تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پدر علم ارتباطات ايران در گفت‌وگو با فارس: جامعه نيازمند تشكيل مركز ملي مستقل آموزش روزنامه‌نگاري است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پدر علم ارتباطات ايران در گفت‌وگو با فارس: جامعه نيازمند تشكيل مركز ملي مستقل آموزش روزنامه‌نگاري است
خبرگزاري فارس: پدر علم ارتباطات ايران گفت: جامعه ما نيازمند تقويت و گسترش آموزش روزنامه‌نگاري است و بايد مراكز ملي مستقل آموزش روزنامه‌نگاري در كشور تشكيل شود.


كاظم معتمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره پيشنهاد تشكيل مركز مستقل ملي آموزش روزنامه‌نگاري در كشور گفت: در بسياري از كشورهاي دنيا نظاير چنين مركزي وجود دارد كه نمايندگان اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي مرتبط با روزنامه‌نگاري، نهادهاي شغلي روزنامه‌نگاري و مديريتي متشكل از صاحبان راديو و تلويزيون، مطبوعات و خبرگزاري‌ها و روزنامه‌نگاران با همكاري جامعه مدني آن را اداره مي‌كنند و بر بهبود كيفيت آموزش روزنامه‌نگاري نظارت دارند.
وي اظهار داشت: در اين راستا در انگلستان شوراي ملي آموزش روزنامه‌نگاري، در آمريكا انجمن آموزش روزنامه‌نگاري و ارتباطات جمعي و در فرانسه مركز آموزش روزنامه‌نگاران و انستيتو فرانسوي مطبوعات به عنوان نهادهاي هماهنگ كننده فعاليت مي‌كنند و اقدامات مؤثري را در رابطه با آموزش روزنامه‌نگاران انجام مي‌دهند.
معتمدنژاد اضافه كرد: متأسفانه بعد از سال 59 همزمان با انقلاب فرهنگي، دانشكده علوم ارتباطات تعطيل شد و در سال 62 مجدداً تنها گرايش ارتباطات اجتماعي به عنوان گرايشي از رشته علوم ارتباطات اجتماعي با 37 واحد تأسيس و آغاز به كار كرد اما جوابگوي متقاضيان نيازهاي اين رشته نبود.
وي با اشاره به اينكه در سال 68 با موافقت وزارت علوم رشته ارتباطات در 2 شاخه روزنامه‌نگاري و روابط عمومي احيا شده است، ادامه داد: در سال 83 دانشكده علوم ارتباطات با 3 رشته روزنامه‌نگاري، روابط عمومي و مطالعات ارتباطي و فناوري ارتباطات آغاز به كار كرد اما متأسفانه با اينكه 4 سال از تأسيس اين دانشكده مي‌گذرد. اما اين دانشكده فاقد امكانات اوليه براي پيشرفت دانشجويان است.
پدر علم ارتباطات ايران تصريح كرد: هم‌اكنون كه جامعه نيازمند آموزش روزنامه‌نگاري است استادان ارتباطات بايد دست به دست هم دهند و با همكاري مديران خبرگزاري‌ها، مطبوعات و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي علامه، تهران، صدا و سيما، خبر، امام صادق و دانشگاه آزاد با تشكيل مركز مستقل ملي آموزش روزنامه‌نگاري به عنوان شوراي هماهنگ كننده بر آموزش روزنامه‌نگاري در دانشگاه‌ها نظارت داشته باشند.
معتمدنژاد اضافه كرد: اين مركز مي‌تواند امكاناتي نظير گذاشتن دوره‌هاي كارورزي براي دانشجويان رشته ارتباطات، استخدام، تأمين بودجه و غيره را در سطح ملي براي روزنامه‌نگاران فراهم كند.
وي تأكيد كرد: چون دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند نيازهاي آموزشي روزنامه‌نگاري كشور را برآورده كنند بنابراين مديران مطبوعات و خبرگزاري‌ها بايد با تشكيل مركز مستقل ملي آموزش روزنامه‌نگاري به پيشرفت روزنامه‌نگاري در كشور كمك كنند.
وي ادامه داد: وقتي اين مركز تشكيل شود نهاد منتخب خواهد بود و با كمك همه فعالان در عرصه ارتباطات كمك شاياني به عرصه روزنامه‌نگاري كشور خواهد كرد.
معتمدنژاد با اشاره به اينكه اميدواريم اين مركز تشكيل شود و به مرور بتواند در 3 سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي فعاليت كند، اظهار داشت: ما در سال 74 از يونسكو درخواست كرديم كه ايران به عنوان مؤسس در آسياي مركزي، مركز مطالعات و تحقيقات ارتباطات تأسيس كند تا به اين ترتيب بتوانيم رشته‌هاي آموزشي و برنامه‌هاي پژوهشي ارتباطات را در منطقه گسترش دهيم اما متأسفانه هيئتي كه از يونسكو براي بررسي اين موضوع به ايران سفر كردند با بهانه‌تراشي عنوان كردند كه ايران از تأسيس اين مركز اهداف سياسي دارد.
وي اضافه كرد: اما ما در همان سال با همكاري دانشگاه علامه و وزارت پست، تلگراف و تلفن (وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات) مركز پژوهش‌هاي ارتباطات را تشكيل داديم و چندين همايش و كنفرانس درباره جامعه اطلاعاتي در منطقه برگزار كرديم.
معتمدنژاد اظهار داشت: در سال‌هاي اخير سعي كرده‌ايم تا با همكاري يونسكو كرسي آموزش علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاري را براي دانشگاه علامه بگيريم تا بتوانيم آموزش روزنامه‌نگاري را در كشورهاي منطقه توسعه دهيم.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد: با تأسيس مركز مستقل ملي آموزش روزنامه‌نگاري در كشور، ايران بتواند به عنوان متولي آموزش روزنامه‌نگاري نه تنها در كشور بلكه در سطح منطقه و بين‌الملل فعاليت كند.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن