تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815342299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي دكتر كاظم معتمدنژاد صورت گرفت تاكيد بر تاسيس مركز مستقل ملي آموزش روزنامه نگاري


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: از سوي دكتر كاظم معتمدنژاد صورت گرفت تاكيد بر تاسيس مركز مستقل ملي آموزش روزنامه نگاري
پدر علم ارتباطات ايران گفت: جامعه ما نيازمند تقويت و گسترش آموزش روزنامه نگاري است و بايد مراكز ملي مستقل آموزش روزنامه نگاري در كشور تشكيل شود.
كاظم معتمدنژاد در گفت وگو با فارس درباره پيشنهاد تشكيل مركز مستقل ملي آموزش روزنامه نگاري در كشور گفت: در بسياري از كشورهاي دنيا نظاير چنين مركزي وجود دارد كه نمايندگان اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي مرتبط با روزنامه نگاري، نهادهاي شغلي روزنامه نگاري و مديريتي متشكل از صاحبان راديو و تلويزيون، مطبوعات و خبرگزاري ها و روزنامه نگاران با همكاري جامعه مدني آن را اداره مي كنند و بر بهبود كيفيت آموزش روزنامه نگاري نظارت دارند.
وي اظهار داشت: در اين راستا در انگلستان شوراي ملي آموزش روزنامه نگاري، در آمريكا انجمن آموزش روزنامه نگاري و ارتباطات جمعي و در فرانسه مركز آموزش روزنامه نگاران و انستيتو فرانسوي مطبوعات به عنوان نهادهاي هماهنگ كننده فعاليت مي كنند و اقدامات موثري را در رابطه با آموزش روزنامه نگاران انجام مي دهند.
معتمدنژاد اضافه كرد: متاسفانه بعد از سال 59 همزمان با انقلاب فرهنگي، دانشكده علوم ارتباطات تعطيل شد و در سال 62 مجددا تنها گرايش ارتباطات اجتماعي به عنوان گرايشي از رشته علوم ارتباطات اجتماعي با 37 واحد تاسيس و آغاز به كار كرد اما جوابگوي متقاضيان نيازهاي اين رشته نبود.
وي با اشاره به اينكه در سال 68 با موافقت وزارت علوم رشته ارتباطات در 2 شاخه روزنامه نگاري و روابط عمومي احيا شده است، ادامه داد: در سال 83 دانشكده علوم ارتباطات با 3 رشته روزنامه نگاري، روابط عمومي و مطالعات ارتباطي و فناوري ارتباطات آغاز به كار كرد اما متاسفانه با اينكه 4 سال از تاسيس اين دانشكده مي گذرد. اما اين دانشكده فاقد امكانات اوليه براي پيشرفت دانشجويان است.
پدر علم ارتباطات ايران تصريح كرد: هم اكنون كه جامعه نيازمند آموزش روزنامه نگاري است استادان ارتباطات بايد دست به دست هم دهند و با همكاري مديران خبرگزاري ها، مطبوعات و اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي علامه، تهران، صدا و سيما، خبر، امام صادق و دانشگاه آزاد با تشكيل مركز مستقل ملي آموزش روزنامه نگاري به عنوان شوراي هماهنگ كننده بر آموزش روزنامه نگاري در دانشگاه ها نظارت داشته باشند.
معتمدنژاد اضافه كرد: اين مركز مي تواند امكاناتي نظير گذاشتن دوره هاي كارورزي براي دانشجويان رشته ارتباطات، استخدام، تامين بودجه و غيره را در سطح ملي براي روزنامه نگاران فراهم كند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن