تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816427745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در جمع اساتيد بسيجي پيش‌بيني كرد:رشد اقتصادي دو رقمي با طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس‌جمهور در جمع اساتيد بسيجي پيش‌بيني كرد:رشد اقتصادي دو رقمي با طرح تحول اقتصادي
محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان پيش از ظهر ديروز در مراسم اختتاميه دهمين نشست هم‌انديشي علمي، فرهنگي و سياسي اساتيد بسيجي كل كشور در مشهد با بيان اينكه در صورت اجراي مناسب طرح تحول اقتصادي، رشد اقتصادي كشورمان دو رقمي خواهد شد، اظهار كرد:


متاسفانه در حال حاضر سازوكارها آنقدر پيچيده است كه قابل هدف‌گذاري روشن نيست.
وي همچنين از اعطاي 94هزارميليارد تومان تسهيلات توسط بانك‌ها در سال جاري خبر داد.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود كه به بررسي طرح تحول اقتصادي دولت اختصاص داشت، وضعيت اقتصادي امروز كشورمان را نسبت به پيش از انقلاب، عالي توصيف كرد و گفت: كاري كه در اين 30 سال انجام شده است در تاريخ ايران بي‌نظير است اما هنوز در شان انقلاب نيست.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه گره‌هاي كوري در ساختارهاي اقتصادي كشورمان وجود دارد كه اگر باز نشود نتيجه‌اي بسيار كمي از فعاليت‌هاي اقتصادي خواهيم گرفت، يادآور شد: طرح تحول يعني اصلاح ساختارها به گونه‌اي كه مسير فعاليت‌هاي اقتصادي هموار شده و در جهت پيشرفت ملت ايران و عدالت و آباداني سراسر ايران به كار گرفته شود.
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه طبق برآورد بانك مركزي، امسال بانك‌هاي ما 94 هزار ميليارد تومان تسهيلات اعطا مي‌كنند، افزود: نيمي از اين تسهيلات براي حفظ وضع اقتصادي موجود و نيمي ديگر سرمايه‌گذاري جديد است،بنابراين اگر هر ساله اين مقدار سرمايه‌گذاري جديد در محل مناسب خود انجام شود اتفاقات بسيار خوبي خواهد افتاد و به اين وسيله ظرف 2 سال تمام بيكاري‌هاي مانده از قبل پاك مي‌شود؛ چرا كه ميانگين ايجاد اين شغل كمتر از 20ميليون تومان است.
وي با بيان اينكه در صورت اجراي مناسب طرح تحول اقتصادي، رشد اقتصادي كشورمان دو رقمي خواهد شد، اظهار كرد: متاسفانه در حال حاضر سازوكارهاي آنقدر پيچيده است كه قابل هدف‌گذاري روشن نيست و به عنوان مثال همان مسيري كه براي اخذ وام 20ميليون توماني طي مي‌شود براي وام 20ميليارد توماني نيز بايستي طي شود و يكي از نتايج اين سازوكارها اين است كه فردي به عنوان مثال 100ميليارد تومان براي توسعه كارخانه‌اش وام مي‌گيرد؛ اما اين پول را يك جا براي خريد و فروش در تهران اختصاص مي‌دهد در صورتي كه با اين 100ميليارد تومان 3 يا 4هزار فرصت شغلي ايجاد مي‌شود. احمدي‌نژاد همچنين در توضيح خود راجع به يارانه‌ها، با بيان اينكه نظام توزيع يارانه‌ها، بارها و بارها در دنيا شكست خورده است، افزود: امسال 400ميليارد تومان يارانه به شير و 4 هزارميليارد تومان يارانه به گندم، يعني به ازاي هر نفر 60هزار تومان اختصاص داده شد، اما بايد ديد كه چقدر از آن به دست مردم رسيد.
وي خاطرنشان كرد: در بخش انرژي نيز بيش از 70درصد از انرژي از سوي 30درصد از مردم مصرف شده و دهك بالاي درآمدي 16 برابر دهك اول درآمدي مصرف دارد كه اين به هيچ وجه در جهت عدالت نيست. رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينكه بعضي مي‌خواهند اين طرح را آنقدر پيچيده و بزرگ وانمود كنند كه اين دولت از خير انجام آن بگذرد، خاطرنشان كرد: اين افراد در موضوع سهميه‌بندي بنزين نيز همين برنامه‌ريزي را انجام داده بودند؛ اما به فضل الهي طرح سهميه‌بندي بنزين انجام شده و نتايج حاصله از آن مشخص شد.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه ملت ايران ظرفيت انجام كارهاي بزرگ را دارد، تصريح كرد:‌ با وجود اين اقدامات برخي كه مي‌خواهند دولت را از اجراي طرح تحول اقتصادي منصرف كنند، به فضل الهي مي‌ايستيم و بدون هيچ گونه نگراني سياسي، اين اصلاحات را اجرا مي‌كنيم.
وي همچنين با بيان اينكه دولت نهم در حال نبرد همه جانبه سياسي اقتصادي و... در عرصه خارجي و داخلي است، خاطرنشان كرد: عده‌اي يك سال و نيم پيش از اين جلسه گذاشتند و به اين نتيجه رسيدند كه در ايران فقط بايد به دولت نهم ضربه بزنيم تا شرايط تغيير يابد، كما اينكه دو ماه پيش نيز استعمار پير گفت كه بايستي ابعاد تحريم‌ها براي ملت ايران مشخص شود و متعاقب آن يكي از داخلي‌ها طي مصاحبه‌اي به تبيين و توضيح تحريم‌ها پرداخت و به سياه‌نمايي روي آورد.
استقبال از حضور آمريكايي‌هادر مذاكرات هسته‌اي
احمدي‌نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت ايران در مورد موضوع هسته‌اي در 4 سال پيش گفت: در آن زمان ما با هر هجوم و پيشرفت غرب، عقب‌نشيني مي‌كرديم و غربي‌ها در سال 83 در مذاكرات پاريس گفته بودند كه اگر شما مي‌خواهيد فقط تحقيقات را در زمينه هسته‌اي داشته باشيد بايستي 10 سال مذاكره كنيد تا شايد پس از اين 10 سال به شما اجازه بدهيم كه اين كار را انجام دهيد.
وي افزود: اما وقتي 164 سانتريفيوژ را راه‌اندازي كرديم سرو صدا كردند كه عليه‌تان قطعنامه صادر خواهيم كرد در صورتي كه پس از مشاهده استقامت ايران، اعلام كردند كه با همين 164 سانتريفيوژ كار خود را به حالت تعليق درآوريد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: اما امروز ايران اسلامي داراي 6هزار سانتريفيوژ است كه غربي‌ها كه در گذشته نتوانستند كاري انجام بدهند، گفتند كه همين جا كار را متوقف كنيد تا در موضوع هسته‌اي مذاكره كنيم ولي مجددا با مشاهده استقامت ايران و عدم تعليق مجبور به از سرگيري مذاكرات شدند. رييس‌جمهور كشورمان حضور امريكا در مذاكرات هسته‌اي را يكي از نتايج مقاومت ملت ايران در موضوع هسته‌اي عنوان كرد و گفت: آمريكايي‌ها پيش از اين ادعا مي‌كردند كه بايستي ايران تعليق را بپذيرد تا ما بتوانيم در مذاكرات شركت كنيم؛ اما امروز آمريكايي‌ها بدون اينكه ايران تعليق را پذيرفته باشد در مذاكرات شركت كردند و ما نيز از آن استقبال مي‌كنيم.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه باور ما اين بود كه در عرصه سياست خارجي بايستي تحولي ايجاد شود، اظهار كرد: نمي شد دائما چپاولگران به ما هجوم آورده و طلب‌كاري كنند و ما در موضع دفاع قرار گيريم؛ چراكه هر كسي در موضع دفاعي قرار گيرد در هر هجومي بخشي ازداشته‌هاي خود را از دست مي‌دهد بنابراين ما به هيچ وجه حاضر نيستيم و نبوديم كه در مورد حق مسلم خود گفت‌وگو كنيم.
وي تصريح كرد: بايستي طلبكاري چپاولگران از ملت ايران تمام مي شد و به فضل الهي در حال تمام شدن است.
رييس‌جمهور كشورمان با تاكيد بر اينكه هر دولتي در آمريكا بر سر كار بيايد چاره‌اي جز بازگشت به مرزهاي خود كه لازمه آن تعامل سازنده با ايران است، نخواهد داشت، تصريح كرد: هر دولتي كه در امريكا به سر كار بيايد آغاز اضمحلال سيطره جهاني آمريكا را شاهد خواهد بود چراكه هم اكنون افكار عمومي به ضد سلطه امريكايي تبديل شده است.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ما چندين بار به آمريكايي‌ها نصيحت كرديم كه دست از شرارت‌هاي خود بردارند تا به آنها براي خارج شدن از منطقه كمك كنيم، خاطرنشان كرد: اگر آنها به اين توصيه جمهوري اسلامي ايران توجه كنند سود مي برند و در غير اين صورت دست قدرتمند ملت‌هاي منطقه آنچنان سيلي‌هاي پي‌درپي به آنها خواهد نواخت كه راه بازگشت را هم گم كنند.
سفر احمدي‌نژاد به تركيه
در همين حال يك روزنامه تركيه‌اي در شماره روز جمعه خود از سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به تركيه در اوايل شهريور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه تركيش ديلي نيوز در شماره جمعه خود نوشت: انتظار مي‌رود محمود احمدي‌نژاد به منظور ديدار از كشور تركيه و ملاقات با عبدا... گل همتاي خود اواخر اوت (اوايل شهريور) عازم آنكار شود.
بر اساس اين گزارش، ديدار احمدي‌نژاد از كشور تركيه به دليل مساله هسته‌اي ايران و همچنين انتخابات رياست جمهوري تركيه مدت‌هاست كه به تعويق افتاده است.
به گزارش دنياي‌اقتصاد، چندي پيش متكي وزير امورخارجه كشورمان نيز در يك سفر منطقه‌اي با حضور در كشور تركيه با تني چند از مقامات دولتي اين كشور ديدار و راجع به مسائل مختلف دو كشور گفت‌و‌گو كرد. سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي هم پس از مذاكرات ژنو در تركيه ديداري با علي باباجان وزير امور خارجه تركيه داشت.
گفت‌وگوي احمدي‌نژاد با مردم آمريكا
هم چنين گفته مي‌شود محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور اسلامي ايران دوشنبه شب با مردم ايالات متحده آمريكا سخن مي‌گويد.
به گزارش شبكه خبر، در سايت شبكه تلويزيوني ان بي سي از مردم آمريكا دعوت شده است بيننده اين گفت‌وگو باشند. به گزارش شبكه ان بي سي، مجري مصاحبه‌كننده با آقاي احمدي‌نژاد، برايان ويليامز مجري معروف برنامه «ان‌بي‌سي نايتلي نيوز» NBC Nightly News خواهد بود.
به گزارش دنياي اقتصاد، گفت‌وگوي احمدي‌نژاد به صورت مستقيم با مردم آمريكا در حالي صورت مي‌گيرد كه بنا بر شواهد موجود طي يك ماه اخير تحولات زيادي در ارتباط دو كشور ايران و آمريكا به وجود آمده است به گونه‌اي كه در مذاكرات هسته‌اي ژنو حضور نماينده آمريكا در اين نشست گامي مثبت از سوي احمدي‌نژاد توصيف شد.

احمدي‌نژاد؛ قهرمان ملي نبرد هسته‌اي
اساتيد بسيجي حاضر در مراسم اختتاميه دهمين هم انديشي بسيج اساتيد به رييس جمهور لقب قهرمان ملي نبرد هسته‌اي اعطا كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر‌، مراسم اختتاميه دهمين هم انديشي بسيج اساتيد با حضور رييس جمهور، وزير صنايع، وزير علوم، فرمانده بسيج كشور، معاون وزير امور خارجه و جمعي ديگر از مسوولان كشور پيش از ظهر ديروز برگزار شد.
دراين مراسم اساتيد بسيجي به رييس جمهور لقب قهرمان ملي نبرد هسته‌اي را اعطا كرده و از احمدي نژاد به خاطر پايداري بر مواضع هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران تقدير و تشكر كردند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن