عنوان كمك مربي استفاده نمي‌شد

از سوي ديگر، در پي داغ كردن دو كودك در مركز نگهداري كودكان مهر زنجان، مديركل اسبق بهزيستي استان زنجان، گفت: مشكل اصلي بهزيستي زنجان، نداشتن مجوز براي استخدام نيروي انساني متخصص و نبود اعتبارات كافي است.

علي اكبري در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، ضمن اظهار تاسف از وقايع به وجود آمده، اظهار كرد: اگر نيروي انساني متخصص و ماهر در بهزيستي وجود داشت، ديگر اين اداره مجبور نبود، از نيروي خدمه بي‌سواد و سالمند كه هيچ‌گونه صلاحيتي براي نگهداري از كودكان ندارند، به عنوان كمك مربي استفاده كند.

پيرو اين اتفاقات دلخراش، خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، گفت‌وگوهايي را در مورد علت و چرايي اين قبيل معضلات اجتماعي، با كارشناسان و صاحب‌نظران انجام داده است كه در پي مي‌آيد.

پيگيري و بررسي علت‌ها، هزينه‌بر و پردردسر است

بهتر است بجاي توجه به معلول‌، به علت‌ وقوع آنها توجه كرد

بايد به فرآيند ارزش‌گذاري اجتماعي شغل‌هاي مددكاري در اجتماع توجه كرد

يك مددكار اجتماعي گفت: در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي بهتر است به جاي توجه به معلول‌، به علت‌ وقوع آنها توجه كرد هر چند اگر پيگيري و بررسي علت‌ها، هزينه‌بر و پردردسر باشد.

اكبر اردكاني، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، اظهار داشت: در رابطه با مقولاتي نظير امور فني ساختمان يا رشته‌هاي فني و مهندسي به تخصص اعتقاد داريم اما متأسفانه در مواردي كه ارتباط مستقيم با انسان‌ها دارند به تخصص افراد، توجهي چنداني نمي‌شود البته بايد يادآور شد كه تنها شرط تخصص هم براي اين گونه امور كافي نيست و بايد به خصوصيات ذاتي و علاقه‌مندي فطري فرد هم توجه كرد.

مدير فني كلينيك مددكاري اجتماعي سامان زنجان با طرح سوالي، گفت: آيا واقعاً به تخصص‌هاي فردي مددكاران اجتماعي و كساني كه در اين زمينه فعالند توجه مي‌شود و افراد پس از طي مراحل و سنجش‌هاي مختلف به اين‌گونه امور گمارده مي‌شوند؟

وي گفت: از طرفي بايد به فرآيند ارزش‌گذاري اجتماعي چنين شغل‌هايي در اجتماع نيز توجه كرد زيرا متأسفانه جامعه آن گونه كه شايسته است از لحاظ مادي، فرهنگي و اجتماعي به اين افراد توجه نمي‌كند.

اين مددكار اجتماعي افزود: متأسفانه عدم وجود نظام شايسته‌سالاري، تغيير جايگاه هدف و وسيله در برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و حتي بلند مدت و همچنين فقدان نظارت و پيگيري مناسب و مستمر مي‌تواند در هر دستگاهي مشكل‌ساز شود.

اردكاني يادآور شد: طرف حساب در مشاغلي نظير مددكاري اجتماعي، يك انسان بوده و دائماً با او در ارتباط است لذا بايد به اين گونه مشاغل بها داد و امكانات و جايگاه مناسبي به آنها بخشيد.

وي سازمان‌هايي از اين دست را همانند يك دستگاه خودرو تصور و اظهار كرد: سازمان بهزيستي يا هر سازمان ديگري همانند خودرويي است كه اگر يكي از قطعات آن به خوبي و با هماهنگي ساير اجزا كار نكند، كل سازمان دچار مشكل مي‌شود و بايد به اين گونه سازمان‌ها كلي نگريست.

در سازمان‌هايي مانند بهزيستي نبايد جاي وسيله و هدف عوض شود

در مراكزي همانند بهزيستي و مراكز شبانه‌روزي با ايده‌آل‌ها فاصله داريم

مدير فني كلينيك مددكاري اجتماعي سامان زنجان افزود: به مقوله شايسته‌سالاري بايد اهميت داد و رابطه‌سالاري را در چنين سازمان‌هاي حساسي از بين برد و از سوي ديگر در اين سازمان‌ها نبايد جاي وسيله و هدف عوض شود. زيرا وسيله ابزاري جهت رسيدن به هدف بوده و اگر هدف جاي خود را به وسيله دهد، آن سازمان كاركرد اصلي خود را از دست خواهد داد.

اين مددكار اجتماعي در پايان خاطرنشان ساخت: در مراكزي همانند بهزيستي و مراكز شبانه‌روزي با ايده‌آل‌ها فاصله داريم و اگر به خروجي‌ چنين سازمان‌هايي نگريسته شود و تحقيق جامعي صورت گيرد، خواهيم ديد كه آنها براي يك زندگي مستقل و مناسب آماده نمي‌شوند.

در سازمان بهزيستي بايد از نيروهاي متخصص در زمينه علوم تربيتي استفاده شود

نيروهاي سازمان بهزيستي بايد عاشق كودكان بوده، در كار خود مهارت‌هاي لازم را داشته باشند

يك جامعه‌شناس نيز گفت: تغييرات به وجود آمده در مديريت اداره كل بهزيستي استان زنجان به عنوان يك نوع ابزار تلقي مي‌شود كه با اين تغييرات، انتظارات اساسي و پايه‌اي حاصل نخواهد شد.

فاطمه ميرمعزي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، به وقايع ناگوار به وجود آمده در مراكز بهزيستي زنجان اشاره و اظهار كرد: بركناري مديركل و معاون بهزيستي استان زنجان در تغيير رفتار مجموعه اين سازمان بي‌اثر نخواهد بود اما بايد به همراه اين‌گونه تغييرات، نظارت و كنترل بر مراكز سازمان نيز افزايش يابد.

اين مدرس دانشگاه با بيان اينكه در سازمان بهزيستي بايد از نيروهاي متخصص در زمينه علوم تربيتي استفاده شود، افزود: آموزش، كنترل و استفاده از نيروهاي متخصص بايد در اولويت‌هاي كاري سازمان بهزيستي قرار گيرد تا با هماهنگ كردن مجموعه‌اي از عوامل، از بروز چنين اتفاقاتي كاسته شود.

ميرمعزي يادآور شد: نيروهاي سازمان بهزيستي بايد همانند معلمان و پزشكان عاشق كودكان بوده و در كار خود مهارت‌هاي لازم را داشته باشند.

در جامعه پدرسالار و بزرگ‌سالار، حقوق كودكان و زنان در حوزه عمومي و خصوصي رعايت نمي‌شود

هرگونه سوءرفتار با كودكان، موجب تخريب سرمايه‌ها مي‌شود

جامعه‌شناس ديگري نيز گفت: متاسفانه هيچ مقامي، مسئوليت فجايع به وقوع پيوسته در مراكز بهزيستي استان زنجان را نمي‌پذيرد، در حالي كه مقامي كه مسئوليت كاري را به عهده دارد در هنگام بروز چنين مشكلاتي، بايد اشتباه خود را پذيرفته، استعفا دهد.

امامعلي دادخواه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، گفت: در جامعه پدرسالار و بزرگ‌سالار، حقوق كودكان و زنان در حوزه عمومي و خصوصي رعايت نمي‌شود و در حوزه‌هاي عمومي و برخي خوابگاه‌هاي شبانه‌روزي، كودكان و زنان با تحقير و توبيخ افراد ديگر مواجه هستند.

وي با اشاره به اينكه در كشور ما در صورت بروز مشكلات، تنها كارشناسان زير سؤال مي‌روند، افزود: در مراكز رسمي كه مربيان متخصص و آموزش‌ديده حضور دارند و داراي دستورالعمل‌هاي خاصي هستند، نبايد چنين مشكلاتي پيش آيد.

رييس سابق سازمان آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: مسئولان بايد به رسانه‌ها اعتماد و عوامل خاطي را با دلايل مشخص معرفي كنند، زيرا در غير اين صورت شايعات مختلفي منتشر شده و موجب تشويش افكار عمومي مي‌شود كه اين امر به ضرر مسئولان است.

وي با بيان اينكه در جامعه مردسالار، زنان و كودكان قدرت كافي ندارند و به همين دليل نيز نوعي احساس حقارت در اين بخش از جامعه حاكم است، خاطرنشان كرد: كودكان امانت‌هاي الهي به شمار مي‌آيند كه بايد محيطي آرام را براي آنان فراهم كنيم، زيرا هرگونه سوءرفتار با كودكان، موجب تخريب سرمايه‌ها مي‌شود و در آينده بهره‌وري لازم را نخواهد داشت.

دادخواه افزود: متأسفانه برخي از عرف‌ها و سنت‌هاي غلط در سطح جامعه اجازه نمي‌دهد كه كودكان و زنان از حيثيت خود دفاع كنند.

افراد تبهكار كساني هستند كه در دوره كودكي مورد رنج و عذاب فراواني از سوي ديگران قرار گرفته‌اند

متاسفانه در كشور ما، دادگاه كودكان وجود ندارد

اين جامعه‌شناس با اشاره به اينكه درصد زيادي از افراد تبهكار كساني هستند كه در دوره كودكي مورد رنج و عذاب فراواني از سوي افراد ديگر قرار گرفته‌اند، خاطرنشان ساخت: اين‌گونه افراد در گذشته با تحقير، مجازات و فشار‌هاي رواني خاصي روبه‌رو شده‌اند كه اين مشكلات در سنين بالاتر در قالب آسيب‌هاي اجتماعي بروز مي‌كند.

وي گفت: متاسفانه در جامعه‌ ما بر خلاف برخي از كشورهاي توسعه يافته، دادگاه كودكان وجود ندارد كه اين مسأله باعث بروز مشكلات عديده‌اي شده است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن