تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوشش‌هاي مالي صندوق ضمانت صادرات به ‪ ۸۰۰‬ميليون دلار رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پوشش‌هاي مالي صندوق ضمانت صادرات به ‪ ۸۰۰‬ميليون دلار رسيد
اقتصاد. بازرگاني. صادرات. ضمانت
رييس هيات مديره و مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران روند رشد فعاليت هاي اين صندوق را همگام با صادرات كشور دانست و گفت: مجموع پوشش‌هاي مالي اين صندوق به حدود ‪ ۸۰۰‬ميليون دلار رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، سيدكمال سيدعلي روز يكشنبه درجمع خبرنگاران با بيان اينكه در سال گذشته حدود ‪ ۴۱۰‬ميليون دلار، سال ‪ ۸۵‬حدود ‪ ۲۶۴‬ميليون دلار، سال ‪ ۸۴‬حدود ‪ ۱۸۴‬ميليون دلار و در سال ‪ ۸۳‬نيز حدود ‪۵۵‬ ميليون دلار ضمانت صادرات در كشور انجام شده است، افزود: ارقام ذكر شده نشان‌دهنده همگامي صندوق ضمانت صادرات با افزايش صادرات در كشور بوده است و اين روند تداوم دارد.

وي در خصوص خسارت‌هاي پرداختي اين صندوق به صادركنندگان گفت: در زمينه پرداخت خسارت‌ها صندوق ضمانت صادرات با وجود رشد بيمه نامه‌ها و ضمانت نامه‌ها نسبت به خسارت‌ها فعاليت حرفه‌اي تري را انجام داده است ،به گونه اي كه در سال ‪ ۸۳‬حدود سه ميليون دلار، در سال ‪ ۸۴‬حدود هشت ميليون و ‪۶۰۰‬ هزار دلار، در سال ‪ ۸۵‬حدود هفت ميليون و ‪ ۱۱۰‬هزار دلار و در سال گذشته نيز حدود پنج ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار دلار خسارت به صادركنندگان پرداخت شده است.

سيدعلي سپس با تاكيد بر ضرورت گسترش فرهنگ بيمه در كشور، گفت: هم اكنون صادركنندگان به سبب وجود مباحث تحريم و قطعنامه ها، با مشكل دريافت ارز از طرف قراردادهاي خارجي خود مواجه هستند كه در اين خصوص صندوق ضمانت صادرات بحث خطر پذيري (ريسك) عدم انتقال ارز را به طور جدي دنبال خواهد كرد.

وي افزود: چنانچه هر نوع معامله‌اي صورت گيرد و وجوه آن به هر طريقي به دست صادركنندگان نرسد، صندوق ضمانت صادرات اين ريسك را پوشش خواهد داد و مبالغ آن قرارداد را به دست صادركننده خواهد رساند.البته به شرطي كه از ابتدا صادركننده موضوع بيمه صادراتي و ريسك عدم انتقال ارز را در صندوق پوشش دهد.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران همچنين از فعال شدن اين صندوق در زمينه بيمه نامه كل گردش صادرات خبر داد و گفت: براين اساس اگر صادركننده اي به چند كشور و با چند مشتري
صادرات داشته باشد، اين صندوق مجموع صادرات آن را با يك بيمه نامه پوشش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سيدعلي در ادامه افزود: در اين زمينه به صورت بسته‌اي عمل خواهيم كرد ، ضمن اينكه در اين صورت كارمزد كاهش و سقف پوشش نيز افزايش خواهد يافت.

وي در ادامه از نحوه فعاليت تشكل‌هاي صادراتي نظير اتاق‌هاي بازرگاني، اتحاديه‌ها و كنفدراسيون‌هاي صادرات در خصوص عدم توجه به موضوع بيمه نامه هاي صادراتي انتقاد كرد و گفت: اين نوع فعاليت سبب شده صادركنندگان با مقوله بيمه بيگانه باشند.

سيدعلي سپس از تشكل‌هاي صادراتي خواست نسبت به موضوع گسترش فرهنگ بيمه اي بيش از گذشته فعاليت كنند.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات همچنين اظهار داشت : در ‪ ۲۴‬استان كشور نسبت به ايجاد كارگزاري اقدام شده است. هم اكنون در اين استان‌ها بخش خصوصي به عنوان كارگزار صندوق ضمانت صادرات فعاليت مي‌كند كه اميدواريم در ساير استان‌هاي باقيمانده نيز نسبت به راه اندازي اين كارگزاري اقدام شود.

سيدعلي در بخش ديگري از سخنان خود مجموع صادرات غير نفتي كشور بدون احتساب ميعانات نفتي را در سال گذشته ‪ ۱۵‬ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون دلار ذكر كرد و گفت: از اين ميزان حدود ‪ ۱۲‬ميليارد و ‪ ۶۰۰‬ميليون دلار به قاره آسيا، حدود دو ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون دلار به كشورهاي اروپايي، ‪ ۲۸۴‬ميليون دلار به كشورهاي افريقايي و حدود ‪ ۲۳۸‬ميليون دلار به آمريكا ارسال شده است.

وي با بيان اينكه در سال گذشته بيش از ‪ ۳۲‬ميليارد دلار براي واردات گشايش اعتبار اسنادي انجام شده است، گفت: در خصوص صادرات متاسفانه نظام بانكي كشور هنوز عادت نكرده است كه به درخواست مشتريان خود سريعا پاسخ دهد.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : در هفته گذشته جلسه‌اي با اقاي طهماسب مظاهري رييس كل بانك مركزي برگزار شد كه براساس آن بخشنامه‌اي به منظور اعطاي تسهيلات به صادركنندگان تدوين شد. اين بخشنامه مكانيزم پرداخت تسهيلات را مشخص خواهد كرد.

سيدعلي سپس خواستار افزايش سرمايه صندوق ضمانت صادرات شد و گفت: در اين خصوص به صندوق كمك خاصي صورت نگرفته است ، البته دولت در اين زمينه تعهد كرده بود كه حدود ‪ ۱۵۰‬ميليون دلار براي افزايش سرمايه در اختيار صندوق ضمانت قرار دهد كه تاكنون اين وعده محقق نشده است.

وي در پايان افزود: از دولت مي‌خواهيم در راستاي افزايش توان صندوق ضمانت صادرات به ما كمك كند تا همكاران صندوق ضمانت صادرات كار حرفه‌اي پوشش بيمه‌اي را انجام دهند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن