تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820942873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست شوراي امنيت درباره كوزوو


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست شوراي امنيت درباره كوزوو
سياسي. اروپا. كوزوو
بلگراد - در نشست ديشب شوراي امنيت در نيويورك گزارش سه ماهه دبيركل سازمان ملل درباره فعاليت هيات غيرنظامي اين سازمان در كوزوو بررسي شد.

ووك يرميچ وزير امور خارجه صربستان كه در نشست مزبورحضور داشت به تلويزيون دولتي صربستان گفت موضوع اصلي اين جلسه انجام تغييراتي در ماموريت هيات غيرنظامي سازمان ملل در كوزوو بوده و مواضع حاضرين در اين نشست نسبت به اين موضوع متفاوت بوده است .

به گفته وي تجديد نظر در ماموريت اين هيات نبايد با استقلال و حفظ تماميت ارضي صربستان مغايرت داشته باشد و اين اقدام تنها در چارچوب قطعنامه ‪ ۱۲۴۴‬شوراي امنيت پذيرفتني است .

به گزارش رسانه‌هاي صربستان بان كي مون دبيركل سازمان ملل در نشست ديشب گفت كه تصميم دارد برنامه مورد نظرخود درباره تغييرماموريت اين هيات را پيگيري كند و افزود: هيات مزبور بايد خود را با واقعيت‌هاي جديد در كوزوو انطباق دهد.

اظهارات وي اشاره به برنامه جايگزيني هيات سازمان ملل با هيات اتحاديه اروپا در شرايط جديد استقلال در كوزوو است.

قرار است با بازتعريف كار هيات سازمان ملل ، اين گروه در كنار هيات اتحاديه اروپا موسوم به‌اي يولكس عهده دار مسئوليت‌هاي تازه‌اي شود اما صربستان با حمايت روسيه تاكيد دارد كه هرنوع اقدام جديد در كوزوو بايد از طريق تصويب قطعنامه جديدي در شوراي امنيت صورت بگيرد.

در مورد اعزام هيات اروپايي به كوزوو خارج از شوراي امنيت از سوي اتحاديه و دبيركل سازمان ملل تصميم‌گيري شده است .

لامبرتو زاني ير رييس جديد هيات غيرنظامي سازمان ملل در كوزوو در نشست ديشب شوراي امنيت گفت: با توجه به اينكه جوامع صرب وآلبانيايي تبار در كوزوو تصميمات سياسي متفاوتي اتخاذ مي‌كنند شرايط براي فعاليت هيات غير نظامي سازمان ملل براساس قطعنامه ‪ ۱۲۴۴‬فراهم نيست .

در همين حال ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل موضع مسكو را دائر بر اينكه دبيركل در اين زمينه از اختيارات خود فراتررفته است تكرار كرد و گفت :تعريف مجدد ماموريت هيات غيرنظامي سازمان ملل در كوزوو خارج از چارچوب شوراي امنيت غيرقابل قبول است .

از سوي ديگر زلماي خليل زاد نماينده آمريكا در اين سازمان از اصلاح ماموريت هيات مزبور استقبال كرد و با اشاره به استقلال كوزوو گفت :اين گروه بايد خودرا با واقعيات جديد در اين منطقه هماهنگ كند.

اسكندر حيسني وزيرامورخارجه كوزوو در پايان نشست شوراي امنيت در يك كنفرانس خبري گفت كوزوو آماده است كه به عنوان يك كشور مستقل با صربستان به گفتگو بنشيند زيرا اين مذاكرات منافع دوطرف را تامين ميكند.

وي افزود كه دولت كوزوو حاضر به مذاكره درباره وضعيت سياسي كوزوو نيست زيرا استقلال كشورش يك واقعيت تمام شده است كه ‪ ۴۳‬كشور جهان آن را به رسميت شناخته اند.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن