تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804897085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين پرونده هنوز بسته نشده است - نبى: شايد محروميت مولايى كمتر از يك سال هم بشود


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: اين پرونده هنوز بسته نشده است - نبى: شايد محروميت مولايى كمتر از يك سال هم بشود
سميرا شيرمردى
Samira Shirmardi
ميزان محروميت على مولايى براى دوپينگ و البته اظهار نظرهاى مسؤولان سابق شوراى صدور رأى و مسؤولان جديد، باعث به وجود آمدن سؤال بزرگى در اذهان عمومى شده كه هنوز بى جواب مانده است. از سوى شوراى رأى سابق فدراسيون و البته اعضاى هيأت رييسه محروميت مولايى به نصف تبديل شد و يكساله شد اما بعد از بررسى هاى كميته پزشكى - ورزشى جديد به ۲ سال افزايش پيدا كرد تا حضور مولايى در ليگ هشتم همچنان در پرده اى از ابهام قرار بگيرد البته هاشميان در حالى از دوساله شدن محروميت مولايى صحبت مى كرد كه عبدالرحمان شاه حسينى و دكتر محمدرضا شريف اعضاى سابق شوراى صدور رأى، افزايش محروميت مولايى از يك سال به ۲ سال را غيرممكن مى دانند و آن را برخلاف قوانين مى دانند. شاه حسينى و شريف معتقدند كه كاهش محروميت مولايى از ۲ سال به يك سال مورد تصويب شوراى صدور رأى و هيأت رييسه فدراسيون فوتبال قرار گرفت و مسؤوليت اجراى آن به مهدى محمدنبى دبيركل فدراسيون فوتبال و عضو شوراى صدور رأى سپرده شد اما اين كار صورت نگرفت تا بار ديگر پرونده دوپينگ على مولايى بازيكن مس كرمان بررسى شود و به ۲ سال برسد. حالا چرا نبى رأى صادره را اجرا نكرد، نمى دانيم.
مى خواستيم درباره پرونده دوپينگ على مولايى صحبت كنيد، اينكه...
دكتر هاشميان رييس كميته پزشكى جوابگوى اين سؤالات هستند.
مى دانيم. اما اين بحث بيشتر به شما مربوط مى شود. اينكه دكتر شريف و شاه حسينى درباره محروميت على مولايى گفته اند كه هيأت رييسه و شوراى صدور رأى با يكساله شدن محروميت مولايى موافقت كردند و اين رأى تصوب شد اما شما آن را اجرا نكرديد، درحالى كه اين وظيفه برعهده شما بود.
ببينيد، محروميت بازيكن دوپينگى ۲ سال صادر شد اما هيأت رييسه به عنوان هيأت تجديد نظر پيشنهاد مكتوب در خصوص چند بازيكن داد كه محروميت آنها نصف شود اما اين رأى براى وقتى بود كه شاه حسينى و شريف از فدراسيون رفتند.
اما اين رأى دقيقاً زمانى تصويب شد كه هم شاه حسينى و هم شريف در فدراسيون مشغول فعاليت بودند.
به هر حال شوراى صدور رأى و هيأت رييسه درباره چند تن از بازيكنان با كاهش محروميت موافقت كردند اما پرونده على مولايى همچنان باز است چون نياز به مستندات داشت اما درخصوص ديگر نفرات كاهش محروميت حاصل شد.
به نظر مى رسيد مستندات براى كاهش محروميت مولايى كافى بود، پس چرا محروميت او كاهش پيدا نكرد
ماده اى كه مولايى به عنوان دوپينگ استفاده كرد با بقيه فرق مى كرد در واقع ماده اى كه بازيكنان دوپينگى از آن استفاده كردند از اختيارات هيأت رييسه و شوراى صدور رأى بود به همين دليل محروميت آنها به نصف كاهش پيدا كرد اما درخصوص مولايى شرايط فرق مى كرد و براى همين پرونده او همچنان مفتوح است. پس بحث دوپينگ مولايى، محروميت يكساله و دوساله نيست. ماده اى كه او مصرف كرد مورد رسيدگى دكتر شريف و دكتر هاشميان قرار گرفت و از نظر آنها اين رأى قابل تغيير بود. پس به خاطر نوع مواد و گزارشات كميته پزشكى، يك جلسه ديگر براى اين پرونده با حضور مولايى برگزار شد تا با دقت بيشترى به اين پرونده رسيدگى شود.
اما طبق گفته دكتر شريف و شاه حسينى آن رأى به خاطر اينكه مورد تصويب هيأت رييسه و شوراى صدور رأى قرار گرفت قابل تغيير نبود.
من فرمايش اين دوستان را رد نمى كنم. آنها موضوع را مطرح كردند و مورد بررسى قرار گرفت كه هيأت رييسه به تقليل محروميت رأى داد اما با توجه به راهكارهاى قانونى، دكتر هاشميان پرونده ها را رسيدگى كرد و درخصوص نفرات ديگر به دليل اينكه راهكار قانونى وجود داشت كاهش محروميت داده شد اما درباره مولايى به خاطر اينكه مدارك مستند در اين ارتباط به اندازه كافى وجود نداشت كاهش محروميت داده نشد.
اما ظاهراً مستندات كامل بود و اين طور كه شنيديم آقاى (...) مربى تيم و آقاى (...) پزشك تيم به تجويز دارو به بازيكنان تيم اعتراف كردند.
مولايى به دليل تجويز دارو توسط پزشك عمومى دوپينگى شناخته شد كه آن پزشك هم داخل باشگاه نبود. ظاهراً مولايى كسالت داشته و به پزشك مراجعه مى كند و او هم به خاطر اينكه نمى دانست مولايى ورزشكار است دارو را تزريق كرد. حالا هاشميان هم منتظر اين است كه بررسى هاى لازم انجام شود و طبق آن رأى بدهد.
پس اعتراف آن دو نفر چه مى شود
پرونده پيش هاشميان است. اصلاً شايد پس از بررسى هاى كامل محروميت مولايى كمتر از يك سال شود. شايد يك سال و شايد هم بيشتر. بايد ببينيم چه مى شود.
در هر حال هنوز جواب سؤال مان را نگرفتيم. چرا وقتى هيأت رييسه و شوراى صدور رأى، يكساله شدن محروميت مولايى را تصويب كردند، آن رأى توسط شما اجرا نشد تا بار ديگر دوساله شود.
من فكر مى كنم كامل توضيح دادم.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن