تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پل خليج‌فارس با 650ميليون يورو ساخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پل خليج‌فارس با 650ميليون يورو ساخته مي‌شود
طرح جامع ارتباط خليج‌فارس در كميسيون زيربنايي و محيط‌زيست دولت تصويب و به زودي در جلسه هيات‌ دولت مطرح مي‌شود.مهندس محمد اصغري، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب گفت: شبكه جامع ارتباطي خليج‌فارس شامل احداث پل خليج‌فارس به طول 2460 متر و عرض 22 متر، احداث خط ريلي از اسكله شهيد رجايي و از پل خليج‌فارس به اسكله كاوه، احداث اتوبان خليج‌فارس از لافت به اسكله كاوه و توسعه و تجهيز اسكله كاوه است.
وي ادامه داد: اجراي اين طرح بزرگ و ملي كه آرزوي ديرينه مردم اين ديار است موجب تحول اقتصادي ورقابت با مناطق آزاد كشورهاي حاشيه خليج‌فارس مي‌شود.
وي با اشاره به آثار مثبت اين طرح تصريح كرد: رونق ترانزيت كالا از جنوب به شمال از جمله كشورهاي آسياي ميانه با جمعيت بالغ بر 400ميليون نفر، ايجاد بارانداز كالا در اسكله كاوه، ‌توسعه صادرات و صادرات مجدد، سهولت حمل‌و‌نقل و رقابت‌پذيري منطقه آزاد قشم در برابر مناطق آزاد كشورهاي حاشيه خليج‌فارس از آثار مثبت اين طرح است.
مهندس اصغري گفت: سقف اعتبارات لازم جهت اجراي طرح جامع ارتباطي خليج‌فارس 650ميليون‌يورو پيش‌بيني شده كه مذاكرات و توافقات خوبي با سرمايه‌گذاران خارجي جهت فاينانس اين طرح شده و علاوه بر اجراي اين طرح بزرگ، با مشاركت و همكاري سرمايه‌گذاران داخلي تلاش داريم تكنولوژي اجراي اين طرح را بومي كنيم.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پاسخ به پرسشي در زمينه جذب سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد قشم اظهار داشت: طي دو سال گذشته بالغ بر 800ميليون دلار مجوز سرمايه‌گذاري در بخش صنايع سبك و سنگين صادر شده و تمامي سرمايه‌گذاران در حال اجراي طرح‌هاي عمراني خود هستند.
وي افزود: همچنين در بخش احداث مجتمع‌هاي تجاري بالغ بر 200ميليون دلار مجوز سرمايه‌گذاري صادر شده و اين پروژه‌ها هم‌اكنون در حال اجرا هستند.
اصغري ادامه داد: در بخش نفت و گاز نيز سرمايه‌‌گذاري‌هاي كلاني در حال اجرا است كه مي‌توان به طرح استخراج نفت و گاز در ميدان نفتي هنگام از توابع قشم توسط شركت نفت فلات قاره، طرح انتقال گاز از منطقه دوستكو به منطقه گورزين، طرح تامين خوراك پالايشگاه‌ بندرعباس و انتقال نفت خام از جزيره قشم به پالايشگاه بندرعباس، طرح احداث پالايشگاه ميعانات گازي و پالايشگاه نفت خام و طرح نيروگاه 500 مگاواتي برق اشاره كرد كه قشم را تبديل به قطب انرژي كشور مي‌‌كند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن