تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816355544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توكلي: درباره نقاط ضعف دولت صحبت نمي‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: توكلي: درباره نقاط ضعف دولت صحبت نمي‌كنم
يك توصيه لاريجاني را نپذيرفتمپيش شرطي در كار نبود، توصيه‌هاي ناصحانه داشتنددنياي اقتصاد - رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس پس از انتخاب مجددش از سوي هيات‌رييسه در يك كنفرانس خبري كه در آن تنها از نمايندگان خبرگزاري‌ها براي پوشش خبري اين برنامه دعوت شده بود، حاضر شد و ...
به تشريح اهداف اين مركز طي چهار سال آينده پرداخت. احمد توكلي كه در رقابت با جدي‌ترين رقيب خود كه مورد حمايت دولت نيز محسوب مي‌شد، يعني روح‌ا... حسينيان سرانجام پس از حدود دوماه با پذيرفتن شروط هيات‌رييسه توانست براي چهار سال ديگر كليد مركز پژوهش‌ها را از آن خود كند، اگرچه در تمام طول مصاحبه بر پژوهشي و علمي بودن اين مركز تاكيد كرد و بارها به انجام كارهاي صرفا كارشناسانه توسط مركز انگشت تاييد گذاشت؛ اما آنجا كه از وي در مورد نقاط ضعف دولت سوال شد، وي پاسخ اين پرسش را به زماني موكول كرد كه به گفته خودش احمد توكلي ديگر رييس مركز پژوهش‌ها نباشد. اين خودداري توكلي از پرداختن به نقاط ضعف دولت در حالي مطرح شد كه در دوره قبل اين مركز به دليل انتشار برخي گزارش‌هاي انتقادي نسبت به عملكرد دولت به ويژه در بخش اعلام آمار و ارقام در مباحث اقتصادي نظير نرخ تورم و... مورد انتقاد دولت قرار گرفته بود و نظر نمايندگان دولتي بر اين بود تا توكلي در اين مركز ابقا نشود. به عبارت ديگر يكي از مسائلي كه انتخاب رييس مركز پژوهش‌ها را به تاخير انداخته بود، تلاش براي اعمال ديدگاه‌هاي نمايندگان حامي دولت در برابر ديدگاه‌هايي كه حمايت از سايركانديداها را بر عهده داشتند، بود و سرانجام توكلي با پذيرفتن شروط هيات‌رييسه به اين كشمكش دو ماهه پايان داد. هرچند وي در كنفرانس مطبوعاتي روز گذشته‌اش تاكيد كرد كه پيش‌شرطي براي انتخابش مطرح نبوده، اما از اين شرط به عنوان توصيه‌اي ناصحانه ياد كرد و تلويحا اين نكته را تاييد كرد كه هيات‌رييسه خواستار عدم انتشار برخي گزارش‌ها از سوي مركز شده بوده است؛ چراكه توكلي در توضيحاتش در اين‌باره گفت كه ما نظرات مركز را رسانه‌اي مي‌كرديم و در خيلي از موارد از رسانه‌ها به ما نقد مي‌شد كه اين نقد دستمايه بهبود كار ما بود، لذا انتظار اينكه مركز معطوف به نتيجه كار كند، انتظار بجايي نيست و شان هيات‌رييسه و نمايندگان نيز در اين نيست كه چنين انتظاري از مركز پژوهش‌ها داشته باشند.
اهداف چهارگانه مركز در دوره هشتم
به گزارش ايسنا، احمد توكلي همچنين در جمع خبرنگاران با اشاره به پنج هدفي كه پيش از اين مركز پژوهش‌هاي مجلس در دوره هفتم پيگيري مي‌كرده است، گفت: تقويت جنبه‌هاي علمي كار و استقلال مركز، جلب اعتماد نمايندگان و مردم به مركز پژوهش‌هاي مجلس به عنوان يك اتاق فكر عميق و قابل دفاع، پوشش نيازهاي اطلاعاتي نمايندگان، تقويت ساختار كارشناسي مجلس، پيگيري اين مساله كه مركز پژوهش‌ها به عنوان نهادي شناخته شده كه اصل تكيه آن بر كارشناسي در رفتار نمايندگان مي‌باشد، از جمله اهداف ما در مركز پژوهش‌ها در دوره هفتم بود.
توكلي در ادامه به چهار هدف مركز پژوهش‌هاي مجلس در دوره هشتم اشاره كرد و گفت: افزايش سرعت كار، بهبود كيفيت كارها، تنوع‌بخشي بيشتر به محصولات مركز و از همه مهم‌تر تقويت اثربخشي از جمله اهداف ما مي‌باشد.
وي با تاكيد بر اين نكته كه محدود به طرقي كه تاكنون دنبال مي‌كرديم، در اين دوره نيستيم و براي رسيدن به اين اهداف طرق ديگري را دنبال مي‌كنيم، اضافه كرد: تشكيل حلقه‌هاي كارشناسي در سطح گروه، تقويت ارتباط با نهادهاي تخصصي و پژوهشي چه در بخش خصوصي و چه دولتي و نهادهاي مردم‌بنيان و تنوع روش‌هاي اطلاع‌رساني، تشكيل سمينارهاي كوتاه چند ساعته در محيط مجلس، تقويت مديريت دفاتر و گروه‌ها از جمله اين طرق است.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، اين نكته را يادآور شد كه در اين دوره مركز پژوهش‌هاي مجلس سعي مي‌كند بيشتر از دوره هفتم نمايندگان را درگير كارهاي پژوهشي كند، در عين حال تعامل بيشتر با كميسيون‌هاي تخصصي مجلس را از ديگر راه‌هايي كه قرار است در اين دوره پيموده شود، عنوان كرد. توكلي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود پيش از طرح پرسش‌هاي خبرنگاران بر اين نكته اشاره كرد كه در اين دوره از اين محيط تنگ كه اجازه بهبود كيفيت را به ما نمي‌دهد، كوچ مي‌كنيم و به ساختمان بزرگ‌تري كه در حال تجهيز است براي اين كار خواهيم رفت.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز در يك كنفرانس مطبوعاتي كه به تشريح اهداف اين مركز پرداخت، همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا براي انتخابات رياست‌جمهوري دهم كانديدا خواهيد شد يا خير، گفت: بعدا در اين زمينه صحبت مي‌كنم.
وي در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي‌اش از اجراي تبصره 13 در مركز پژوهش‌ها چيست، گفت: آخرين بررسي مركز از اجراي تبصره 13، در نيمه سال گذشته بوده است و بعد از آن ارزيابي ديگري نداشته است.
شرطي در زمان انتخاب من وجود نداشته است
وي در پاسخ به اين سوال كه در زمان انتخاب شما شروطي براي شما گذاشته شده است و آيا اين شروط تاثيري بر استقلال مركز پژوهش‌ها دارد يا خير، گفت: پيش شرطي در كار نبوده و در ملاقاتي كه روز شنبه 29 تيرماه من با آقاي لاريجاني و مهندس باهنر داشتم، آنها پيشنهادهايي را از سوي هيات‌رييسه مطرح كردند، همچنين يكسري توصيه‌هايي ناصحانه داشتند كه بيشتر مربوط به ارتقاي كيفيت مركز پژوهش‌ها بود، البته يك توصيه ديگري داشتند كه آن را نپذيرفتم و اين توصيه آن بود كه شما آزادانه‌تر عمل كنيد، كه من در پاسخ به آنها گفتم ما غير آزاد بيان نمي‌كنيم، مركز براي خشنودي يا ناخشنودي هيچ‌كس تصميم نمي‌گيرد، زيرا يك مركز و يك نهاد پژوهشي است و كار علمي مي‌كنيم، البته كار كارشناسي در عرصه علوم انساني و اجتماعي كمتر اتفاق مي‌افتد، ضمن آنكه ممكن است يك كار كارشناسي نقدهايي بر آن روا باشد.
وي افزود: ما نظرات مركز را رسانه‌اي مي‌كرديم و در خيلي از موارد از رسانه‌ها به ما نقد مي‌شد كه همين نقد دستمايه بهبود كار ما بود، لذا انتظار اين كه مركز معطوف به نتيجه كار كند، انتظار بجايي نيست و شان هيات‌رييسه و نمايندگان نيز در اين نيست كه چنين انتظاري از مركز پژوهش‌ها داشته باشند.
وي با بيان اين‌كه البته هيات امناي مركز حق نقد، توصيه و اظهارنظر دارند، گفت: اين هيات امنا حتي سياست‌هاي مركز را بايد تصويب كند و طبق سياست‌ها مي‌تواند پيشنهاداتي را به مركز بدهد، اما باز هم تاكيد مي‌كنم كه هيچ شروطي در زمان انتخاب من وجود نداشته است.
وفاداري به روش براي ما مورد توجه است
توكلي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه در مجلس هفتم اين نقد را بر شما داشتند كه گزارش‌هاي مركز عليه تصميم گيري دولت است، آيا اين نقد را وارد مي‌دانيد يا نه، گفت: مركز پژوهش‌ها يك نهاد پژوهشي است كه سفارشي كار انجام نمي‌دهد و نتيجه كارهاي آن ممكن است با سياست‌گذاري برخي منطبق باشد، يا نباشد. وي ابراز عقيده كرد كه اگر مركز پژوهش‌ها از ارائه نظر منفي خودداري كند، تمام نظراتش زير سوال مي‌رود، وفاداري ما به روش‌مان مورد توجه است، نه نتيجه كه خوشايند كسي باشد يا نباشد، بنابراين اين انتقاد بيان حقيقتي است كه قابل نقد نيست، يعني هويت مركز آن است كه نظر كارشناسي بدهد، نه نظري كه خوشايند باشد يا نباشد.
موظفيم گزارش‌ها را منتشر كنيم
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه اظهارنظر در مورد مسائل سياسي روز آيا در دستور كار مركز پژوهش‌ها هست يا نه و آيا مي‌تواند مركز پژوهش‌ها اين كار را انجام بدهند يا خير، گفت: هر چه كه مركز توليد مي‌كند، بنابر فرض محصول كار كارشناسي و علمي است و طبق قانون مركز پژوهش‌ها هر آنچه را كه توليد مي‌كنيم، موظف به انتشار آن هستيم، لذا آنچه كه منتشر مي‌شود اظهار نظر فردي نيست، بلكه يك نظر كارشناسي است. نماينده مردم تهران ادامه داد: اين انتشار نيز چند خاصيت دارد؛ يكي آنكه اعتماد به جامعه مي‌دهد كه نهاد قانونگذاري از پشتوانه جدي علمي برخوردار است، همچنين فضايي مي‌سازد، براي آنچه يك تصميم صحيح گرفته شود يا از اتخاذ يك تصميم ناصحيح پيشگيري شود، لذا ما طبق قانون مصوب مركز بايد نتايج كار مركز را منتشر كنيم.
وي افزود: طبق قانون مصوب مجلس مركز پژوهش‌ها بايد به درخواست نمايندگان و هيات‌رييسه پاسخ دهد و اظهارنظر كارشناسي در مورد درخواست‌هاي آنها انجام دهد، لذا ممكن است ده‌ها موضوع كه در صحنه اجتماع مطرح است، از سوي نمايندگان يا هيات‌رييسه به مركز پژوهش‌ها داده شود، تا در مورد آن اظهار نظر كنند.
هنوز طرح تحول به مجلس ارائه نشده است
توكلي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر آنكه مركز پژوهش‌ها در مورد طرح تحول اقتصادي دولت چه كارهايي انجام داده، گفت: هنوز طرح تحول اقتصادي به شكل مكتوب به مجلس ارائه نشده و نسخه‌اي هم به مركز نيامده كه در دستور كار قرار گيرد، اما ما منتظر نشديم و با دبير كارگروه اين طرح تماس گرفته و از آنها دعوت كرده‌ايم كه در حضور كارشناسان مركز طرح‌ها را ارائه دهند، تا در يك محيط علمي كوچك مورد بررسي قرار گيرد.
رييس مركز پژوهش‌ها خاطرنشان كرد: اگر در مورد اين طرح به نتايجي دست يافتيم، به اطلاع عموم خواهيم رساند، اما همچنان منتظريم كه مجلس كار خود را شروع كرده و روساي كميسيون‌هاي تخصصي براي بررسي اين طرح دعوت شوند.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه در كشور ما سياستمداران و افرادي مثل شما كمتر صراحت لهجه دارند، زيرا در حال حاضر مواردي مانند گراني و افزايش قيمت مسكن وجود دارد، اما به دليل آن‌كه با صراحت شما برخورد نمي‌كنند، باعث مي‌شود كه همچنان اين موارد ادامه داشته باشد و راه‌حلي براي آن نباشد، با توجه به اينكه شما تجربيات زيادي در مركز پژوهش‌ها داريد، نقاط ضعف دولت‌ها را چگونه مي‌دانيد، گفت: من پاسخ به اين پرسش را به زماني كه احمد توكلي رييس مركز پژوهش‌ها نيست، موكول مي‌كنم.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه تاخير انتخاب شما به اين دليل بود كه نگاه انتقادي به مسائل داشته‌ايد، گفت: طبيعي است كه يك مركز پژوهشي كه براي نهادي كاملا سياسي كار مي‌كند، مورد نقد قرار گيرد و نتايج آن را عده‌اي بپسندند يا نپسندند. اين نماينده اصولگراي مجلس افزود: من ادعا مي‌كنم كه در مركز پژوهش‌ها به روش‌هاي علمي وفادار بوده‌ايم، اما اين معني‌اش اين نيست كه هر كاري كه مجلس كرده نمره‌اش 20 است، طبيعتا ممكن است انتقاداتي هم به آن وارد باشد كه ما آن را مي‌پذيريم، اما نظرات ما يك جانبه نبوده است. نماينده مردم تهران در ادامه افزود: اينجا يك نهاد پژوهشي كاربردي در امر حكومت است، پس نمي‌توان به آن امر و نهي كرد كه چگونه فكر كن و چگونه عمل كن، ما لوايح مجلسيان را دنبال مي‌كنيم، پس مبنا و اولويت بندي خاصي در اين زمينه قائل خواهيم شد، اما اينجا مركز سلول‌هاي بنيادي نيست كه كارهايش در مورد مسائل سياسي و فكري نباشد.
كمك مركز به دولت در برخي پروژه‌ها
وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا دولت تاكنون در برنامه‌هاي اقتصادي خود از مركز پژوهش‌ها به عنوان مشاوره استفاده كرده است يا خير، اظهار داشت: تا كنون برخي پروژه‌ها مشتركا و به كمك هم پيش رفته است، يعني ما تلاش داشتيم كه در مسائل پژوهشي چهار گوشه يك مربع را دور يك ميز داشته باشيم.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي از مركز پژوهش‌ها، كميسيون تخصصي ذي‌ربط، نهادهاي بخش خصوصي و دستگاه‌هاي ذي‌ربط دولتي به عنوان اين چهار گوشه ياد كرد و افزود: به اين جمع در صورت لزوم معمولا صاحب‌نظران دانشگاهي اضافه مي‌شدند و اين كار را ما چون نتيجه بخش ديديم با شدت بيشتري ادامه خواهيم داد.
ارتباط پاليزدار با مركز در سال 83 بود
توكلي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه در رابطه با مساله پاليزدار و جاسوسي كه در مركز پژوهش‌ها گرفته شده بود پرسيد، گفت: طبيعتا هر جا كه موثر باشد مورد توجه اين عناصر قرار مي‌گيرد، لذا بايد از اين مساله حفاظت شود كه ان‌شاءا... مي‌شود.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي درباره موضوع عباس پاليزدار گفت: صرف نظر از كارهايي كه هم اكنون به وي نسبت داده مي‌شود و انجام داده و بايد رسيدگي قانوني شود كه البته به ما ارتباطي پيدا نمي‌كند، ارتباطي كه ايشان با مركز پژوهش‌ها در سال 83 داشت ضمن يك پروژه رسيدگي به طرح موانع توليد و سرمايه‌گذاري، از نهادهاي صنعتي غيردولتي دعوت مي‌شد كه از جمله از يك نهاد صنعت‌كاران ايران نماينده خواسته شد كه پاليزدار از طرف آن نهاد مردم‌بنيان به مركز آمد.
وي ادامه داد: يكي از نمايندگان پاليزدار را به عنوان همكار بررسي طرح عوامل بازدارنده سرمايه‌گذاري معرفي كرد كه ايشان در اين پروژه به عنوان يكي از همكاران شريك شد و از طرف مركز به برخي دستگاه‌ها جهت جمع آوري اطلاعات معرفي شد، اما دو اتفاق نامتعادل افتاد كه نمي‌پسنديديم؛ اول آنكه وي راسا براي جمع‌آوري اطلاعات مكاتبه مي‌كرد و ديگر آنكه مصاحبه مي‌كرد و خود را در مركز صاحب منصب و مسووليت معرفي مي‌كرد كه اين دو رفتار در مركز متعارف نبود؛ لذا باعث شد كه ما ابتدا با آن نماينده محترم وارد مذاكره شديم تا فعاليت و رفتار پاليزدار را محدود كنيم، اما از آنجا كه موفق نشديم قطع ارتباط كرديم و به تمام دستگاه‌هايي كه پيش از اين نامه نوشته بوديم كه با ايشان در جمع‌آوري اطلاعات همكاري كنند، مجددا نامه‌نگاري كرديم و عنوان كرديم كه وي ديگر مامور مركز نيست.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس در ادامه كنفرانس مطبوعاتي خود، در پاسخ به سوال خبرنگاري توضيح داد: يكي دو نفر از اعضاي هيات‌رييسه اين بحث را مطرح مي‌كردند كه شما به اندازه كافي باز عمل نمي‌كنيد و يك جانبه‌گرايي مي‌كنيد كه البته آنها بايد براي ادعاي خود دليل مي‌آوردند كه چنين نكردند، اما ما براي رد اين ادعا شاهد آورديم.
وي گفت: گزارشي كه مركز پژوهش‌ها ارائه مي‌كند، معنايش اين نيست كه بنده ضرورتا مي‌پسندم يا اين گزارش مورد پسند من نيست، اگر ضوابط رعايت شده باشد ولو اين‌كه من نپسندم آن گزارش منتشر مي‌شود.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: آنها كه مي‌گويند ما جهت دار گزارش مي‌دهيم، مصداق ذكر كنند. اما كساني كه ادعا مي‌كنند، شاهد ندارند.
بازارگرمي رسانه‌ها درباره تورم
توكلي در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اين‌كه يكي از روزنامه‌ها چندي پيش به من عنوان كرد كه صراحت لهجه نداريد و در اين زمينه مثالي از تورم زد. بارها عنوان كردم كه يكي از عوامل تورم تلقي از تورم است و اين يعني تورم رواني و رسانه‌ها در تصحيح يا انحراف اين تلقي نقش تعيين‌كننده‌اي مي‌توانند داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: سياستمداراني كه حرف‌شان در جامعه مورد اتكا قرار مي‌گيرد بايد درباره مساله تورم رواني بسيار حساس باشند و از اتخاذ مواضعي كه تورم رواني را تشديد كند، بپرهيزند.
رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: به فرض اگر پيش‌بيني من اين باشد كه نرخ تورم بالا مي‌رود از آنجا كه من يك مدرس ساده دانشگاه نيستم و نماينده مردم تهران هستم با سوابق نسبتا پر سر و صدا و البته رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس، اگر پيش‌بيني خود را غيرموقع بيان كند در رفتار عوامل اقتصادي قطعا اثر مي‌گذارم كه اين عدم تعادل را تشديد مي‌كند.

گزارش مركز پژوهش‌ها از دوره هفتم
جزئيات عملكرد كمي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در طول دوره فعاليت مجلس هفتم اعلام شد. به گزارش ايسنا، در طول فعاليت مجلس هفتم از خرداد ماه سال 1383 تا پايان سه ماه اول سال 1387 دو‌هزار و 143 گزارش توسط دفاتر مختلف اين مركز تهيه و منتشر شده است.
براساس اين گزارش، دفاتر مطالعات اقتصادي، برنامه و بودجه، حقوقي، زيربنايي، سياسي و فرهنگي مركز پژوهش‌ها در طول فعاليت مجلس هفتم به ترتيب 320، 242، 174، 327، 442 و 257 گزارش تهيه و ارائه كرده‌اند كه در اين ميان بيشترين رشد به فعاليت‌هاي معاونت پژوهشي مركز پژوهش‌ها اختصاص دارد كه ميزان توليدات آن نسبت به دوره قبل 10برابر افزايش يافته و از 20 گزارش به 202 گزارش در طول فعاليت مجلس هفتم رسيده است.
طبق اين گزارش، دفاتر مطالعات اجتماعي و ارتباطات و فن‌آوري‌هاي نوين مركز پژوهش‌ها نيز كه در طول فعاليت مجلس هفتم تاسيس شده‌اند، هر كدام به ترتيب 112 و 67 گزارش تهيه كرده‌اند.
از ميان گزارش‌هاي تهيه شده توسط مركز پژوهش‌ها در طول فعاليت مجلس هفتم، 434 گزارش در ارتباط با طرح‌ها و لوايح و 186 گزارش پيرامون لوايح بودجه بوده‌اند، همچنين 1496 گزارش موردي و 1338 پاسخ نيز به درخواست‌هاي نمايندگان ارائه شده كه در آمارها ذكر نشده‌اند.
همچنين بر اساس اين گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي طي بهار امسال (1387) 100 گزارش و اظهارنظر كارشناسي تهيه و منتشر كرده است. براساس اعلام معاونت پژوهشي اين مركز، طي فروردين تا پايان خرداد ماه دفاتر مطالعاتي تخصصي اين مركز پيرامون 12 طرح و لايحه ارجاع شده، اظهارنظر و در كنار آن 88 گزارش موردي نيز در پاسخ به درخواست‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تهيه كرده‌اند. از جمله مهم‌ترين موضوعاتي كه طي بهار امسال در مركز پژوهش‌هاي مجلس در دستور كار بوده‌اند، طرح ايجاد شناسنامه الكترونيكي براي افراد جامعه با داشتن اطلاعات جامع اقتصادي، بررسي تعديل واحد پول كشور از ريال به تومان، تهيه شاخص‌هاي مهم اقتصادي، بررسي آخرين وضعيت توليد، خريد و مصرف بنزين، بررسي چارچوب حقوقي نظام بودجه‌ريزي در كشورهاي كانادا، فرانسه، آلمان و... بررسي ماهيت و حدود نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي نظام، واكاوي گفتمان‌هاي حاكم بر ديپلماسي امنيتي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران، تمهيدات و الزامات تحقق برنامه‌هاي اصولگرايان براي مجلس هشتم و شناسايي خلاءهاي قانوني جهت تحقق اهداف فرهنگي- هنري سند چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم توسعه را مي‌توان نام برد.
مركز پژوهش‌هاي مجلس همچنين طي بهار امسال 139 جلسه تخصصي با حضور كارشناسان بخش‌هاي مختلف برگزار كرده و در همين حال كارشناسان اين مركز در 171 جلسه كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي شركت و پيرامون لوايح و طرح‌هاي در دست بررسي اظهارنظر كرده‌اند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن