تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815170005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه شهرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اخبار كوتاه شهرستانها
خاش ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش اعلام كرد : تعداد 80 هزار قطعه بچه ماهي گرم آبي از نوع آمور با وزن 1 گرم جهت به وزن رساني در دو استخر در مناطق ايرندگان و گوهر كوه اين شهرستان رهاسازي شد. مهندس امان اله طوقي افزود : اين تعداد بچه ماهي پس از 8 ماه نگهداري و رسيدن به وزن مناسب حدود 20 گرم در بهمن ماه از بهره برداران خريداري و بصورت رايگان بين آبزي پروران توزيع خواهد شد.
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : در گردهمايي يكروزه مركز مراقبت بعد از خروج زندانهاي سيستان و بلوچستان برهمگرايي در مسير اصلاح و تربيت تاكيد شد. سرپرست مركز مراقبت بعد از خروج در اين گردهمايي اظهار داشت : با تلاش مددكاران زندانها در امر مددكاري اجتماعي و قضايي بخش عمده اي از مشكلات مددجويان در دوران محكوميت و همچنين پس از آزادي حل خواهد شد. در اين گردهمايي مددكاران با حضور در كارگاه آموزشي با اصول و كليات مددكاري در زندان از نگاه جامعه شناسان آشنا شدند.
خاش ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش گفت : كاربرداشت پياز از سطح 260 هكتار از اراضي شهرستان خاش آغاز شد. مهندس طوقي افزود : پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت بيش از 7 هزار و 800 تن پياز توسط كشاورزان برداشت و به بازار مصرف خاش و ديگر شهرهاي استان عرضه شود. وي اظهار داشت : بمنظور حمايت از كشاورزان و ترويج استفاده از بذر اصلاح شده در حدود 34 كيلوگرم بذر پياز يارانه اي بين كشاورزان توزيع شده است .
چابهار ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : براي نخستين بار يك محموله 450 تني سنگ كروميت از معادن استان سيستان و بلوچستان از مبدا منطقه آزاد چابهار به كشور چين صادر شد. به گزارش روابط عمومي سازمان منطقه آزاد چابهار اين محموله صادراتي توسط شركت ترانزيت سازمان كه با هدف گسترش صادرات از اين منطقه آزاد به ساير كشورها بارگيري و توسط كشتيراني جمهوري اسلامي حمل و صادر شده است . محمد رحيمي مدير عامل شركت ترانزيت و توسعه صادرات منطقه آزاد چابهار ارزش صادراتي اين محموله را 160 هزار دلار اعلام كرد و گفت : اين محموله صادراتي در قالب 21 كانتينر توسط بخش خصوصي به كشور چين صادر شده است .
قم ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : 486 جهيزيه و هديه ازدواج به نوعروسان و نودامادهاي تحت حمايت كميته امداد استان قم اهدا شد. مدير كل كميته امداد امام خميني (ره ) استان قم گفت : به مناسبت سالروز ميلاد مسعود حضرت علي (ع ) و آغاز شروع زندگي خانواده هاي مددجويان تحت حمايت تعداد 306 جهيزيه به ارزش ريالي 1 ميليارد و 510 ميليون ريال و 180 هديه ازدواج به فرزندان پسر مددجويان به ارزش 267 ميليون ريال اهدا شد . وي ضمن تقدير از خيرين و مردم استان قم افزود : از تمامي خيرين و نيكوكاران دعوت مي شود كه در اين امر خير جهت خريد و تهيه جهيزيه براي نوعروسان در فصول متمادي با كميته امداد امام خميني استان همكاري نمايند.
بندرعباس ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : با حضور دكتر « بازرگاني » معاون هماهنگي امور مجلس وزارت بازرگاني رئيس جديد سازمان بازرگاني استان هرمزگان معرفي شد. در اين مراسم دكتر « بازرگاني » معاون پارلماني وزارت بازرگاني در سخناني باتقدير از تلاش هاي « حيدري » رئيس سابق بازرگاني استان و با تاكيد براهميت ويژه ي استان هرمزگان در توسعه ي تجارت و بازرگاني كشور بندرعباس را يكي از قطب هاي مهم بازرگاني در منطقه دانست . وي اظهار داشت : استان استراتژيك هرمزگان نخستين و محوري ترين نقطه ي تجاري كشور در مبادلات بازرگاني است . وي اضافه كرد : درحال حاضر استان هرمزگان پيشرفت چشمگيري در بخش صادرات غيرنفتي و تجارت خارجي داشته است .
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : چهلمين روز شهادت قاضي شهيد ابراهيم كريمي در زهدان گرامي داشته شد. در اين آئين كه با حضور قضات و كاركنان دادگستري و سازمانهاي وابسته به قوه قضائيه در محل نمازخانه دادگستري كل سيستان و بلوچستان برگزار شد يكي از روحانيون به بيان فضائل اخلاقي شهيد پرداخت . شهيد ابراهيم كريمي در 27 تيرماه گذشته بدست اشرار كوردل در شهرستان سراوان به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
كاشان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مسئول نهضت سوادآموزي كاشان گفت : 440 نفر در 43 كلاس مقدماتي ـ تكميلي از سوي نهضت سوادآموزي در شهرستان كاشان شركت كرده اند. وي افزود : همچنين 770 نفر گروه پيگير با نهضت همكاري دارند كه 80 درصد از آنها از سن ده تا چهل سال مي باشد. وي گفت : هم چنين طي سه ماه سال جاري بيش از 1626 نفر در كلاسهاي احكام قرآن تجويد سفره آرايي حرفه آموزي و مهارت آموزي خوشنويسي شركت كرده اند. شايان ذكر است : گروه پيگير به افرادي گفته مي شود كه در كلاسهاي نهضت شركت كرده و براي يادگيري بيشتر در هفته دوبار جهت پيگيري مراجعه مي كنند.
رودبار ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مراسم معارفه رئيس جديد اداره آموزش و پرورش بخش رحمت آباد و بلوكات شهرستان رودبار با حضور معاونت آموزش و پرورش و مشاور رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گيلان جمعي از معتمدين بخش و فرهنگيان و كاركنان اداره آموزش و پرورش توتكابن در محل اداره آموزش و پرورش بخش برگزار گرديد. در اين نشست معاونت آموزشي سازمان آموزش و پرورش استان گيلان گفت : آموزش و پرورش سازماني است كه بايد حركتش هميشه روبه جلو باشد و با ساير ادارات تعامل داشته تا اهداف متعالي سازمان محقق شود. وي ضمن قدرداني از زحمات مسئول قبلي و سرپرست موقت آقاي روانبخش رضايي را به عنوان رئيس جديد اداره آموزش و پرورش بخش رحمت آباد و بلوكات معرفي نمود.
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : همزمان با هفته ملي مهارت طي مراسمي در سالن اجتماعات اداره كل آموزش فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان از مربيان نمونه نفرات برگزيده مرحله كشوري مسابقات ملي مهارت و كارگزاران بخش خصوصي تقدير شد. مديركل آموزش فني و حرفه اي استان در اين مراسم اعلام كرد : فني و حرفه اي سيستان و بلوچستان با تعداد 209 كارگاه در 258 رشته هم اكنون مشغول آموزش هزاران كارآموز در استان مي باشد. ميرفتح الهي افزود : در سال گذشته تعهدات آموزشي به 43866 نفر به انجام رسيده و باتوجه به ظرفيت بالاي آموزش هاي مهارتي در مراكز 23 گانه استان امسال اين تعهدات به 52790 نفر افزايش يافته كه در پايان سال به 8200000 نفر ساعت افزايش خواهد يافت .
رباط كريم ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : همزمان با ايام ماه مبارك رجب دفتر پايگاه بسيج شهيد صالحي شهرداري رباط كريم با حضور مسئولين و بسيجيان افتتاح شد. شهردار و فرمانده پايگاه بسيج شهرداري در اين مراسم با توجه به راه اندازي دفتري مستقل براي بسيج شهرداري اظهار داشتند. اگرچه بسيج يك نيروي غيرنظامي است وليكن نظم و انضباط بر تمام شئون آن حاكم است . وي بر تقويت نيروي مقاومت بسيج تاكيد نمود و در پايان ضمن تقدير و تشكر از حضور مسئولين خصوصا فرمانده محترم سپاه ناحيه رباط كريم گزارشي از اقدامات يكساله گذشته پايگاه بسيج شهرداري را ارائه نمود. در ادامه فرمانده سپاه ناحيه رباط كريم ضمن تبريك ايام ماه مبارك رجب از زحمات و تلاشهاي بسيج شهرداري در راس آن آقاي رضايي بعنوان فرمانده اين پايگاه تقدير نموده و خواستار تقويت بيش از پيش بسيج ادارات شد.
قم ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : سمينار يك روزه پاراكلينيك (آزمايشگاه و راديولوژي ) با حضور 150 نفر از پزشكان عمومي استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكي برگزار شد. هدف از برگزاري اين سمينار آشنايي بيشتر پزشكان با موارد درخواست و تفسير آزمايشات ضروري براي بيماران تفسير نوار قلب و تفسير عكسهاي راديولوژي مي باشد. در اين سمينار بردرخواست به جا و عدم درخواست بي مورد آزمايشات و عكسهاي راديولوژي و نوار قلب براي بيماران تاكيد گرديد كه اين امر مي تواند هزينه هاي درمان بيماران را كاهش دهد و منجر به تشخيص به موقع بيماري در افراد جامعه شود.
كاشان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : رئيس جهاد كشاورزي كاشان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : بيشترين خسارات سرمازدگي و خشكسالي در امر كشاورزي و دامداري بعد از شهر اصفهان مربوط به كاشان مي باشد در اين رابطه 1924 ميليارد ريال خسارت وارد شده است . وي افزود : بر اثر سرمازدگي و خشكسالي در سال جاري به 7600 هكتار از باغات شهرستان و 8500 هكتار محصولات زراعي بين چهل تا صددرصد خسارت وارد شده است .
زاهدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مديركل زندانهاي سيستان و بلوچستان در گردهمايي معاونين فرهنگي تربيتي زندانهاي استان اظهار داشت : با فرهنگ سازي و كار و تلاش در بخش فرهنگ مي توان از آسيب ها معضلات و ناهنجاري هاي اجتماعي كاست . ماشاالله شجاعت با اشاره به اهميت برنامه هاي عملياتي ستاد كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر زندانهاي كشور در كميته فرهنگي تربيتي افزود : اعتمادسازي و كار آمدكردن واحدهاي فرهنگي و تربيتي زندانها با هدف تحول و سالم سازي روح و جسم مددجويان ازجمله اهداف اين ستاد است . حجت الاسلام سيدرضا سيادتي فر سرپرست اداره فرهنگي تربيتي زندانهاي استان هم در تشريح عملكرد اين اداره اعلام كرد در سه ماهه نخست امسال اقداماتي همچون افتتاح مركز آموزش علمي كاربردي افتتاح منطقه 9 آموزشي كاركنان زندانهاي استان جشنواره بزرگ قرآني فرهنگي ورزشي و هنري با حضور 70 نفر از مددجويان و اردوي ورزشي كاركنان براي صعود به قله 4050 متري تفتان انجام شده است .
كاشان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : رئيس بنياد مسكن كاشان از ساخت سيصد و پنجاه واحد مسكوني روستايي در كاشان خبر داد . وي گفت : براي ساخت اين واحدها 420 ميليارد ريال اختصاص يافته است . رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كاشان گفت : در سال جاري علاوه بر پيگيري ساخت 295 واحد روستايي به 500 واحد ديگر تسهيلات بهسازي داده ايم .
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن