تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت مسكن در تهران 25درصد كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: قيمت مسكن در تهران 25درصد كاهش يافت
قيمت مسكن در كلانشهرهاي كشور بخصوص در تهران با روند نزولي چشمگيري در دو هفته اخير مواجه شده است، به طوري كه بهاي هر مترمربع واحد مسكوني در نقاط مختلف تهران بزرگ 200هزار تومان تا 800هزار تومان كاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار ما به دنبال ارائه طرح هاي مختلف مسكن از سوي دولت، از جمله طرح مهر و واگذاري زمين به صورت اجاره 99ساله و همچنين با فروكش كردن تب مسكن در كشور كه بهاي هرمترمربع يك واحد مسكوني را به صورت كاذب بين 40 تا 90درصد افزايش داده بود، بهاي مسكن روند نزولي منطقي را در پيش گرفته است.
مهندس محمد كريمي كارشناس ارشد اقتصاد مسكن با بيان اينكه مسكن در كشور ما در حال حاضر يك كالاي سرمايه اي محسوب مي شود كه بايد به يك كالاي مصرفي و رفع نياز تبديل گردد يادآور شد: براي رسيدن به اين منظور بايد توليد انبوه مسكن در كشور به صورت برنامه ريزي شده و كاملا صنعتي و با استفاده از تكنولوژي روز انجام شود.
كريمي خاطرنشان كرد: واگذاري زمين هاي 99ساله از سوي دولت، در صورتي به موفقيت هاي بيشتر دست پيدا مي كند كه در وهله اول يك متولي مسئول و جوابگوي معضلات و مشكلات پيش بيني شده و نشده داشته باشد.
وي افزود: اكنون بهترين زمان براي اجراي طرح هاي ساخت مسكن به صورت انبوه است، زيرا عوامل دلال بازي در مسكن به دليل ركود در خريد و فروش در بازار فعال نيستند.
علي كاظمي مسئول يك بنگاه معاملات ملكي در حوالي خيابان انقلاب در اين باره اظهار داشت: از حدود يك ماه پيش خريد و فروش مسكن حالت ركود پيدا كرده، بطوريكه خريدار اندك و فروشنده بسيار شده است.
وي با بيان اينكه بهاي هرمترمربع يك واحد مسكوني در مناطق مختلف خيابان انقلاب از 200هزار تا 400هزار تومان كاهش يافته است، افزود: در برخي نقاط اين منطقه بهاي واحدهاي مسكوني 25درصد نسبت به يك ماه قبل كاهش يافته ولي باز هم خريداري وجود ندارد.
محمد مسلم زاده مسئول يك آژانس معاملات مسكن در خيابان شريعتي با تاييد ركود بازار مسكن خاطرنشان كرد: در حال حاضر ركود سنگيني بر بازار مسكن حاكم است و اكثر سازندگان مسكن به دليل نياز مالي حاضرند واحدهاي مسكوني خود را زير قيمت هاي متداول بازار كه گاها به بيش از 25درصد قيمت قبلي نيز مي رسد، بفروشند.
وي در عين حال گفت: برخي افراد حاضر نيستند واحدهاي مسكوني خود را با قيمت هاي فعلي بفروش برسانند.
سياوش عظيمي يك انبوه ساز مسكن معتقد است وام هاي خريد مسكن بايد به سمت توليد انبوه سوق يابد تا به نفع خريدار و هم سازنده باشد، چون در اين صورت است كه قيمت ساخت كاهش مي يابد.
وي مي افزايد: پرداخت وام هاي مسكن بيشتر از هر چيزي دلالي را رواج مي دهد، ضمن آنكه بهاي مسكن را بالا مي برد. لذا دولت بايد مبالغ اختصاص يافته به اينگونه وام ها را به سمت توليد ببرد.
امير ثابت قدم صاحب يك آژانس بزرگ معاملات ملكي در شمال شهر كه وضعيت خريد و فروش را نامطلوب عنوان كرده مي گويد: خريداران مسكن در شمال شهر تهران با ديگر مناطق متفاوت هستند، برخي از آنها اصلا به اين توجه ندارند كه قيمت ها چه وضعيتي دارند، اگر از يك واحد مسكوني خوششان بيايد آن را به هر قيمتي كه باشد مي خرند.
وي در عين حال افزود: در منطقه خيابان ولي عصر«عج» شمالي بالاتر از چهارراه چمران مناطقي مانند محموديه، ولنجك، زعفرانيه، فرشته و... بهاي هر واحد مسكوني بين 600 تا 800هزار تومان و برخي مواقع تا يك ميليون تومان كاهش يافته است، ولي مشتري براي خريد آن وجود ندارد.
سعيد شيباني بنگاهدار مسكن در خيابان اسكندري تهران ضمن تاكيد ركود حاكم بر خريد و فروش مسكن خاطرنشان كرد: با ركود خريد و فروش مسكن اجاره بهاي واحدهاي مسكوني حدود10درصد افزايش يافته است اگرچه نسبت به سال گذشته كمتر است ولي اين افزايش موجب فشار به اقشار حقوق بگير و كم درآمد جامعه مي شود.
به گفته كارشناسان محدوديت هاي ايجاد شده براي پرداخت وام مسكن در كاهش قيمت مؤثر است.
دستور پرداخت 7500 ميليارد تومان وام ساخت
بانك مركزي در ابلاغيه اي به مديران عامل بانك هاي ملي، ملت، صادرات، تجارت، مسكن و رفاه كارگران، سهم هر يك از اين بانك ها براي پرداخت بخشي از تسهيلات 7500 ميليارد توماني ساخت مسكن در سال 87 را به تفكيك استان مشخص كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بانك مركزي امسال در راستاي سياست هاي محوري دولت براي رفع معضل مسكن مردم از طريق اقدامات تشويقي براي افزايش توليد مسكن، مبلغ 7500 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت مسكن در نظر گرفته است. براساس ابلاغيه اخير بانك مركزي بايد بانك ملي ايران 1875 ميليارد تومان، بانك ملت 1650 ميليارد تومان، بانك صادرات 1425 ميليارد تومان، بانك تجارت 1125 ميليارد تومان، بانك مسكن 1050 ميليارد تومان و بانك رفاه كارگران 375 ميليارد تومان در سال جاري تسهيلات براي ساخت مسكن به متقاضيان پرداخت كنند.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن