تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// عبور از خاتمي با شيخ خاموش؟!// بيوه از خودراضي و درس اخلاقي فرعون// مخالفت مجدد كارگزاران با پروژه تحميلي مشاركت- مجاهدين// ديروز فرار، امروز كمين فردا تسخير پايگاه


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// عبور از خاتمي با شيخ خاموش؟!// بيوه از خودراضي و درس اخلاقي فرعون// مخالفت مجدد كارگزاران با پروژه تحميلي مشاركت- مجاهدين// ديروز فرار، امروز كمين فردا تسخير پايگاه
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (7 مرداد)، چند خبر ويژه دارد.

عبور از خاتمي با شيخ خاموش؟!(خبر ويژه)

شوراي مركزي خودخوانده و غيرقانوني دفتر تحكيم با عبور از خاتمي، به سراغ عبدالله نوري رفت و خواستار نامزدي وي در انتخابات شد. اين ديدار دو هفته پس از آن انجام شد كه سايت اينترنتي روز آن لاين (مديريت شده از سوي دولت هلند) به همراه عطريانفر عضو كارگزاران و احمد زيدآبادي دبير سازمان ادوار تحكيم، از ترجيح عبدالله نوري بر خاتمي سخن گفتند.

براساس گزارش مشترك «خبرنامه اميركبير» و «روزآن لاين» اعضاي مركزيت تحكيم در ديدار عبدالله نوري با تخطئه ضمني خاتمي و حاميان وي گفته اند: «متأسفانه بسياري از نيروهاي تحول خواه همچنان در سردرگمي به سر مي برند و برخي از آنها با كمال تأسف تنها به اين نكته مي انديشند كه كانديدايي را معرفي نمايند كه رد صلاحيت نشود و آن فرد با تكيه بر نارضايتي عمومي از اصولگرايان و بدون ارائه برنامه مشخص در انتخابات شركت كند. در اين ميان مشخص نيست وقتي كه چنين ترسي از رد صلاحيت و نهادهاي انتصابي وجود دارد و به بسياري از ابهامات درباره گذشته پاسخ داده نشده است اين افراد در صورت پيروزي در انتخابات چگونه عمل خواهند كرد؟»

براساس گزارش مذكور، اين عده همچنين به حضور عبدالله نوري در انتخابات پيش رو اشاره كردند و گفتند: «با وجود مشكلات عديده ساختاري موجود و ابهامات فراواني كه درباره ميزان تاثيرگذاري انتخابات در تحولات كشور وجود دارد بي شك انتخابات در هر كشوري يك فرصت است؛ البته نه با هر شرايطي و هر كانديدايي.»

عبدالله نوري در اين ملاقات از برخورد با فعالان دانشجويي ابراز نگراني كرد و درباره وضعيت اصلاح طلبان گفت؛ اكنون تحليل هاي مختلفي از سوي نيروهاي اصلاح طلب ارائه مي شود كه گاه با يكديگر در تضاد هم مي باشد اما نبايد با ديده منفي به اختلافات نگريست. وي همچنين خواستار رسيدن به برنامه اي شد كه تنها ارائه يك سراب نباشد.

سايت روز كه از نوري به عنوان شيخ خاموش ياد مي كرد، از حضور كروبي در دعاي كميل منزل عبدالله نوري و روبوسي با وي خبر داد اما نوشت: كروبي بدون اينكه گفت وگوي خاصي ميان او و ميزبان صورت گيرد ساعتي در كنار نوري نشست و پيش از پايان سخنراني، مراسم را ترك كرد.

به نظر مي رسد با توجه به احتمال ضعيف نامزدي عبدالله نوري و نيز احتمال ضعيف تر تأييد صلاحيت وي، طرح نام وي از سوي برخي افراطيون تنها در راستاي وادار كردن خاتمي به تندروي و راديكاليزه كردن عمومي فضاي سياسي كشور باشد.

اسماعيل گرامي مقدم سخنگوي حزب اعتماد ملي درباره حضور كروبي در منزل عبدالله نوري به ايرنا گفت: كروبي براي شركت در مجلس روضه به خانه نوري رفته بود و هيچ ملاقات خاصي بين اين دو نفر صورت نگرفته و صحبت خاصي به ويژه درخصوص رياست جمهوري در ميان نبوده است.

بيوه از خودراضي و درس اخلاقي فرعون(خبر ويژه)

بيوه محمدرضا پهلوي در سالگرد مرگ رضاخان گفت: يك مقدار تشابه درباره سرنوشت اين پدر و پسر وجود دارد براي اين كه رضاخان هم مجبور شد مملكت را ترك كند. البته در بودن من در تبعيد هم يك مقدار تشابه وجود دارد.

فرح پهلوي كه از قاهره با صداي آمريكا گفت وگو مي كرد، به رغم شهادت تاريخ درباره جاه طلبي ها و افسردگي شديد شاه پس از فرار از كشور مدعي شد: «شاه فقيد به يك موقعيتي رسيده بودند كه خودشان را بالاتر از تمام اين پستي هاي دنيا نگه مي داشتند»! وي همچنين با اهانت به ملت ايران، آنها را به خاطر انقلاب عليه استبداد و استعمار بيمار خواند! و در عين حال از شماري از سلطنت طلبان كه براي تجديد خاطرات گذشته در قاهره حضور پيدا كرده بودند تشكر كرد.

فرح پهلوي با گلايه از اين كه كشورهاي مختلف فكر منافع خود بودند و شاه را نپذيرفتند، از خانواده فرعون مصر (انور سادات) تشكر كرد و گفت: دولت و ملت(؟!) مصر به ما اجازه دادند به كشورشان برويم و به ما خوشامد گفتند و درس اخلاقي(!) به سران ممالك دنيا دادند.

وي اگرچه به شهادت اسناد در وضعيت متاركه با شاه زندگي مي كرده و دنبال هرزگي هاي اخلاقي و سياسي خود- همانند شاه- بوده اما در اين گفت وگو مدعي شد: تا موقعي كه زنده هستم ضايعه از دست دادن شاه و تحمل آن درد بزرگي در دل من و فرزندانم خواهد بود. براي خاطر خودم نمي خواهم به خودم اجازه بدهم كه مايوس بشوم.

به روال تبليغات عقده گشايانه اما بي پايه 30 سال گذشته، وي هم مدعي شد رژيم رفتني است.

فيگارو: احترام بگذاريم تا بازنده نباشيم (خبر ويژه)

«واقع گرايي وادارمان مي كند كه اعتراف كنيم اكتساب دانش هسته اي در ايران توسعه يافته است، مي توان تأسيسات هسته اي را بمباران كرد اما نمي توان ده ها هزار انسان توانا را از ميان برداشت».

روزنامه فرانسوي فيگارو در مقاله اي با عنوان «فوايد گفت وگوي صلح با ايران» ضمن درج تحليل فوق مي نويسد: «روزي نيست كه متخصصان و سرمقاله نويسان مطبوعات غربي و شرقي از جمله اسرائيل گزينه نظامي را نامناسب، بي فايده و به همان اندازه فاجعه بار نه فقط براي خاورميانه، كه براي تمامي جهان قلمداد نكنند. بياييم از اين گزينه دور شويم و در عوض به منافع هر كدام از طرفين فكركنيم كه مي توانند از يك توافق نامه پايدار بدست بياورند.

اين روزنامه با بيان اينكه در صورت توافق با ايران واشنگتن مي تواند چيزهاي بسياري به دست آورد، مي نويسد: توافق با ايران به آمريكا اجازه مي دهد بتواند آرام آرام از عراق عقب نشيني كند، اوضاع را در افغانستان بهتر كند و در نهايت به سرعت موقعيت اقتصادي از دست رفته اش را به دست آورد.

فيگارو مي افزايد: در اين بازي مي توان بسيار برد و كم باخت. اما لازمه آن اين است كه اظهارات جنگجويانه پايان يابد. بايد به نياز اوليه هر ايراني احترام گذاشت و آنها را به حساب آورد.

اما از سوي ديگر مجله آلماني اشپيگل از قول يك نويسنده نژادپرست و صهيونيست هلندي نوشت: توصيه من اين است كه ايران محو شود و با مردم ايران بدون تهديد به استفاده از خشونت نمي توان مذاكره كرد!

لئون دوينتر كه در نشريات آلمان مطالب متعددي عليه اسلام و ايران نوشته، همچنين گفته است: آلمان، فرانسه و انگليس در گفت وگو با ايران دچار توهم هستند. ما بايد به ايراني ها بگوييم اگر خواسته ما را در كنار گذاشتن دانش هسته اي اجرا نكنيد ما شما را محو مي كنيم!

مخالفت مجدد كارگزاران با پروژه تحميلي مشاركت- مجاهدين(خبر ويژه)

ارگان مطبوعاتي حزب كارگزاران به تخطئه تلويحي اقدام حزب مشاركت و سازمان مجاهدين در معرفي خاتمي به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري پرداخت.

روزنامه كارگزاران در سرمقاله خود با عنوان «لطفاً عجله نكنيد» با بيان اين كه «بسياري از جريان هاي سياسي همچنان به تكرار رفتار تاريخ مصرف گذشته دچارند» مي نويسد: «كوتاه بيني است اگر جريان هاي عقلاني خود را در ورطه اي از گزينش هاي زودرس فرو كنند كه پشت اين انتخاب هيچ فراسونگري وجود ندارد. تجربه انتخابات سوم تير سال 1384 نشان داد كه بخش زيادي از جامعه روشنفكري ما دچار بيماري كوتاه بيني هاي بيگانه با نگاه استراتژيك مناسب با يك روشنفكر تاثيرگذار در جوامع است».

كارگزاران تصريح مي كند: «اگر قرار است در انتخابات آتي حضور فعال داشت نبايد در آن هنگام با مهره هاي زخمي وارد رقابت شد... عجله در معرفي كانديداهاي مطلوب از يكسو فاقد تحليلي واقعي از اوضاع جاري و آتي فضاي سياسي كشور است و از سوي ديگر مانعي است در شكل دهي به اتحادها و ائتلاف هايي كه مي تواند منافع همگاني را تامين كند... حالا وقت چانه زني بر سر كانديداها نيست».

واكنش هايي از اين دست مقابله با تكاپوي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين در تحميل زودهنگام نامزد خود به ساير احزاب اصلاح طلب ارزيابي مي شود. چهره هاي كارگزاراني طي يك ماه گذشته به انحاء مختلف از جمله احتمال رأي نياوردن خاتمي به خاطر سوابق اجرايي اش، ضربه پذيري وي در برابر چالش ها و امكان ائتلاف با بخشي از جناح راست در صورت نامزدي چهره هايي چون حسن روحاني و حسن حبيبي، به مخالفت با موضع مشاركت و مجاهدين پرداخته اند.

هوشنگ اميراحمدي: مي خواهم با كيهان اعلام آتش بس كنم(خبر ويژه)

هوشنگ اميراحمدي پس از دو هفته القاي واسطه گري ميان ايران و آمريكا و ترتيب دادن چند مصاحبه با نشريات و سايت هاي زنجيره اي اذعان كرد كه به دعوت دولت به ايران سفر نكرده است.

اين لابيست دون پايه كه بارها در دولت هاي سابق از سوي نهادها و مقامات آمريكايي ماموريت نزديكي به برخي مراكز نظير وزارت خارجه و جمع آوري اطلاعات را داشته، در مصاحبه با سايت انتخاب تصريح كرد: سفر من به همراه خانواده و نه به دعوت دولت ايران بود. وي همچنين با تخطئه احمدي نژاد گفت: احمدي نژاد هم تنش ايجاد مي كند و هم صلح مي خواهد.

وي درباره خبرها و تحليل هاي كيهان درباره خود گفت: من فكر مي كنم كه وقتش رسيده با اين روزنامه اعلام آتش بس كنم. من فكر مي كنم كيهان كه ادعاي مسلماني مي كند، بنشيند با خودش فكر كند و بداند كه روز جزايي هم هست، من تهمت هاي اين نشريه و گردانندگانش را به خدا واگذار مي كنم. وقتي كيهان به من مي گويد جاسوس در واقع توهين كرده به دولت و به احمدي نژاد.

اميراحمدي البته دقت نداشته كه وي شخصاً مسئله اي براي كيهان محسوب نمي شود و هر وقت آمريكا از دشمني با ملت ايران دست كشيد و آتش دشمني خاموش شد، طبيعتاً كيهان هم آتش بس مي دهد كه در چنان روزي آقاي اميراحمدي هم سرويسي به آمريكايي ها نخواهد داد كه در ازاي آن مجبور به سرزنش از سوي كيهان باشد.

گفتني است در پي سفر اميراحمدي به تهران در اقدامي معنادار و هماهنگ روزنامه هاي همشهري، اعتمادملي و... سايت هاي دويچه وله و روز آن لاين و عصر ايران اقدام به گفت وگو با وي و انتشار چاخان ها و بافته هاي ذهني وي كردند.

ديروز فرار، امروز كمين فردا تسخير پايگاه(خبر ويژه)

مقامات نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي مي گويند «مبارزان فلسطيني با الهام گرفتن از تاكتيك هاي ايراني نه تنها برخلاف گذشته از ميدان فرار نمي كنند بلكه براي انواع كمين ها هم مهارت يافته اند و شايد در آينده به فكر تسخير پايگاه هاي اسرائيلي باشند».

در اين باره پرس تي وي گزارش مي دهد: چندي پيش «يانوم مجل» در گزارش خود بيان كرد كه حماس موشك ضد زرهي بر ضد يك تانك مركاواي3 اسرائيلي به كار برد كه توانست به درون آن نفوذ كند. «امال شحاده» خبرنگار روزنامه الحيات در قدس به نقل از گزارش هاي اسرائيلي بيان كرد: ايراني ها توانسته اند موشك گراد 122ميلي متري را كه حزب الله به صورت انبوه در جنگ اخير به كار برده به فلسطيني ها برسانند. همچنين اين گزارش به خمپاره هاي موشكي يا خمپاره هاي داراي موتور محركه كه شركت «تاعاس» اسرائيل در دهه 90 مي ساخته اشاره مي كند كه اكنون به صورت زيادي توسط فلسطيني ها به كار مي رود.

«عمير ربابورت» كارشناس نظامي روزنامه معاريو در تجزيه و تحليل يكي از عمليات هاي حماس كه سه كشته اسرائيلي برجاي گذاشت گفت اين اشتباه تاكتيكي ناشي از آن بود كه ارتش اسرائيل به ادعاي خود مي خواست از تجربيات جنگ دوم لبنان استفاده كرده و سربازان را به درگيري مستقيم با دشمن تشويق كند كه در نتيجه، سربازان اسرائيل در كمين چريك هاي فلسطيني افتاده اند.

براساس اين گزارش مراكز امنيتي و نظامي اسرائيل تاكنون صرفاً پيشرفت گروه هاي فلسطيني در مقدار و نوع و برد موشك ها و نوع سلاح هاي ضد زره و انواع مين ها را دنبال مي كردند ولي اكنون متوجه شده اند كه در سايه آموزش نظامي كشورهاي خارجي، قوي ترين سلاح حماس، تاكتيك ها و روحيه آن مي باشد كه در كنار اسلحه موجود به آنها اجازه مي دهد براي مقابله با ارتش اسرائيل به طور پاياپاي رشد كنند.

منابع اسرائيلي تصريح مي كنند: تا يك سال پيش سربازان اسرائيلي به هر منطقه اي از سرزمين هاي فلسطينيان وارد مي شدند، فلسطيني ها حتي آنهايي كه سلاح سبك داشتند، پا به فرار گذاشته و بهترين دفاع را در پنهان شدن مي ديدند، اما مدتي بعد در اثر آموزش هاي نظامي در ايران و سوريه و حزب الله آنقدر پيشرفت كرده اند كه نه تنها فرار نكرده و ايستادگي مي كنند بلكه در لحظات حساس حمله براي انواع كمين ها و مين گذاري ها نيز برنامه ريزي مي كنند، اين امر باعث شده كه صهيونيست ها به اين فكر بيافتند كه آيا پيشرفت تاكتيكي حماس در همين حد متوقف خواهد شد و مثلا در صورت شكسته شدن آتش بس، حماس به جاي حمله به معبر رفح، اين بار به فكر تسخير پايگاه هاي اسرائيلي نزديك نوار غزه و يا به گروگان گرفتن شهرك نشين ها نخواهد بود؟
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن