تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809752855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشآغاز رايزني صمصامي و احتمال معرفي ثمره هاشمي به مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارشآغاز رايزني صمصامي و احتمال معرفي ثمره هاشمي به مجلس
دنياي اقتصاد – در حالي كه سرپرست وزارت كشور از اعلام آمادگي خود براي تداوم حضورش در اين وزارتخانه خبر داده و گفته بود كه در حال تدوين برنامه‌هايش براي اين منظور به سر مي‌برد، يكي از نمايندگان تهران از شنيده‌هايي خبر داد كه بر مبناي آن احمدي‌نژاد قرار است، مشاور ارشد خود يعني مجتبي ثمره هاشمي را به عنوان وزير پيشنهادي كشور به مجلس معرفي كند.
پرويز سروري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه با خبرگزاري مهر گفت‌و‌گو مي‌كرد با تاكيد بر اينكه هنوز احتمال معرفي سيدمهدي هاشمي به عنوان وزير پيشنهادي كشور منتفي نشده است،‌ گفت: شنيديم كه رييس‌جمهور احتمالا آقاي سيدمجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد خود را به عنوان وزير پيشنهادي كشور به مجلس معرفي خواهد كرد.
مجتبي ثمره هاشمي كه در دوران وزارت پورمحمدي، وزير سابق كشور پس از علي جنتي معاونت سياسي اين وزارتخانه را عهده‌دار شد، با جايگزين شدن عليرضا افشار به كاخ پاستور رفت و مشاور ارشد رييس‌جمهوري شد. ثمره هاشمي به دليل حضور كوتاهش در وزارت كشور و البته نزديكي با احمدي‌نژاد گزينه مناسب ومساعدي براي وزارت كشور در سال منتهي به انتخابات رياست‌جمهوري است. هرچند سيدمهدي هاشمي، سرپرست وزارت كشور از اعلام آمادگي خود براي تصدي پست وزارت سخن گفته بود و تاكيد كرده بود كه نظر نمايندگان نيز نسبت به وي مثبت است بايد ديد احمدي‌نژاد در نهايت چه كسي را به مجلس معرفي خواهد كرد. البته به گفته پرويز سروري احتمال معرفي هاشمي هنوز منتفي نشده است. در اين ميان اما ظاهرا تكليف وزارت اقتصاد مشخص شده است و قرار است كه در نهايت صمصامي به مجلس معرفي شود. به طوري كه نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه اعضاي مجمع نمايندگان تهران امروز با حسين صمصامي سرپرست وزارت اقتصاد جلسه دارند، يادآور شد: زماني كه دوستان قصد تنظيم زمان جلسه با آقاي صمصامي را داشتند با مقامات مسوول تماس گرفتند كه اگر آقاي صمصامي قرار است به عنوان وزير به مجلس معرفي شود اين جلسه برگزار شود و گويا اعلام شده كه به همين ترتيب است و صمصامي به مجلس معرفي خواهد شد.
وي ادامه داد: جلسه يكشنبه با صمصامي كه حدود ساعت 12 ظهر برگزار خواهد شد، درباره مسائل اقتصادي دولت و بحث معرفي وزير پيشنهادي اقتصاد و بررسي برنامه‌هاي صمصامي است و در اين جلسه به سوالات نمايندگان نيز پاسخ داده خواهد شد. سروري افزود: البته اميدواريم رييس‌جمهور براي صرفه‌جويي مجلس در وقت، هر 3 وزير را باهم به مجلس معرفي كند تا در يك روز راي اعتماد به اين 3 وزير در دستور كار مجلس قرار گيرد. وي در پايان گفت: معرفي هرچه زودتر وزراي پيشنهادي باعث مي‌شود اين وزارتخانه‌ها از بلاتكليفي خارج شوند. صمصامي در اولين حضورش در جمع اعضاي كميسيون اقتصادي به بخشي از سوالات نمايندگان پاسخ نداده بود و قرار بر اين بود تا جلسه ديگري را به مجلس آمده و پاسخ سوالات نمايندگان را نيز به همراه آورد.
پيش‌بيني عدم اقبال مجلس به صمصامي
اما در اين حال علي‌اكبر اولياء، نماينده مردم يزد گفت: با توجه به اتفاقي كه براي معرفي وزير اقتصاد و دارايي رخ داد و نقض قانون اساسي كه از سوي رييس‌جمهوري صورت گرفت، در صورت معرفي آقاي صمصامي‌به عنوان وزير پيشنهادي پيش‌بيني مي‌كنم كه فضايي مثبت و مساعد براي كسب راي اعتماد ايشان وجود نداشته باشد.» به گزارش پايگاه خبري تابناك، وي افزود: قطعا شخص آقاي احمدي‌نژاد هم از قبل پيش‌بيني مي‌كردند كه آقاي صمصامي‌ نمي‌تواند از نظر مجلس گزينه مناسبي براي تصدي وزارت اقتصاد و دارايي باشد؛ چرا كه در غير اين صورت خيلي زودتر ايشان را به مجلس معرفي مي‌كردند تا با چنين مشكلاتي مواجه نشوند. عضو فراكسيون اقليت مجلس ادامه داد: به هر حال هنوز براي من و بسياري از نمايندگان اين موضوع قابل هضم نيست كه چرا رييس‌جمهوري علاوه بر نقض قانون اساسي و معرفي ديرهنگام وزير پيشنهادي، با دور زدن مجلس، از مقام معظم رهبري براي اين اقدام غيرقانوني خود هزينه كرده و باب تازه‌اي را براي انجام كارهاي غيرقانوني باز كرده است، چرا كه بي‌ترديد چنين شيوه‌اي مي‌تواند از اين پس بدعتي براي آينده باشد. وي در ادامه گفت: پيش از اين يكي از همراهان آقاي احمدي‌نژاد در توجيه اقدام اخير دولت در كسب حكم حكومتي براي ادامه سرپرستي آقاي صمصامي‌ مدعي شده بود كه دولت قصد نداشته است كه نمايندگان را در تعطيلات تابستاني به زحمت بياندازد تا براي بررسي وزير پيشنهادي در ميانه تعطيلات به تهران سفر كنند. نماينده يزد در مجلس افزود: مجلس قطعا با بازگشايي دوباره پس از تعطيلات تابستاني نسبت به اقدام عجيب و غير قانوني دولت عكس‌العمل مناسب را نشان خواهد داد؛ چرا كه اين توجيهات اساسا قابل قبول نيست و اين ريش‌خندي به مجلس و پايين آوردن شان و جايگاه آن است.
وي در خاتمه نيز گفت: درباره ديگر وزراي پيشنهادي احتمالي دولت براي تصدي وزارت كشور و راه هم بايد بگوييم كه پيش‌بيني مي‌كنم كه آنها هم يا قرباني اقدام غيرقانوني اخير رييس‌جمهوري شوند يا اينكه با حداقل راي ممكن بتوانند راي اعتماد مجلس را كسب كنند؛ چرا كه اقدام رييس‌جمهوري فضاي نامناسبي را در مجلس عليه دولت ايجاد كرده است.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن