تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804487867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط دكتر اسفندياري مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان مطرح شد بزودي بزرگترين مجتمع امدادي جنوب غرب كشور در خوزستان افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توسط دكتر اسفندياري مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان مطرح شد بزودي بزرگترين مجتمع امدادي جنوب غرب كشور در خوزستان افتتاح مي شود
جمعيت هلال احمر موسسه اي عام المنفعه است كه در كشور ما مطابق اساسنامه مصوب مجلس شوراي اسلامي اداره مي شود و با بهره گيري از خدمات داوطلبانه اقشار مختلف مردم سعي در فراهم كردن زمينه تحقق اصول و اهداف اساسي مختلف بين المللي صليب سرخ و هلال احمر دارد.
با توجه به ويژگي هاي منحصر به فرد فرهنگي تمدني و مذهبي ايرانيان از قديم اين جمعيت در ميان مردم از محبوبيت خاصي برخوردار بوده است و مردم ايران با اعتقاد ملي و مذهبي خود به گونه اي در اين امور داوطلبانه مشاركت نموده اند كه هم اكنون جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران جزو 5 كشور برتر دنيا در اين زمينه قرار گرفته است .
اين جمعيت منشا خدمات بسياري در داخل و خارج كشور بوده است و يكي از مصاديق بارز اين خدمات و تلاش ها جنگ تحميلي و هشت سال دفاع مقدس بود كه امدادگران جان بركف اين جمعيت با رشادت و دلاوري هر چه تمام تر به رسيدگي و درمان مجروحين ناشي از جنگ مي پرداختند.
در اين ميان جمعيت هلال احمر خوزستان به عنوان مهد اين جمعيت در دفاع مقدس مركز تربيت اعزام و سازماندهي امدادگران در طول دوران جنگ بود و همين امر باعث شد تا بيشترين توان مالي انساني و لجستيكي خود را در جهت ارائه خدمات امدادي به آوارگان مناطق جنگي و نيز درمان و توانبخشي آنان بكار گيرد. اما متاسفانه در سالهاي گذشته و بعد از جنگ آنچنان كه مي بايست امكانات از دست رفته اين جمعيت جبران نگرديد و همزمان نيز با گسترش علوم مديريت بحران در كشور وظايف جديدي برعهده هلال احمر گذارده شد كه امكانات و پتانسيل هاي فراواني را مي طلبيد.
در علم مديريت بحران برخورد و مديريت بحران در چهار سطح پيشگيري آمادگي مقابله و بازتواني و توانمندي پيش بيني شده است كه هلال احمر در هر كدام از آنان نقش بسزايي دارد و بر مبناي همين امر پس از شروع به كار دولت فعلي اين جريان به هلال احمر هم رسيد كه گوشه اي هر چند خلاصه مي تواند اهميت تلاش انجام شده را روشن سازد.
فعاليت هاي امداد و نجات
توسعه و تجهيز سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر خوزستان در سال 86 و ابتداي 87 نسبت به سال هاي قبل از آن در جهشي بي سابقه آن را به بزرگترين سازمان امدادي جنوب غرب كشور تبديل نموده است .
احداث 12 پايگاه امداد و نجات جاده اي امداد ساحلي مرزي و دريايي تقويت تجهيزاتي نظير خريد 17 دستگاه آمبولانس مجهز و امدادي عقد قرارداد خريد يك فروند بالگرد و 12 دستگاه خودروي امدادي بخش چشمگيري از اين توفيقات است به گونه اي كه تنها تا سال 85 فقط 4 پايگاه امداد جاده اي هلال احمر در استان وجود داشت و هيچ كدام از موارد ذكر شده وجود خارجي نداشت .

دكتر احمد اسفندياري مديرعامل جمعيت هلال احمر استان خوزستان شروع بكار 31 پروژه مهم و كليدي در استان را از جمله مهمترين برنامه هاي جمعيت در استان دانست و افزود : انشاالله بمناسبت سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي پروژه ها مطابق برنامه زمان بندي انجام شده و در صورت تامين اعتبار 114 ميليارد ريال موردنياز اين پروژه ها افتتاح خواهند گرديد.
وي همچنين از هزينه كرد اعتباري بيش از 110 ميليارد ريال تاكنون در اين پروژه ها خبر داد و گفت : از مهمترين اين پروژه ها مي توان به ساخت مجتمع بزرگ امداد و نجات منطقه اي جنوب غرب كشور براي اولين بار در استان اشاره كرد كه وظيفه پوشش امدادي حداقل 5 استان كشور را داراست و فاز اول آن با اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.
وي در ادامه به پروژه پايگاه امداد هوايي اشاره كرد و گفت : يكي ديگر از پروژه هاي مهم پايگاه امداد هوايي است كه براي اولين بار در استان و چندين پايگاه امداد و نجات در شهرستان هاي زاگرس نشين استان و مجتمع هاي چندمنظوره امدادي ورزشي آموزش نجات غريق و بقا روي آب خرمشهر و اهواز از ديگر پروژه هاي در دست اجرا مي باشد.
دكتر اسفندياري در گفتگو با خبرنگار ما از تقويت توسعه و تجهيز تيم هاي امدادي خبر داد و گفت : براي اولين بار 2 تيم واكنش سريع در استان تشكيل شده است و همچنين پايگاه امداد مرزي در شلمچه با هدف خدمت رساني به زائران عتبات عاليات شروع بكار نموده و همچنين قراردادي جهت ايجاد كلينيك درماني در منطقه شلمچه براي انجام امور درماني زائران مردم منطقه و مردم عراق در سال 86 منعقد گرديده است .
مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت : با توجه به كمبود مساحت انبارهاي موجود نسبت به استانداردهاي موجود كليه انبارهاي امدادي در سطح شهرستانها و 11 انبار در اهواز تعمير و تجهيز شده اند كه از جمله اقدامات مهم در اين زمينه مي باشد و توانستيم با تجهيز 16 انبار در سال 85 و 36 انبار در سال 86 به وضعيت مطلوب و استانداردي دست پيدا كنيم .
وي افزود : فرسودگي ناوگان خودرويي و كمبود تجهيزات تخصصي تيم هاي امداد از مهم ترين مشكلات جمعيت هلال احمر خوزستان به شمار مي رود كه در حال حاضر با اجراي طرح هاي مناسبي و با همكاري استانداري در صدد رفع اين معضلات هستيم .
بخش بهداشت درمان و توانبخشي
يكي از اقدامات مهم هلال احمر تلاش در جهت توانبخشي و بازتواني به كساني است كه به هر دليلي دچار معلوليت و يا نقص عضو شده اند و همچنين جمعيت هلال احمر در جهت كنترل بيماريهاي رفتاري از جمله ايدز نيز تلاش و فعاليت دارد يكي از فعاليت هاي مهم جمعيت در عرصه بهداشت درمان و توانبخشي هلال احمر تشكيل تيم هاي درمان اضطراري است كه در زمان حوادث به ياري و درمان حادثه ديدگان مي شتابد و هم اكنون تيم هاي آماده هلال احمر خوزستان آماده هرگونه عملياتي مي باشند . آموزش و مشاوره پيشگيري از ايدز و بيماري هاي رفتاري به بيش از هزار و 600 نفر از متقاضيان از جمله خدمات هلال احمر مي باشد.

از جمله عرصه هاي مهم ديگر خدمات رساني هلال احمر تهيه و توزيع داروهاي خاص است كه فقط در سال 86 بيش از 45 هزار نسخه در داروخانه هلال احمر خوزستان پذيرش شده كه به نسبت سال هاي گذشته بي نظير است به عهده داشتن امور پزشكي حج و زيارت استان واكسيناسيون كليه حجاج و زائران عتبات و خدماتي از جمله ساخت پروتز فيزيوتراپي و گفتار درماني از جمله خدمات ديگر در اين بخش مي باشد كه روزانه دهها نفر از اين خدمات بهره مند مي شوند.
فعاليت هاي جوانان هلال احمر
نقش جوانان در جمعيت هلال احمر نقش بسيار مهم و كليدي مي باشند و حضور و مشاركت جوانان در شاخه هاي مختلف اين بخش از هلال احمر اميد به پويايي و زنده بودند و نيز رويش اين نهاد امدادي را چند برابر مي كند و جهت تربيت و آموزش جوانان هلال احمر خوزستان برنامه هاي متنوعي را اجرا مي نمايد كه يكي از مهمترين آنها مي توان به اردوها مراسم مختلف مسابقات علمي و ورزشي و فعاليت هاي آموزشي و امدادي اشاره نمود.
در يك نگاه به اين بخش مي توان به عملكرد شاخص و غيرقابل مقايسه آن پي برد و از چند برابر شدن حجم اردوها مراسم مسابقات فرهنگي و امدادي و حتي تعداد و اعضا در اين بخش مطلع شد.
دكتر احمد اسفندياري مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان در خصوص عملكرد اين جمعيت در بخش داوطلبان جوان گفت : بيش از 100 هزار نفر عضو جمعيت هلال احمر خوزستان مي باشند و با تحت پوشش قرار دادن يك ميليون نفر از مسافران نوروزي در تشكيل تيم هاي مجهز 33 نفره برادران و خواهران در تمامي شهرستانها اجراي طرح مدد و مهربان در قالب تيم هاي امدادي غنچه هاي هلال جهت آموزش امداد و نجات به كودكان پيش دبستاني برگزاري اردوهاي راهيان نور براي جمعيت ها و هلال احمر كشور برگزاري اردوهاي از كربلاي شلمچه تا كربلاي معلي جهت 2 هزار نفر از اعضا فعال سازمان جوانان هلال احمر به مقصد عتبات عاليات از جمله موارد منحصر به فرد و چشمگير اين حوزه در سال 85 و 86 نيز فعاليت نموده است .
فعاليت هاي آموزشي (هر خانواده يك امدادگر)
يكي از وظايف مهم وحياتي جمعيت هلال احمر آموزش همگاني و تخصصي امداد و نجات مي باشد و جمعيت هلال احمر خوزستان نيز با تاكيد بر شعار اين جمعيت مبني بر « هر خانواده يك امدادگر » به اجراي آموزش هاي مختلف همگاني و تخصصي پرداخته است .
دكتر اسفندياري مديرعامل جمعيت با اشاره به دوره هاي آموزشي همگاني امداد گفت : اجراي طرح آموزش جهادي امداد همگاني يك ميليون نفري در طول 3 سال از طرح هاي ابتكاري جمعيت هلال احمر خوزستان مي باشد كه تاكنون يك فاز آن به مرحله اجرا درآمده است به طوري كه در طول 3 ماه گذشته بيش از 80 هزار نفر از عموم مردم خوزستان دوره هاي همگاني امداد را طي نموده اند و اين تعداد تنها چند برابر كل اقدامات سال هاي گذشته مي باشد و انشاالله اين طرح تا پايان سال 88 به اهداف از پيش تعيين شده خواهد رسيد .

وي در ادامه افزود : طرح « مهر محرم » از ديگر طرح هاي آموزشي و ابتكاري جمعيت هلال احمر خوزستان است كه در روستاها و مناطق محروم استان جهت آموزش امداد به روستائيان در ايام محرم اجرا شد برگزاري كلاسهاي آموزش فني و حرفه اي براي 3 هزار و 500 نفر از اعضاي جمعيت هلال احمر جهت توانمند سازي اين افراد انجام مانورهاي شهرستاني و استاني با محوريت آموزش مقابله با حوادث غير مترقبه براي تيم هاي امدادي جمعيت و انجام دوره هاي باز آموزي امدادگران جهت حفظ آمادگي و افزايش سطح آگاهي و نيز به روزرساني دانش اعضاي تيم هاي امدادي از عملكرد جمعيت هلال احمر در بخش آموزش طي سال 86 مي باشد .
اسفندياري خاطر نشان كرد : در سال 86 براي اولين بار مانور منطقه اي « ساعت سفر » با حضور امدادگران 7 استان كشور در سال 86 برگزار گرديد كه تاكنون بي سابقه بوده است .
سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر
يكي از اصول اساسي نهضت بين المللي صليب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است و سازمان داوطلبان وظيفه دارد در راستاي اصول و اهداف هلال احمر با بسيج توان انسانيت نسبت به بهبود زندگي مردم آسيب پذير اقدام نمايد.
مدير عامل جمعيت هلال احمر خوزستان در گزارش عملكرد سازمان داوطلبان خوزستان گفت : سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر خوزستان به منظور ارائه موثر خدمات به اقشار نيازمند در معرض آسيب را شناسايي و براساس ضرورتهاي موجود مورد حمايت قرار مي دهد.
دكتر اسفندياري از اجراي بيش از 71 پروژه داوطلبي در سال 86 خبر داد و گفت : در بخش خدمات وام قرض الحسنه به منظور ارائه تسهيلات و توانمند سازي اقشار كم بضاعت اعطاي وام جهت كمك و آزاد سازي به بيش از 11 نفر از زندانيان نيازمند اعطاي 67 ميليون ريال وام درمان ويژه بيماراني كه امكان تامين هزينه هاي درماني و دارويي را ندارند در قالب 134 فقره وام واگذار شد.
وي افزود : در بخش هاي حمايتي : درماني سازمان داوطلبان خوزستان به بيش از 2 هزار بيمار محروم و كم بضاعت با استفاده از توان پزشكان داوطلب در قالب اعزام كاروانهاي سلامت به حاشيه شهرها و روستاهاي محروم خدمات رساني شده است .
وي اظهار داشت : در بخش خدمات حمايتي ـ معيشتي اين سازمان با هدف كاهش مسائل و مشكلات معيشتي نيازمندان و با حفظ كرامت انساني اقدام به اعطاي جهيزيه به بيش از 40 نفر از افراد مرحوم از طريق خيرين توزيع 7 هزار و 700 پرس غذاي گرم و سبد غذايي در ايام ماه مبارك به 2 هزار خانواده ايتام و بي سرپرست و 5 هزار و 700 دانش آموز در قالب طرح هماي رحمت اعطاي مبلغ 3 ميليارد و 448 ميليون و 582 هزار ريال به 48 هزار نفر در قالب 82 پروژه خيريه اجراي طرح استاني مهر ماندگار در قالب 19 پروژه باهدف تجهيز و تقويت منابع فرهنگي و مادي مساجد محروم شهرستانها و روستاهاي محروم حاشيه نشين استان راه اندازي 4 خانه داوطلب به منظور انجام فعاليت هاي داوطلبانه خيرين خريد بخاري موكت يخچال چراغ فرش براي خانواده هاي كم بضاعت تعمير و تجهيز خانه هاي افراد مستمند و محروم توسط داوطلبان آموزش امداد به 38 هزار نفر از افراد حاشيه نشين شهرهاي استان و اهداي 5 هزار واحد خون از موفق ترين پروژه هاي اجرا شده در سازمان داوطلبان هلال احمر خوزستان ميباشد.

دكتر اسفندياري اضافه كرد : در حال حاضر جمعيت هلال احمر خوزستان از مساعدت 6 هزار داوطلب برخوردار است كه اميدواريم با تقويت اطلاع رساني مردم مبني بر اساس نقش و جايگاه سازمان داوطلبان هدف اصلي سازمان داوطلبان كه سازماندهي و بهره گيري از خدمات اقشار و افراد توانمندي است كه مايل به مشاركت در اهداف بشر دوستانه جمعيت هلال احمر مي باشند.
وي افزود : با توجه به توفيقات بدست آمده در راستاي خدمت رساني هرچه بيشتر به مردم كه به اذعان صاحب نظران كه در هر سال در مجموع بيش از 5 برابر سالهاي گذشته بدست آمده مديريت پرسنل و مجموعه نيروهاي تلاشگر اين جمعيت را بايد ستود و تشويق كرد.
دكتر اسفندياري گفت : جمعيت هلال احمر استان خوزستان با تكميل پروژه هاي در دست ساخت در اين بخش به يكي از استانهاي برخوردار و كار آمد تبديل خواهد شد.
وي افزود : باتلاش و پي گيري در جهت جذب بودجه هاي عمراني در سال 85 حدود 14 ميليارد ريال اعتبارات تملك دارايي و در سال 86 بيش از 22 ميليارد ريال بوده كه الحمدالله 100 در صد آن نيز جذب شده است در صورتيكه جمع اعتبارات سه سال قبل 1 10 اين اعتبارات بوده است .
وي اظهار داشت : در اتفاقي بي سابقه در حالي كه اعتبارات هلال احمر كشور در سال 87 كمتر از 7 درصد افزايش داشته و اعتبار جمعيت هلال احمر خوزستان بيش از 66 درصد افزايش داشته است و از توفيقات ديگر افزايش بيش از 2 برابر درآمدهاي داخلي جمعيت هلال احمر خوزستان است كه اين اعتبارات از 2 ميليارد و 800 ميليون ريال به بيش از 6 ميليارد و 800 ميليون ريال افزايش پيدا كرده است كه گامي مهم در تحقق پروژه هاي اين جمعيت به شمار مي آيد .
وي در پايان اظهار اميدواري نمود اين نوار موفقيت در هلال احمر همچنان ادامه داشته باشد و خدمتگزاران به مردم در اين نهاد مقدس همواره موفق باشند.
اهواز ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي
دكتر اسفندياري مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان :
در حاليكه اعتبارات هلال احمر كشور در سال 87 كمتر از 7 درصد افزايش داشته و اعتبار جمعيت هلال احمر خوزستان نيز بيش از 66 درصد افزايش داشته است و از توفيقات ديگر اين جمعيت افزايش بيش از 2 برابري درآمدهاي داخلي هلال احمر خوزستان است كه از مبلغ 2 ميليارد و 800 ميليون ريال به بيش از 6 ميليارد و 800 ميليون ريال افزايش يافته است
جمعيت هلال احمر خوزستان به عنوان محور دفاع مقدس مركز تربيت اعزام و سازماندهي امداد گران در طول جنگ بود و همين امر باعث شد تا بيشترين توان مالي انساني و لجستيكي خود را جهت ارائه خدمات امدادي به آوارگان مناطق جنگي و نيز درمان و توانبخشي بكار گيرد
شروع بكار 31 پروژه مهم و كليدي در استان از جمله مهمترين برنامه هاي جمعيت هلال احمر خوزستان است كه انشاالله بمناسبت سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي با اعتباري بيش از 230 ميليارد ريال افتتاح خواهند شد
اجراي طرح آموزشي جهادي امداد همگاني يك ميليون نفري در طول 3 سال از طرحهاي ابتكاري جمعيت هلال احمر خوزستان مي باشد بطوريكه در 3 ماه گذشته بيش از 80 هزار نفر از عموم مردم خوزستان دوره هاي همگاني امداد را طي نمودند و اين طرح انشاالله تا پايان سال 88 به اهداف خود خواهد رسيد
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 792]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن