تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري - تحليلي مهر /كبوتري كه خود را باز نمايش داد/ پايان اولين تور تبليغاتي اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري - تحليلي مهر /"كبوتري" كه خود را "باز" نمايش داد/ پايان اولين تور تبليغاتي اوباما
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: كانديداي حزب دموكرات آمريكا كه اولين سفر دوره اي خود به كشورهاي جهان را به سرانجام رساند، خصوصا ازسوي مردم آلمان به طور ويژه اي مورد استقبال قرار گرفت و جمعيتي حدود بالغ بر 200 هزار نفر براي شنيدن سخنان وي در پاي برج پيروزي برلين كه از بناهاي تاريخي آلمان به شمار مي رود، گردهم آمدند.

باراك اوباما در اولين مرحله تور تبليغاتي خود در ديداري سرزده از افغانستان وارد كابل شد و درحالي كه تاكنون انتقادهاي بسياري از عملكرد حامد كرزاي رئيس جمهوري اين كشور كرده بود، با وي ديدار و بر حضور گسترده تر نيروهاي خارجي در افغانستان تاكيد كرد.

ديدار اوباما با رئيس جمهوري افغانستان

در اين ديدار، اوباما بر تعهدات كشورش در قبال افغانستان و ادامه كمك هاي واشنگتن به افغانستان تاكيد كرد. مقامات افغان نيز از سفر باراك و سناتورهاي همراهش به كشورشان استقبال كرده و اعلام كردند كه صرف نظر از اينكه چه كسي برنده انتخابات رياست جمهوري آمريكا خواهد بود، دولت افغانستان انتظار ندارد تغييري در سياست هاي اين كشور در قبال افغانستان وارد شود.

اين سناتور دموكرات به همراه سناتور دموكرات جك ريد و سناتور جمهوريخواه چاك هگل وارد كابل پايتخت افغانستان شد.

آمريكا حدود ۳۶ هزار نيرو در افغانستان دارد و اوباما نيز حمايت خود را از اعزام دو واحد رزمي ديگر ارتش يعني حدود ۷ هزار سرباز كمكي به افغانستان حمايت كرد.

سناتور اوباما پيش از سفر خود در يك مصاحبه تلويزيوني با شبكه "سي.ان.ان" گفته بود كه از اينكه فعاليت حكومت كرزاي بيشتر در كابل محدود مانده نگران است، اما دولت افغانستان در واكنش به اين سخنان، اعلام كرد كه اين اظهارات بيشتر ناشي از تب و تاب انتخاباتي در آمريكاست.

اوباما در ادامه سفر دوره اي خود چند ساعتي را نيز در كويت گذراند و با شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح امير كويت و فرماندهان آمريكايي مستقر در اين كشور ديدار و گفتگو كرد.

ديدار سربازان آمريكايي در كويت با اوباما

در حالي كه اين نامزد حزب دموكرات براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا عقيده دارد كه تمركز روي مسئله عراق، آمريكا را از پرداختن به تهديدهاي ديگري كه متوجه اين كشور است، باز مي دارد. در سفر خود به بغداد تاكيد كرد: جنگ بدون پاياني مشخص براي امنيت آمريكا خطرناك است.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه اولويتش مبارزه با القاعده و طالبان در افغانستان خواهد بود.

اما شايان ذكر است كه جان مك كين نامزد حزب جمهوريخواه و رقيب باراك در انتخابات نوامبر، مي گويد كه زمان خروج نيروها از عراق بستگي به حوادثي كه در خاك اين كشور اتفاق مي افتد، دارد.

پيشتر نيز جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا تعيين هرگونه جدول زماني براي عقب نشيني سربازان از عراق را رد كرده است.

اين مسئله يكي از اختلافات نظر ميان دو رقيب براي رسيدن به جايگاه كاخ سفيد در آمريكا به شمار مي رود.

اما اين نكته را نيز نبايد از نظر دور داشت كه مسئله خاورميانه و كشمكش ها در اين منطقه به عنوان يكي از برگ هاي بازي در انتخابات كنوني آمريكا مد نظر است.

نظرسنجي ها تاكنون نشان داده اند كه با نظريات اوباما براي خروج نيروها از عراق ، محبوبيت وي نسبت به مك كين افزايش فوق العاده اي داشته و احتمال پيروزي وي را افزايش داده است.

كانديداي سياهپوست آمريكايي در ادامه سفر خود به اردن رفت و در آنجا نيز مسئله بحران در عراق و كشمكش ميان فلسطينيان و اسرائيلي ها را با شاه آن كشور مورد بحث و بررسي قرار داد.

ملاقات نوري المالكي با باراك اوباما

در ادامه اين تور تبليغاتي، اوباما با مقامات اسرائيلي و همچنين ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار كرد.

اوباما كه پيشتر در نخستين سخنراني خود پس از پيروزي در انتخابات مقدماتي حزب دموكرات در در برابر يك لابي قدرتمند طرفدار اسرائيل (آيپك) يا كميته روابط عومي آمريكا و اسرائيل بر قدرت رژيم صهيونيستي بر بيت المقدس و پايتختي اين شهر مقدس براي اسرائيلي ها تاكيد كرده بود، در اين سفر نيز بر اين نكته مهم دست گذاشت.

وي خاطرنشان كرد: من بر سر حرف خود هستم و همچنان بيت المقدس را پايتخت اسرائيل مي دانم.

اين سخنان اوباما مخالفت هاي گسترده اي را درجامعه عرب و اسلامي برانگيخت.

رژيم صهيونيستي شهر بيت المقدس شرقي را در سال 1967 ميلادي ضميمه سرزمين هاي اشغالي كرد.

در اين نقطه، سفر تبليغاتي اوباما به خاورميانه پايان يافت.

به گزارش مهر، ابراز علاقه سناتور اوباما به سخنراني در كنار دروازه براندنبرگ برلين در آلمان به يك موضوع بحث برانگيز تبديل شده بود. اروين هابر رهبر حزب (CSU) آلمان از ابراز علاقه سناتور اوباما به سخنراني در كنار دروازه براندنبرگ انتقاد كرد. در اين راستا، تعيين محل سخنراني اوباما به شهردار برلين سپرده شد كه در پايان نيز محل ميدان پيروزي به عنوان محل سخنراني اين كانديداي سياهپوست در نظر گرفته شد.

استقبال دهها هزار نفري آلماني ها از كانديداي دموكرات

دروازه براندنبرگ يكي از بناهاي تاريخي مهم آلمان است و امروزه به عنوان سمبل اتحاد اين كشور به حساب مي آيد، هرچند در دوران جنگ سرد نماد جدايي آلمان شرقي و غربي بود.

روساي جمهوري آمريكا ازجمله جان اف كندي و رونالد ريگان در برلين سخنراني هاي مهمي كرده اند و اوباما به عنوان سومين رئيس جمهوري آمريكا در اين شهر تاريخي سخنراني كرده است.

جالب توجه است كه آنگلا مركل صدر اعظم آلمان پيشتر تقاضاي ستاد انتخاباتي سناتور اوباما براي نطق وي در كنار دروازه براندنبرگ را عجيب خوانده بود، اما فرانك والتر اشتاين ماير وزير امور خارجه اين كشور كه در انتخابات آينده در آلمان به احتمال زياد رقيب مركل خواهد بود، از درخواست سناتور اوباما استقبال كرد.

صدراعظم آلمان تاكيد كرده بود كه نبايد از بناهاي تاريخي آلمان بهره برداري هاي انتخاباتي كرد، اما در پايان اين بحث ها ، اوباما در يك مكان تاريخي سخنراني خود را ابراز داشت.

باراك اوباما در حالي در پاي "برج پيروزي" سخنان خود را آغاز كرد كه بيش از 200 هزار نفر در اين ميدان گرداگرد وي جمع شده بودند. وي به اين جمعيت عظيم در شهر برلين آلمان گفت كه آمريكا و اروپا از يكديگر دور شده اند و زمان آن فرارسيده است كه دوباره كنار هم قرار گيرند.

سخنراني اوباما به طور زنده از تلويزيون آلمان پخش شد.

حضور اوباما در پاي برج پيروزي برلين

وي ضمن تقاضا براي مشاركتي جديد با اروپايي ها چهار مسئله تروريسم، سلاح هاي اتمي، موانع تجاري و تغييرات جوي را به عنوان چالش هاي جهاني عنوان كرد.

اوباما از همكاري ميان ملت ها به عنوان تنها راه براي حفاظت از امنيت و پيش بردن انسانيت نام برد.

اين كانديداي مشهور در اين سفر با رهبران آلمان از جمله صدراعظم آن ديدار كرد.

باراك در ادامه سفر اروپايي خود راهي كاخ اليزه در پاريس شد. وي در ديدار خود با نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه بارديگر بر گسترش روابط ميان اروپا و آمريكا تاكيد كرد.

ساركوزي نيز در حياط كاخ و درجمع خبرنگاران از تفاهم خود با اوباما خبر داد.

نامزد حزب دموكرات رياست جمهوري آمريكا سپس عازم لندن شد و با گوردون براون نخست وزير بريتانيا ديدار كرد.

سفر به بريتانيا آخرين بخش از سفر اروپايي اوباما محسوب مي شد. در انگليس، رابرت و ماريا تاتل سفير آمريكا در اين كشور و همسرش، به استقبال اوباما رفتند و او را تا محل اقامتش در هتلي در مركز شهر لندن همراهي كردند.

گفتگوي متفكرانه ميان براون و اوباما

اما برخلاف استقبال عمومي گسترده اي كه از وي در برلين و پاريس به عمل آمد، اين سفر ازسوي رسانه ها به شكل يك رويداد بزرگ تلقي نشد.

باراك اوباما پس از آخرين مرحله از سفر خود به انگليس به آمريكا بازگشت تا خود را براي رويارويي ماه نوامبر سال جاري با جان مك كين آماده كند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن