تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815640766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جعفري جلوه:‌ بازي هاي رايانه اي در برخي عرصه هاي قويتر از سينما است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جعفري جلوه:‌ بازي هاي رايانه اي در برخي عرصه هاي قويتر از سينما است
تهران / واحد مركزي خبر / علمي و فرهنگي 1387/05/06
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:‌رسانه بازيهاي رايانه اي در برخي از عرصه ها از رسانه سينما قويتر عمل كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست اسيب شناسي بنياد ملي بازيهاي رايانه اي با اشاره به اهميت جايگاه سينما در بازيهاي رايانه اي در گسترش فرهنگ ها و جوامع گفت:‌ بازيهاي رايانه اي در سال هاي اخير تاثيرگذاريهاي خود در عرصه هاي مختلف فرهنگي، هنري و اقتصادي در جوامع را به مراتب بيشتر از هنر سينما نشان داده است.
وي افزود: افزايش خلاقيت مغزي، تعامل بهتر مخاطب از ويژگي هاي منحصر بفرد بازيهاي رايانه اي است كه ان را از هنر سينما متمايز مي كند.
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ضعف هنري برخي از بازيهاي رايانه اي ايراني را از جمله كاستي هاي اين هنر در مقايسه با بازي هاي خارجي برشمرد و افزود: اگر در بازي هاي رايانه اي جنبه هاي هنري و جذابيت هاي بصري قوت لازم را نداشته باشد نمي تواند مخاطب را جذب كند.
جعفري جلوه گفت:‌امروزه بازيهاي رايانه اي و سينما دو رسانه تاثيرگذار در دو حادثه بزرگ جهاني سازي و جهاني شدن هستند.
وي افزود: جهاني سازي همان جهاني شدن است كه قدرت هاي بزرگ جهاني ان را به سمت اميال خود مي برند.
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:‌ وقتي دو رسانه سينما و بازيهاي رايانه اي در خدمت جهاني سازي به شيوه قدرت هاي بزرگ باشند، برتري تمدني غرب نشان داده مي شود و در مقابل تصويري سياه از تمدن هاي ملل شرق به نمايش درخواهد امد.
وي جهاني شدن را پروسه مطلوبي خواند كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بهره گيري از دو رسانه سينما و بازي رايانه اي در دستور كار خود قرار داده است.
جعفري جلوه گفت: براي جهاني شدن ابتدا بايد ملي بود زيرا ويترين جهان مملو از تنوع مليت ها و قوميت هاست بنابراين بايد هر ملت ارزشهاي خود را نشان دهد تا ارزش بهره گيري از ان بدست ايد.
وي با بيان اينكه بنياد ملي بازيهاي رايانه اي بايد بازي هاي ملي را تقويت كند گفت:‌همه عرصه هاي مديريتي ستادي، ارزشيابي و نظارت، بازيهاي رايانه اي بايد براي توليد بازي رايانه اي ملي و همچنين چرخه اقتصادي خوب ان تلاش كنند.
جعفري جلوه، خيال انگيزي در برابر توهم را از جمله مولفه هاي مهم در توليد بازيهاي رايانه اي عنوان كرد و افزود: ايجاد توهم در بازيها اسيب هاي رواني، فكري و حتي جسمي به مخاطب مي زند و پيدا كردن راه درست در عالم واقعيت را مشكل مي كند.
وي ا فزود: بازيهاي ملي بايد قصه پردازي مناسبي داشته باشد و كارگردان در ا ين بازيها به مراتب برتر و قويتر از وجوه فني و سخت افزاري باشند.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عنصر حقيت يابي، اخلاق گرايي و شادي افرين بودن را از ديگر ويژگي هاي بازيهاي رايا نه اي ملي دانست و گفت: بازي ملي بايد ياس را در مخاطب از بين ببرد و در نهايت باعث ا فزايش و ارتقاء اميد در مخاطب شود.
جعفري جلوه گفت:‌رصد كردن مستمر بازيهاي رايانه اي در جهان، الگوسازي در سطح بازيهاي ملي و حمايت از توليد ملي را از جمله وظايف بنياد ملي بازيهاي رايانه اي دانست.
وي همچنين افزود: ساماندهي بازي سراها، تعامل با نشريات تخصصي و برگزاري مسابقات در سطح جشنواره هاي داخلي و بين المللي از ديگر وظايف بنياد ملي بازيهاي رايانه اي است.
صداوتصويردارد
0001/10104/88/32

شماره نوار
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن