تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816826563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش نگاه داري لپ تاپ


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: كامپيوتر هاي لپ تاپ همانند كاغذ و قلم جزيي از نشست هاي علمي و همايش هاي اقتصادي شده اند. امّا آداب و قواعد استفاده از لپ تاپ ها اغلب ناديده گرفته مي شوند. بنابراين در اين جا هفت توصيه ي تجربي را به شما ارايه مي دهيم تا حضور لپ تاپ ها در نشست ها و همايش ها به جاي آن كه آزار دهنده و مزاحم شركت كنندگان باشند، به برگزاري بهتر آن همايش ها كمك كنند...




?) مطمئن شويد همراه داشتن لپ تاپ منعي ندارد.
علمي را دست كم مي گيرند، و اين صرف نظر از آن است كه كامپيوتر ها بخشي از ارائه ي سخنراني باشند يا وسيله اي براي ضبط مراسم. امّا گاهي لازم است كساني را كه از لپ تاپ خود براي كار ديگري غير از مباحث مربوط به همايش استفاده مي كنند، منع نماييد.
در واقع برگزاري يك همايش علمي خوب در حالي كه لپ تاپ ها حاضرين را از هم جدا كرده، غير ممكن مي نمايد. بنابراين بهتر است شركت كنندگان در چنين همايش هايي لپ تاپ هاي خود را به همراه نياورند، مگر آن كه دليل معقولي براي همراه آوردن آن داشته باشند. ((البته، اين غير از آن مواردي است كه لازم است شركت كنندگان همايش حتماً لپ تاپ هاي خود را به همراه داشته باشند.)



?) وظايف لپ تاپ را به ديگران محول كنيد.
لاينفك يك همايش علمي باشند. اگر لازم است كامپيوتري به برگزاري همايش كمك كند، بهتر است يك نفر را مأمور آن نماييد. اگر قرار است يادداشتي برداشته شود، همان يك نفر مي تواند اين كار را انجام داده، و سپس در پايان همايش آن هاا را در اختيار ساير شركت كنندگان نيز قرار دهد.
به همين قياس، اگر ارايه ي سخنراني همراه با نمايش نمودار و عكس باشد، واقعاً هيچ لزومي ندارد كه از بيش از يك كامپيوتر استفاده كنيد.
وقتي يك نفر را رسماً مأمور ضبط مراسم مي كنيد، همان يك نفر به اين كار مشغول مي شود و در نتيجه ديگران مي توانند حواس خود را كاملاً معطوف به سخنراني كنند. قانون نانوشته اي كه در اين مورد وجود دارد مي گويد:“ اگر لازم است رو در رو حرف بزنيد، لپ تاپ ها را كنار بگذاريد!”



?) خود را آماده كنيد تا توضيح دهيد چرا با خودتان لپ تاپ آورده ايد.
برگزاري يك همايش علمي خودماني و نبودن منعي براي حضور لپ تاپ ها به اين معني نيست كه آداب چنين همايش هايي را زير پا بگذاريد. اگر كامپيوتر تان را به يك نشست ببريد، مؤدبانه تر آن است كه به مسؤول برگزاري آن نشست بگوييد كه چرا كامپيوتر خود را همراه آورده ايد. آيا كامپيوترتان را آورده ايد كه مراسم را ضبط كند يا در هنگام ارايه ي سخنراني به نمايش داده هاي آماري كمك نمايد؟ اگر كسي صرفاً كامپيوتر لپ تاپ خود را همراه بياورد، بدون آن كه منظور خاصي از آن داشته باشد، ممكن است فكر كنند عقده اي است و مي خواهد فقط پُز بدهد.



?) كمي ملاحظه داشته باشيد!
صرف آن كه يك لپ تاپ جلوي خود گذاشته ايد، الزاماً به اين معني نيست كه مدام بايد از آن استفاده كنيد. حتا اگر مشغول يادداشت برداري هم باشيد، اما سرتان را هيچ وقت از كامپيوترتان بلند نكنيد، هم به سخنران بي احترامي كرده ايد و هم به كساني كه در اطراف شما نشسته اند (لازم به گفتن نيست كه بعضي ها آن قدر سرشان را با لپ تاپ خود گرم مي كنند كه مجبور مي شوند در پايان مراسم از اين و آن بپرسند كه چه گذشته است!)
در كارتان اعتدال داشته باشيد. از كامپيوترتان استفاده كنيد امّا به مباحث و سخنراني هم توجه نماييد. شخصي كه در حال ايراد سخنراني است، وقتي كسي را مي بيند كه سرش پايين است و در حال زدن كليدهاست، حالش گرفته مي شود. وقتي چشم در چشم سخنران نمي اندازيد، و فكرتان را مشغول لپ تاپ تان مي كنيد، خود به خود حواس تان پرت شده و سرنخ مطالب را از دست خواهيد داد.

?) سر و صداي لپ تاپ تان را در نياوريد.
يك نكته ي اخلاقي ديگر:
با كامپيوتر خود همان طور حواس ديگران را پرت كرده و موجب مزاحمت آن ها شود.

?) روزه ي شك دار نگيريد!
دوستي نقل مي كرد كه در يكي از همايش هاي برگزار شده در فرنگ، از همه ي شركت كنندگان خواستند كه لپ تاپ هاي خود را همراه نياورند. به محض اعلام اين درخواست، همه سر به شورش برداشتند! منظور اين نيست كه به دوران گچ و تخته و چرتكه بازگرديم، بلكه منظورمان آن است كه بگوييم آيه از آسمان نازل نشده كه حتماً بايد در همايش ها لپ تاپ مان را با خود ببريم. اگر فكر مي كنيد وجود لپ تاپ ها بيش از آن كه كمك كننده باشند، مانع مي تراشند، بهتر است كلاً آن ها را از ورود به همايش منع كنيد. يك بار امتحان كنيد و ببينيد آيا بهره وري و تأثير آن همايش بيش تر مي شود يا نه.

?) برويد همايش تان را درست كنيد!
اگر تشخيص داديد كه مشكلات همايش ناشي از لپ تاپ هاست- بي توجهي، بحث هاي نامربوط و امثالهم- ممكن است تقصير خودِ اين كامپيوتر ها نباشد. به جاي آن، نگاهي به سازو كار همايشِ خود بيندازيد. شايد معلوم شود كه استفاده ي غلط از لپ تاپ صرفاً ناشي از يك مشكل بزرگ تر است.
در بسياري از همايش ها، يك سري مشكلات ساختاري وجود دارد- كه منجر به استفاده از لپ تاپ ها در آن ها مي گردد. گاهي اوقات سازمان ها برحسب عادت و نه نياز به برگزاري همايش هاي آن چناني اقدام مي كنند. اگر همايش خوب برنامه ريزي شده باشد و خوب هم برگزار گردد، احتمال آن كه شركت كنندگان اش بخواهند با يك دست چند هندوانه بردارند، خيلي بعيد خواهد بود





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن