تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816488863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گپي با جمشيد هاشم پور/ بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون؛ ماندگاري نقش برايم مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: گپي با جمشيد هاشم پور/ بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون؛ ماندگاري نقش برايم مهم است
* مليحه پژمان
جمشيد هاشم پور بازيگر نام آشناي تئاتر، تلويزيون و سينماي كشورمان در سال 1323 در تهران متولد شد. او ديپلم رياضي دارد و از

سال 1346 درست وقتي كه 23 ساله بود پا به عرصه هنر گذاشت. چيزي حدود 40 سال بازيگري، نقشهاي متفاوتي را براي هاشم پور رقم زده كه البته همه ما بيشتر او را با نقش «زينال بندري» مي شناسيم. از كارهاي او در عرصه هنر مي توان به فيلمهاي «افعي، فراري، رنجر، سهراب، ياغي، زخمي، ياران، طعمه، فرمان، قسمت، نيش، هيوا، مسافر ري، آواز قو، قارچ سمي، بالاي شهر پايين شهر، مزرعه پدري، جنايت، واكنش پنجم، يك بوس كوچولو، قتل آن لاين، سنگ كاغذ قيچي، ميم مثل مادر، قاعده بازي و چهار انگشتي» اشاره كرد. هرچند كه جمشيد هاشم پور با نام هنري جمشيد آريا چندان تمايلي به گفتگو ندارد ولي دوست دارم هرچند كوتاه با او صحبت كنم. او در مورد شرايط ورودش به اين عرصه مي گويد: «23 ساله بودم كه به بازيگري روي آوردم و بايد بگويم كه اين هنر را به طور تجربي ياد گرفتم و در هيچ كلاس آموزش بازيگري شركت نكردم. به نقشهاي خاصي علاقه دارم و البته منفي و مثبت آن برايم اهميتي ندارد و نكته مهم ماندگاري آن است، درست مثل نقش «زينال بندري» كه يك شخصيت منفي بود ولي به نوعي ماندگار شد. من بيشتر كاراكترهاي پر ديالوگ را دوست دارم، چون احساس مي كنم اين شرايط ارتباط لازم با مخاطب را ايجاد مي كند. از آنجايي كه اوايل دهه 70 و سالهاي قبل آن اوج كارهاي جمشيد هاشم پور را نشان مي دهد، از او مي پرسم كه فكر نمي كند در آن دوران به فضاي كليشه نزديك شده بود كه مي گويد: «چرا خودم اين حقيقت را قبول دارم كه اواخر دهه 60 و اوايل 70، بيشتر كارهايي كه به من پيشنهاد مي شد حالت يكنواخت داشت كه البته اين را هم بايد بگويم كه مخاطب در آن دوران تا حدودي به اين نوع سينما علاقه داشت، به همين دليل حال و هواي آثار سينمايي آن دوره شبيه هم بود. البته من در فيلم هاي پليسي هم ايفاي نقش داشتم كه هنوز هم يكي از علاقه هايم كار كردن در اين حال و هواست. البته ناگفته نماند كه چندين بار در فيلمهاي حادثه اي آسيب ديده ام!»
هاشم پور به نكته جالبي اشاره مي كند و اين در حالي است كه بازيگران خارجي در فيلم هاي حادثه اي در صحنه هاي خاصي كار نمي كنند و به جاي آنها بدلكاران ،صحنه هاي رعب آور و سخت را به نمايش مي گذارند.
به هاشم پور مي گويم، اوضاع بدلكاري در كشور ما چگونه است؟ كه در ادامه مي گويد: «نكته جالبي است و جالب تر از آن، اين است كه ما در كشورمان سينمايي به اين شكل نداريم كه نياز به بازيگر بدل كار داشته باشد. در ثاني خيلي هم روي فيلمهاي سينمايي در اين زمينه سرمايه گذاري نمي شود و هر از گاهي شاهد هستيم كه اتفاقهايي در صحنه فيلمبرداري روي مي دهد كه گاهي هم جبران ناپذير است. مثل اتفاقي كه براي پگاه آهنگراني افتاد و يا اين كه اخيراً شنيدم آقاي مشايخي در صحنه دچار سانحه شده و مورد عمل جراحي قرار گرفته است و بماند كه ايشان تا مدتها بايد بستري باشد و استراحت كند. به نظرم شرايط كار در سينماي كشور ما اصلاً قابل قياس با سينماي كشورهاي خارجي نيست!»
وي در ادامه مي گويد: « به عقيده من سينماي متعالي در كشور ما به انسانهاي پرطاقت و سخت كوش نيازمند است، نه آدمهايي كه فقط روي چهره هايشان انتخاب مي شوند و تهيه كنندها هم براساس آن چهره ها سرمايه گذاري مي كنند. در اين صورت سينمايي كه شاهد آن هستيم بيشتر سينمايي با عشق هاي مثلثي و داستانهاي عاشقانه آب بندي شده است. من متاسفم كه اين را مي گويم اما در حال حاضر مردم ديگر رغبتي به سينما رفتن ندارند و شايد مهمترين دليل آن هم نداشتن آثار فاخر و در خور اعتمادست و شايد در سينماي كشوري با اين همه گنجينه هاي فرهنگي و علمي، اين اتفاق جاي تأسف دارد.
هاشم پور در مورد آخرين كارهايش مي گويد: «آن مرد آمد» و «استشهادي براي خدا» از كارهاي اخيرم هستند و در فيلمهاي «چهره به چهره» و «سياهي روشن» هم قرار است ايفاي نقش داشته باشم.
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 661]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن