تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816428577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته
طرح موضوع مناسبات تهران - واشنگتن بار ديگر به يكي از موضوعات اصلي واساسي رسانه هاي بيگانه بدل شد و مسئله هسته اي ايران نيز در چارچوب همين مسئله مورد ارزيابي رسانه هاي بيگانه قرار گرفت .

به گزارش رجانيوز به نقل از فارس، در حالي كه موضوع سفر اوباما به خاورميانه و در ادامه آن به برخي كشورهاي اروپايي و مواضع وي درقبال برنامه هسته اي ايران همچنان به عنوان يكي از گزاره هاي محوري رسانه هاي بيگانه مورد توجه وارزيابي است ، طرح موضوع مناسبات تهران - واشنگتن بار ديگر به يكي از موضوعات اصلي واساسي اين رسانه ها بدل شد و مسئله هسته اي ايران نيز در چارچوب همين مسئله مورد ارزيابي رسانه هاي بيگانه قرار گرفت .

اين رسانه ها در قالب مواضع و واكنشهاي محافل سياسي داخلي آمريكا اعم از كنگره و ديگر مقام هاي سياسي اين كشور و نيز كانديدهاي رياست جمهوري آمريكا به مسائل ايران ازقبيل مذاكره با اين كشور و نحوه برخورد با مسئله هسته اي تهران به فضاسازي پرداختند.

بخش ديگر محوري رسانه هاي بيگانه درقبال مسائل ايران نيز در راستاي مسئله هسته اي اين كشور مورد توجه و انعكاس قرارگرفت كه دراين محور، مسئله رزمايش موشكي اخير ايران و القاي تهديدات آن براي منطقه و جهان عرب ، اهداف تبليغي غرب را تشكيل مي داد كه آخرين بهانه رسانه هاي بيگانه درساعات گذشته بازتاب خريد سامانه موشكي اس سيصد از روسيه توسط ايران و توانمندي اين موشكها درمقابله با تهديدات است كه بيشترين واكنش دراين زمينه از سوي رژيم صهيونيستي صورت گرفت؛ اين موضوع دستاويزي شد تا رسانه هاي بيگانه دامنه فضاسازي مبتني بر تهديدات خود را درقبال ايران نسبت به روزهاي گذشته افزايش دهند و در تحليلها و ارزيابيهاي خود بارديگر بر تهديدات نظامي به عنوان يك گزينه جدي درقبال ايران تاكيد نمايند .

به موازات اين رويكرد فضاسازي درقبال مسائل اقتصادي ايران و تاكيدبر تشديد تحريمهاي اقتصادي درصورت پاسخ منفي تهران به پيشنهادهاي غرب ، ديگر گزاره تبليغي مدنظر رسانه هاي بيگانه بود كه به نظر مي رسد اين رويكرد با توجه به نزديك شدن به پايان مهلت دوهفته اي غرب درمذاكرات سولانا و جليلي به منظور تاثيرگذاري بر مواضع تهران فراروي اين رسانه هاقرارگرفته است.

موضوعات حقوق بشري با تنوع و گسترش هدفمند به سطح بين المللي نيز كارويژه ديگر دستگاه تبليغي غرب بود كه به بهانه هاي متعددي از قبيل احكام اعدام درايران، وضعيت دانشجويان و برخي ديگر از دستاويزهاي حقوق بشري در دستور كار اين رسانه ها قرار گرفت كه به نظر ميرسد ايتاليا اين بار پرچمدار تشديد فشارها برايران در اين محور شده باشد.

درحالي كه فتيله تهديدات نظامي بر عليه جمهوري اسلامي در ادبيات سياسي مقام هاي غرب ازجمله آمريكا و رژيم صهيونيستي طي روزهاي گذشته كمي پائين كشيده شده و با پايان گرفتن دو رزمايش همزمان ايران و آمريكا بلا فاصله پس از رزمايش رژيم صهيونيستي در آبهاي يونان ، مذاكرات جليلي و سولانا بخش عمده فضاي تبليغي غرب را متوجه خود كرده بود ؛ با پايان گرفتن اين مذاكرات و درمهلت تعيين شده براي تهران به منظور توقف غني سازي اورانيوم ودر آستانه پاسخ تهران بارديگر شعله تهديدات به طور غير مستقيم درسطح رسانه هاي بيگانه بالا گرفته است و اين رسانه ها با استفاده از گزاره هاي خبري بيات شده از قبيل برجسته سازي نگراني كشورهاي منطقه از رزمايش پيامبر اعظم سه و نيز ارزيابي توان موشكي ايران دراين رزمايش تلاش مي كنند بسترهاي جديدي براي آغاز دوباره تهديدات نظامي فراهم آورند .

اين رويكرد در روز گذشته با تلاش برخي رسانه ها درباره نگراني برخي كشورهاي عربي از توانمندي نظامي ، موشكي و هسته اي ايران آغاز شد ودر ساعات گذشته دامنه آ‌ن به در اختيار داشتن سامانه موشكي اس سيصد ساخت روسيه گسترش يافت.

فارغ از اهداف تهديدآميز غرب و رسانه هاي بيگانه به منظور ايران هراسي در توجه و برجستگي توانمندي نظامي و موشكي ايران ، به نظر مي رسد مناسبات ايران و روسيه در آستان تصميمات احتمالي شوراي امنيت درقبال ايران بار ديگر از اهميت استراتژيك درعرصه تبليغات برخوردارشده است و اين موضوع به خصوص با توجه به نقش روسيه درتصميمات جهاني درقبال برنامه هسته اي ايران و نيز با توجه به نشست اخير پيمان شانگهاي و حضور ايران دراين نشست از اهميت مضاعفي برخوردار شده است .

براين مبنا رسانه هاي بيگانه به منظور تحت فشار قرار دادن مسكو درمناسبات با تهران و نيز در اقدامي پيشدستانه براي كنترل و مهار مواضع مسكو در قبال تصميمات هسته اي ؛ تلاش مي كنند مناسبات نظامي و اقتصادي ايران و روسيه را برجسته نمايند تا از اين طريق هرگونه مخالفت روسيه درآينده با تشديد فشارها برايران به منزله ارجحيت منافع فردي درقبال منافع جهاني از سوي مسكو در نزد افكار عمومي تلقي شود.

ايران و برنامه هسته اي اش به يكي از محورهاي اظهار نظرات مقامات آمريكايي از جمله سياستمداران اين كشور همچون مك كين و باراك اوباما بدل شده است.رسانه هاي بيگانه مي كوشند موضوع ايران را به موضوع و شعار تبليغاتي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا بدل نمايند.

هدف واقعي رسانه هاي بيگانه و نيز مقامات آمريكائي از كشاندن مسئله ايران به موضوع اول تبليغي دررقابت انتخاباتي آمريكا چيست؟

به نظر مي رسد ناكامي دولت بوش در منطقه وعراق ، سياستهاي كلان كاخ سفيد را در نزد افكار عمومي اين كشور به چالش كشيده و طراحان و سياستگذاران آمريكا براي جبران ازدست رفتن اعتماد افكار عمومي داخلي آمريكا به سياست خارجي دولتمردان اين كشور دست به سناريوسازي تبليغي زده اند.

به همين منظور با پيش كشيدن موضوع ايران در زواياي مختلف از قبيل مذاكره با پيش شرط يا بدون پيش شرط، تهديد نظامي و غير نظامي و يا تحريم درقبال ايران به عنوان محور شعارهاي تبليغي درانتخابات رياست جمهوري اين كشور ، ناكاميهاي آمريكا درعراق و منطقه تحت الشعاع اين مسئله قرار خواهد گرفت .

هرچند بناچار بخشي از گفتمان مقامات آمريكائي و كانديداهاي اين كشور به مسئله عراق و خروج از اين كشور اختصاص يافته است درعين حال رسانه هاي بيگانه درانعكاس همين مسئله نيز رويكرد انحراف افكار عمومي را در نظر گرفته اند و به موازات بازتاب اختلاف ديدگاه هاي سناتورهاي آمريكائي در اين زمينه همواره موضوع ادعايي دخالت ايران در اين كشور را مطرح مي نمايند كه نتيجه و ماحصل اين رويكرد تبليغي ، بازهم هدايت و انحراف مسئله عراق به ايران است.

افزايش گزاره هاي حقوق بشري و ادعاي نقض حقوق بشر در ابعاد و عرصه هاي مختلف از قبيل حقوق دانشجويان ، حقوق زندانيان سياسي ، حقوق زنان و ديگر بهانه به عنوان دستور العمل استراتژيك تبليغي غرب ؛ همزمان با اوج گيري تنش ها درعرصه سياست خارجي به خصوص هسته اي ؛ به يك امر عادي درفضاي تبليغي رسانه هاي بيگانه بدل شده است.

درعين حال رسانه هاي بيگانه براي تنوع بخشي وايجاد جذابيت خبري وتبليغي هراز گاه با چرخشي نرم و با ورود به گزاره هاي جزيي تر ويا در روشي ديگر با گسترش و بين المللي كردن موضوعات حقوق بشري تلاش مي كنند توجه افكار عمومي درا ين زمينه را براي خود حفظ نموده و يا به سمت خود معطوف نمايند.

بازتاب گزارشات پراكنده جهاني و آمار سازي در زمينه تعداد اعدامها در ايران ومقايسه سازي دراين زمينه و همچنين بازتاب واكنشهاي جهاني به مسئله ازجمله رويكردهاي هدفمند اين رسانه هاست .

آنچه دراين ميان و در زمان حاضر قابل توجه است ، نقش آفريني ايتاليا در محور فضاسازي مبتني بر حقوق بشر بر عليه ايران است كه به نظرمي رسد اين بار نقش پليس بد را درقبال ايران ايتاليا به عهده گرفته است كه اولين بارقه هاي اين رويكرد را مي توان در نامگذاري يكي ازخيابانهاي شهر رم بنام هيجده تير آنهم درآستانه سفر رئيس جمهور ايران به اين كشور براي شركت در اجلاس فائو مشاهده نمود.

بي شك گزارش اخير يك نهاد حقوق بشري ايتاليائي تحت عنوان سازمان به قابيل دست نزنيد درقبال آمار اعدامها درايران نيز درهمين راستاي طراحي واجرا شده است تا به موازات افزايش تهديدات و فضاسازيها درقبال سياست خارجي ايران ، درآستانه تصميم گيري ايران درپاسخ به مهلت ارائه شده توسط غرب ، تمامي ابزارهاي جهت تاثير گذاري بر اين تصميمات بكار گرفته شده باشد.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن