تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814220543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير شهركهاي صنعتي گيلان:خوشه‌هاي صنعتي بايد موتور محركه اقتصاد ملي و منطقه‌اي باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدير شهركهاي صنعتي گيلان:خوشه‌هاي صنعتي بايد موتور محركه اقتصاد ملي و منطقه‌اي باشند
رشت - خبرگزاري مهر: سيد عبدالكريم موسوي گفت: خوشه‌هاي صنعتي مي‌توانند موتور محركه اقتصاد ملي و منطقه‌اي باشند از اينرو توسعه اين خوشه ها در جامعه ضروري است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان گيلان در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت افزود: با اين رويكرد توسعه خوشه‌ها‌، بنگاه‌هاي درون ‌خوشه با بازدهي بيشتر، استفاده تخصصي‌ تر از امكانات و اولويت‌هاي موجود، بنگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي مرتبط به سطح جديد و بالاتري از توان نوآوري مي‌رسند.

وي گفت: توسعه بنگاه‌هاي بخش خصوصي در قالب توسعه خوشه ‌اي به دليل افزايش همكاري و انجام فعاليتهاي مشاركتي داراي بازدهي بيشتري است، همچنين هزينه مداخله دولت در سطح تك‌ تك واحدها به مراتب زياد و راندمان آن بسيار پايين خواهد بود.

موسوي بيان داشت: ايجاد خوشه‌هاي ايجاد خوشه‌ هاي صنعتي آثار مثبت و سازنده ‌اي در جهت رفع مشكلات واحدهاي صنعتي و ايجاد اشتغال به منظور كاهش معضل بيكاري و همچنين ايجاد رقابت و افزايش كيفيت محصول توليدي در پي خواهد داشت.

اين مقام مسئول در شركت شهركهاي صنعتي گيلان اعلام كرد: امروز توسعه از طريق ابداع خوشه اي نقش محوري و بارزي در سياستهاي اقتصادي و صنعتي كشورهاي توسعه يافته ايفا مي نمايد.

موسوي اظهار داشت: اگر رويكردهاي گذشته تمركز بيشتري بر اقتصاد كلان داشته اند، اينك كسب و كار خرد، احساس مسئوليت نسبت به افزايش قابليت رقابت واحدهاي كوچك و متوسط، بهبود ارتباطات شبكه اي، تاكيد بر حمايتهاي غيرمستقيم در مقابل پرداخت يارانه، تركيب رقابت و همكاري به منظور تقويت يادگيري و نوآوري، ارتقاء سطح همكاري واحدهاي كوچك و بزرگ و تقويت مثلث همكاري خوشه ها، دولت و دانشگاه مورد تاكيد و توجه بيشتري قرار مي گيرد.

موسوي بيان داشت: حدود دو دهه است كه توسعه صنعتي مبتني بر خوشه ها، به عنوان يك استراتژي نوين مورد توجه برنامه ريزان و سياستگذاران در كشورهاي صنعتي و در حال توسعه است.

اين مقام مسئول ادامه داد: امروز در اكثر كشورهاي جهان، صنايع كوچك و متوسط از جنبه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، توليد صنعتي و ارائه خدمات در حال نقش آفريني هستند، همچنين در كشورهاي در حال توسعه، صنايع كوچك و متوسط عامل راهبردي براي توسعه اقتصادي، اشتغال زايي و رقابت پذيري صنايع هستند.

موسوي ادامه داد: در كشور ما با وجودي كه بيش از 90 درصد واحدهاي توليدي در گروه صنايع كوچك و متوسط قرار مي گيرند، به دليل نداشتن استراتژي توسعه مبتني بر ساختارهاي موجود صنعتي و رها كردن واحدهاي كوچك توليدي به حال خود، اين بنگاه ها نتوانسته اند سهم قابل توجهي در توليد ناخالص ملي و ايجاد ارزش افزوده داشته باشند و از كمبودهاي شديدي در رنج هستند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن