تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803863757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هر آن‌چه که از یک بازی انتظار دارید ...


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک:
[تصویر: Singularity%201_4709.jpg]

- Singularity
سازنده: Raven Software
ناشر: Activision
سبک: اکشن اول‌شخص
پلت‌فرم: PC - Xbox360 - PS3
تاریخ انتشار: منتشر شد
تکینگی (سینگولاریتی) یک بازیست که می تواند شما را تا اندازه ای مجذوب خود کند. چرا؟ نه به این خاطر که اکشنی اول شخص با روندی سریع و خط داستانی عامه پسند است و یا بر بزرگی نام ناشرش اکتیویژن تکیه زده باشد. البته اشتباه نشود این ها هم مهم است و بر اهمیت این بازی افزوده است . اما دلایل اصلی و نقاط قوت قابل ذکر تری هم وجود دارند که در ادامه به شرح برخی از آنها می پردازیم :

اولین نقطه ی قوت بازی داستان گیرا و جذاب آن است.
دومین نقطه ی قوت تکینگی ابزاری است که به دست شما بسته شده و به وسیله ی آن می توانید اجسام را کنترل کنید و زمان را به جلو و عقب ببرید : TMD
نقطه ی قوت قابل لمس دیگر این بازی ، تنوع مراحل است. مراحل متنوع و روان پایه ریزی شده اند و هیچ دو مرحله ای را مثل هم به پایان نمی رسانید.
چهارمین نقطه ی قوت بازی گرافیک پویا و با کیفیت آن است که هر چند در سطح عالی نیستند ولی با نورپردازی تخت ولی خوب و به لطف آنریل انجین جلوه های بصری خوبی را مشاهده می کنیم که به جذابیت بازی افزوده است.
پنجمین نقطه ی قوت بازی در دست شماست! نه ، اشتباه نکنید TMD نیست! سلاحی است که با آن می توانید با از میان برداشتن یک یا دو نفر سرنوشت کاتورگا 12 را رقم بزنید.

خطر لو رفتن داستان بازی
[پایان بازی را شما با انتخابی (که البته دستتان زیاد هم باز نیست) رقم می زنید. پس از کشیدن دردسر های فراوان و ردکردن چندین خان (!) و فعال کردن بمب ، حال ؛ حقایقی در مورد اتفاقات اخیر کاتورگا 12 بر شما روشن شده است و بازی شما را در سر دوراهی قرار می دهد که مسبب این افاقات را از روی زمین پاک کنید. اکنون دو انتخاب دارید. می توانید ابتدا دکتر را که در پیدا کردن بمب و فعال کردن به شما کمک شایانی کرده است بکشید و سپس به کاپیتان بپیوندید و با دیدن دمویی به سرشت پلید خود پی ببرید! اما انتخاب دوم جالب تر است. شما ابتدا کاپیتان روسی را که دوستتان را با بی رحمی تمام کشت به روی زمین می اندازید و خوش حالید که یک شیطان کوچک را از روی زمین پاک کرده ایداما بازی اجازه ی پیوستن به دکتر را نمی دهد و باید او را هم بکشید. این پایان دو انتخابی و هیجان انگیز به بازی روح تمام شدن (؟) می دهد و می توان خوش حال بود که تکینگی را به دست خود به پایان رسانده ایم و حداقل حقی در این زمینه داشته ایم. هر چند کاذب و کم عمق!]

نقطه ی قوت چارم
محیط بازی از طراحی نه چندان خوب رنج می برد ولی جزئیات ، پویانمایی مکان ها و تطبیق آنها با جو ترسناک ، نورپردازی خوب و ... این مشکل را تا حدی قابل چشم پوشی کرده است. جلوه های آب به لطف موتور پایه بازی خیلی زیبا و چشم نواز (نمی خواهم بگویم طبیعی) طراحی شده است و باید اذعان داشت که محیط زیر آب بسیار بهتر از محیط اصلی بازی طراحی شده است. رنگ بندی خوب و طراحی هنری چشم نواز هم یکی از دلایلی است که می توان به گرافیک بازی امیدوار بود. موجودات ترسناک به خوبی طراحی شده اند و حرکت آن ها به سمت رنکو واقعا ترس را در ذهن بازی کننده تداعی می کند. جزئیات بدن این موجودات و همچنین دشمنان خوب طراحی شده است و می توان گفت که طراحی لباس آن ها ساعات زیادی به طول انجامیده است و به حق حاصل کار بسیار چشم نواز است. از بافت ها گرفته تا انیمیشن صورت و ... همه و همه خوب پردازش شده اند اما بازی تکسچر لودینگ (معادل فارسیش رو نمی دونم) بسیار طولانی دارد و این یک ضعف بزرگ است.

سومین نقطه قوت بازی
روند بازی شامل مراحل متعدد و متنوع است. گاهی مجبور می شوید به سرعت از هدف فرار کنید و گاهی بازی شما را با همان سرعت به سمت هدف می کشد. البته پاس کردن این مراحل چندان مشکل نیست و به لطف سلاح های خوبی که به شما سپرده می شود روان تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. در مراحل مختلف معماهای جالب و هوشمندانه ای را باید حل کنید که به جذابیت بازی افزوده است. هر چند زیاد پیچیده نیست و خیلی وقت نمی گیرد و به اصطلاح مغذ آب کن نیست اما روند بازی را به خوبی از یکنواختی در می آورد . طراحی مراحل و معماسازی ، نشان از کارکشتگی Raven Software دارد. غولآخر ها هم که عالی هستند و بامزه! باید بازی کنید تا بفهمید!

دومین نقطه قوت بازی
TMD وسیله ای که کاپیتان به خاطرش حاضر بود شما را هم مثل رفیقتان بکشد اکنون بر دست شما بسته شده است و امکانات بی نظیری را در اختیارتان قرار می دهد. می توانید با آن اجسام را بردارید و به نزد خود بکشید و یا به سمت دیگران پرتاب کنید. می توانید به وسیله ی TMD زمان را متوقف و جابه جا کنید و در زمان سیر کنید. می توانید به عنوان یک سلاح از TMD استفاده کرد و دشمنان را از پای درآورید. می توانید با TMD خرابی های در اثر گذشت زمان را تعمیر کنید حتی کشتی به گل نشسته!

در مورد نقطه ی قوت اول بازی سخن چندانی نمی گویم تا خودتان بازی را امتحان کنید و بتوانید مزه ی استفاده از E99 را بچشید. مزه ی کشیدن رنج و دردسر و مقابله با به اصطلاح زامبی هایی که قبلا اهالی شهر بوده اند و عنصر 99 آن ها را به این روز در آورده است را بچشید. و برای پی بردن به راز کاتورگا 12 زحمت بکشید. داستان تکینگی با این که سرراست آغاز می شود اما به لطف شخصیت پردازی خوب کمی پیچیده تر از آن است که فکرش بکنید.

اما نقاط ضعف بازی هم ناگفته نماند: موسیقی و صداگذاری نزدیک صفر کار شده است و بازی از این معضل به شدت رنج می برد. کمبود انواع اسلحه و ناکارآمدی برخی از آن ها از دیگر نقاط ضعف بازی است. هوش مصنوعی دشمنان خوب کار نشده و نمی تواند در سطح بازی های امروزی قرار بگیرد. و چندین مشکل کوچک و جزئی دیگر ...
همان طور که اشاره کردم نقاط قوت بازی بسیار پررنگ تر از نقاط ضعف آن است و بازی کردن آن خالی از لطف نیست. تکینگی بازی خوبی است و می تواند برای ساعاتی شما را به خود سرگرم کند.
سامتیازات: داستان:8.5 گرافیک فنی:6.5 گرافیک هنری:9 گیم پلی:7 صداگذاری و موسیقی:3.5 ارزش:7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن