تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798309463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهنماي جامع انتخاب شبکه - بي سيم يا با سيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: راهنماي جامع انتخاب شبکه بي سيم يا با سيم؟ شبکه هاي کامپيوتري در مقياس خانگي و يا مشاغل کوچک را مي توان به کمک فناوري بي سيم و يا به صورت کابلي ايجاد کرد. شبکه هاي کابلي Ethernet راه سنتي و مطمئن شبکه کردن در خانه و شرکت هاي کوچک است. اما فناوري واي فاي، هر چند که اطمينان کمتري به آن مي رود، اما به سرعت جاي خودش را باز مي کند. هم شبکه هاي کابلي و هم شبکه هاي بي سيم، از يک سري مزيت ها و معايب برخوردارند که انتخاب را مشکل مي کند. از اين رو اگر قصد داريد شبکه اي راه اندازي کنيد، اين راهنما را بخوانيد تا تصميم راحت تري بگيريد.

اساسا شبکه ها بايد پنج ويژگي اصلي داشته باشند و در اين پنج ناحيه مورد بررسي قرار خواهند گرفت: سادگي نصب، هزينه تمام شده، قابليت اطمينان، بازدهي، امنيت.

درباره شبکه هاي کابلي

شبکه هاي کابلي مبتني بر کابل هاي Ethernet از کارت شبکه استفاده مي کنند. دو کامپيوتر در اين شبکه ها مي توانند مستقيما از طريق کابل Crossover که به آن کابل کراس هم گفته مي شود، به يکديگر وصل شوند. اما اگر تعداد کامپيوترها بيشتر باشد، معمولا به يک دستگاه واسط به نام هاب، سوئيچ و يا روتر نياز است تا همه کامپيوترها به آن دستگاه وصل شوند و اتصال از طريق اين دستگاه انجام شود.

براي اشتراک اينترنت در اين شبکه ها، کامپيوتري که ميزبان مودم است، بايستي Internet Connection Sharing يا نرم افزار مشابه را اجرا کند تا اتصال اينترنت را ميان تمام کامپيوترهاي موجود در شبکه محلي (LAN) به اشتراک بگذارد. البته روترهاي پرسرعت (که نوع پيشرفته تري از مودم هاي ADSL و انواع آنها هستند) مي توانند اتصال اينترنت را به روش ساده تري به اشتراک بگذارند، ضمن آنکه نرم افزار محافظ FireWall را در خود دارند.

نصب

کابل هاي اترنت يا بايد از يک سيستم به همه سيستم ها برود، يا اين که از طريق دستگاه مرکزي (سوئيچ/هاب) به همديگر متصل شوند. اين کار زمان بر است، ضمن آنکه نصب و عبور کابل ها از زيرزمين يا کنار ديوارها، خصوصا اگر کامپيوترها در اتاق هاي مختلفي باشد به امر مشکلي بدل مي شود. برخي از خانه هاي نوساز که با فناوري اطلاعات مجهزشده اند، کابل هاي CAT5 را همانند سيم تلفن در پريزهاي خاصي قرار داده اند.

شيوه هم بندي (توپولوژي) شبکه محلي بستگي به اين دارد که اتصالات اينترنت چندتا باشند، مودم اينترنال استفاده شده است يا اکسترنال و مسايلي از اين دست. هر چند که سيم کشي شبکه محلي، به اندازه وصل کردن سيم هاي يک سينماي خانگي سردرگم کننده نيست.

بعد از نصب سخت افزاري، نوبت به پيکربندي مي رسد. پيکربندي نرم افزاري شبکه هاي با سيم و بي سيم خيلي فرق نمي کند، چون هر دو از پروتکل اينترنت (IP) استفاده مي کنند. لپ تاپ ها و ديگر ابزارهاي قابل حمل از جمله تلفن هاي همراه، همواره با شبکه هاي بي سيم احساس بهتري دارند، چرا که قابليت حمل خود را به رخ مي کشند.

هزينه

کابل هاي اترنت، هاب و سوئيچ واقعا ارزان هستند، مي شود يک شبکه 8 سيستمه مقيم در يک اتاق را با قيمتي کمتر از 40 هزار تومان سرپا کرد. براي اتصال اينترنت ديال آپ و اشتراک آن، خود ويندوز راهکار مناسبي دارد و هزينه اي لازم نيست، اگر اينترنت پرسرعت ADSL هم داشته باشند، به سختي به 80 هزار تومان مي رسد و اشتراک اينترنت آن هم ساده است. بنابراين ارزاني در شبکه هاي با سيم به شدت با شبکه هاي بي سيم متفاوت است.

قابليت اتکا

اين کابل ها، هاب ها و سوئيچ ها کاملا قابل اتکا هستند و چندين دهه است که فناوري اترنت و دستگاه هاي مرتبط به آن در حال پيشرفت و گسترش است و معمولا تنها عاملي که باعث مي شود يک گره از شبکه خارج شود و قابليت اتکاي آن را پايين بياورد، قطعي کابل است. تنها راه حل آن هم اين است که بعد از ايجاد هر اتصال و همچنين جابه جايي يک گره در شبکه، حتما اتصالات مجددا بررسي شوند.

مسيرياب هاي (روتر) اينترنت هم نسبت به قبل پيشرفت بسياري کرده اند و در چند سال اخير به تکامل رسيده اند و هم از نظر امنيتي و هم از نظر سادگي امکانات مناسبي را در اختيار مي گذارند.

بازدهي

شبکه هاي سيمي بازدهي بي نظيري دارند. اتصالات قديم شبکه ها نهايت به 10 مگابيت بر ثانيه مي رسيد، اما امروزه شبکه هاي 100 مگابيت و 1 گيگابيت به سادگي قابل تهيه هستند و تفاوت قيمت چندان زيادي با همديگر نمي کنند.

شبکه هاي 100 مگابيتي براي استفاده هاي خانگي در اشتراک فايل، بازي و دسترسي اينترنت پرسرعت کاملا قابل اتکا هستند و تا دست کم پنج سال آينده تضمين شده هستند.

هاب ها البته اندکي از دور خارج شده اند چرا که اين دستگاه ها وقتي با بار شديد کاري روبه رو مي شوند، بازدهي خود را از دست مي دهند. امروزه سوئيچ ها بهترين نقطه مرکزي براي شبکه ها هستند، هر چند اندکي گرانترند.

امنيت

شبکه هاي باسيمي که به اينترنت وصل نيستند، امنيت تضميني دارند. چرا که براي نفوذ به آن بايد حتما مستقيما يک کابل از سوئيچ به کامپيوتر مهاجم متصل کرد. اما شبکه هايي که از مسيرياب هاي اينترنت به اينترنت متصل اند و همچنين ميان خود نيز شبکه اند، بايد حتما به فايروال مجهز باشند. سوئيچ ها فايروال ندارند و اندکي از روترها داراي فايروال نرم افزاري اند، هر چند بهترين راه حل، استفاده از يک فايروال نرم افزاري روي هر سيستم است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن