تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815316776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رتبه بندي تجار با كارت هاي طلا‌يي، نقره اي و برنزي


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: رتبه بندي تجار با كارت هاي طلا‌يي، نقره اي و برنزي


‌معاون وزير بازرگاني از بررسي طرحي خبر داد كه در صورت تاييد نهايي و موافقت دولت، تجار و بازرگانان رتبه بندي و براساس معيارهايي، كارتهاي طلا‌يي، نقره اي و برنز دريافت خواهند كرد. ‌
مهدي غضنفري در گفتگو با مهر با اشاره به ضرورت اصلا‌ح ساختاري در حوزه هاي اقتصادي گفت: در فضاي كلي تغييرات در جهت تسهيل تجاري كشور و نيز همگام و هم راستاي تحول اقتصادي دولت، سازمان توسعه تجارت در حوزه هاي مختلف تدابيري را از جمله آسان سازي و تسهيل تجاري كارتهاي بازرگاني انديشيده است.
معاون وزير بازرگاني از بازنگري صدور كارت بازرگاني با الگوهاي جديدي خبرداد و افزود: اين تغيير بعد از دو دهه صورت مي گيرد و الگوهاي جديد، در جهت ارتقاء توانمندي تجار خواهد بود؛ به نحوي كه در تمديد كارتهاي بازرگاني، آموزش به عنوان يكي از اولويتها قرار گرفته تا به شكلي دانش صادراتي تجار و بازرگانان، ارتقاء يابد.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر، بحث رتبه بندي تجار و بازرگانان مطرح مي شود كه البته اين موضوع به صورت پايلوت اجرايي شده و بر اين اساس، دارندگان كارتهاي بازرگاني در هنگام تمديد كارت با توجه به پيشينه، سابقه خوش حسابي، ارتباط موثر با صحنه هاي اقتصادي و نيز حضور فعال كميسيونهاي اقتصادي اتاق بازرگاني رتبه بندي مي شوند.
رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: رتبه بندي دروضعيت فعلي صرفا مي تواند كارت بازرگاني را براي مدت مشخصي معتبر كند به شكلي كه واحدها يا دارندگان كارتهايي كه از اعتبار يا امتياز بالا‌تري برخوردار هستند مي تواند در دوره طولا‌ني تري از اعتبار كارت خود استفاده كرده و در واقع، نوعي رقابت را در فضاي كسب و كار شاهد باشند.
به گفته وي، در بلندمدت اين رتبه بندي به فضاهاي بيشتري تعميم داده مي شود به نحوي كه امكاني ايجاد شود كه اين رتبه بندي تبديل به يك اعتبار سنجي شده و موقعيتي را فراهم كند كه براساس يك طرح هماهنگ، حوزه هاي وسيعتري كه به تجار و بازرگانان خدمات رساني مي كنند، بر پايه هاي اين رتبه سنجي عمل كرده و ارائه تسهيلا‌ت از سوي گمركات، صندوقهاي ضمانت صادرات، بانكها و ساير نهادها از اولويتها و شاخصهاي مشخصي برخوردار شوند.
وي خاطرنشان كرد: رتبه بندي امروز در بسياري از كشورهاي دنيا رايج است و در ايران نيز از نهادهاي اقتصادي، فرهنگي و ورزشي تا ساير مجامع فني و مهندسي اين اقدام براي ارائه تسهيلا‌ت صورت مي گيرد. اين امر باعث ايجاد رقابت سالم در فضاي كسب و كار شده و توانمندترين ها و موفقترين ها در عرصه اقتصاد به راحتي مي توانند به راه كسب و كار خود گام نهند.
به گفته وي، اين ايده با مشورت سازمان و براساس طرح اتاقهاي بازرگاني در حال شكل گيري است و سازمان توسعه تجارت نيز نظرات اتاق را به همراه نظرات كارشناسان خود در نظر مي گيرد. نظر پيشنهادي اتاق بازرگاني، دسته بندي كارتها به كارتهاي طلا‌يي، برنز، نقره اي و عادي است كه در يك اقدام كلي تمامي دارندگان كارت بازرگاني در دوره اول دريافت كارت، عادي تلقي مي شوند؛ ولي براساس يك دوره زمان بندي شده به امتيازهاي كارت طلا‌يي، نقره اي و برنز دست مي يابند.
غضنفري خاطرنشان كرد: اين كار در حال شكل گيري در يك مجراي مشورتي بين اتاقها و سازمان توسعه تجارت است، براي تاييد نهايي به هيئت وزيران رفته و در صورت اخذ موافقيت از دولت، كار را براي تجار و بازرگانان بسيار سهل و روان مي كند چراكه به نوعي تمامي دستگاه ها و سازمانهاي مورد نياز صادركنندگان به نوعي زيرمجموعه دولت هستند و تائيد اين رتبه بندي از سوي هيئت وزيران، قطعا مي تواند دريافت خدمات كنند.وي افزود: در مرحله اول اين كارت به خودي خود تضمين براي دريافت خدمات نيست؛ اما اين موضوع كه براي گرفتن اين رتبه، صحنه بزرگ رقابت اقتصادي ايجاد مي شود خود موضوع مثبتي است. چراكه باعث مي‌شود تمامي تجار خود را در يك فضاي رقابتي ديده و در اين فضا، برترين ها امكان بروز و شكوفايي مي يابند.
وي اظهار داشت: در اين جهت بانكها و ساير دستگاه ها نيز با اعتباري كه براي اين رتبه بندي دارند و نيز با شاخصهاي تكميلي خود، سريعتر مي توانند به اعتبار سنجي براي ارائه تسهيلا‌ت به صادركنندگان برسند؛ ولي اينكه بدون چون و چرا اين كارت تضميين را ايجاد مي كند در كوتاه مدت اين فضا را نمي توان از رتبه بندي تقاضا كرد، اما اميد در بلندمدت اين اتفاق بيفتد. ‌
غضنفري گفت: هم اكنون اين طرح در مراحل كارشناسي است، ايده اوليه شكل و كارشناسي اول و دوم بر روي آن صورت گرفته است، ضمن اينكه اخذ موافقت كلي در كميسيون اقتصاد دولت در حال طرح موضوع است كه در صورت تصويب كليات مي تواند با تصويب هيئت وزيران اجرايي شود. ‌
وي اظهارداشت: اتاق بازرگاني ايده اوليه اين طرح را داده كه انصافا كار بسيار زيادي نيز از سوي آنها صورت گرفته، در اين جهت از تمامي كساني كه تجربه و نقطه نظر خاصي در اين زمينه دارند تقاضا مي شود نظريات خود را به سازمان توسعه تجارت و اداره كل مقررات صادرات و واردات يا به اتاق تهران و ايران ارائه دهند.
غضنفري تاكيد كرد: تمامي تجار و بازرگان مي توانند سازمان توسعه تجارت و اتاق را در مورد تدوين معيارها و سادگي اجرا همراهي كنند، چراكه موضوع رتبه بندي در واقع يك موضوع جدي براي همه تجار خواهد شد بنابراين هم اكنون كه در آستانه نهايي كردن معيارها و شرايط آن هستيم، خوب است كه تجار نظريات را ارائه دهند تا در آينده احساس كنند كه كار تسهيل شده است.
به گفته وي، نكته ديگر در رتبه بندي اينكه خريداران خارجي كالا‌هاي ايراني، همواره علا‌قه‌مند به خريد از تجار داراي رتبه و ممتاز هستند كه اين رتبه بندي مي تواند ما را در تجارت خارجي نيز ياري رسان باشد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن