تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسجد را در سينما بايد محلي امن و جاي ارتباط با خدا معرفي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مسجد را در سينما بايد محلي امن و جاي ارتباط با خدا معرفي كنيم
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: يك منتقد سينما گفت: بايد بكوشيم تا در عرصه‌هاي مختلف هنري و به خصوص سينما، مسجد را محلي امن و جايي براي ارتباط با خدا معرفي نماييم و اين مهم هر چه غيرمستقيم‌تر باشد مؤثرتر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار افتخاري ايكنا به نقل از اداره‌كل روابط عمومي ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، «مسعود فراستي» در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني همايش انديشه‌هاي آسماني افزود: متأسفانه در سينماي ما خبري از مسجد و فرهنگ مسجدي نيست و در اين زمينه قدمي برداشته نشده است.

وي ادامه داد: مطمئنا همه جوانان ايراني مسلمان‌اند؛ اما مهم اين است كه چطور و با چه زباني آن‌ها را جذب فرهنگ ناب اسلامي و مسجد كنيم.

فراستي خاطرنشان كرد: سينمايي كه بنا به سفارش بخواهد مفاهيم ‌اسلامي را مطرح كند نه تنها در آن هنر نيست، بلكه ضد هنر و حتي ضد خدا خواهد بود.

اين منتقد سينما اظهار تأسف كرد كه فرهنگ مسجد رفتن تضعيف شده و گفت: ديگر با تكيه بر برنامه‌هاي گذشته و تكراري نمي‌توان افراد را جذب مسجد كرد.

وي ادامه داد: آنچه بيش از همه احساس مي‌شود تغيير نگرش به كانون‌هاي فرهنگي مساجد و اعضاي آن است به نحوي كه بتوان در مساجد مباحث هنري مختلف از جمله سينما را مطرح كرد و از اين طريق علاوه بر ايجاد بيداري نسبت به تهاجم فرهنگي‌اي كه از طريق اين رسانه صورت مي‌گيرد مخاطبان را براي مقابله با آن آماده كنيم.

فراستي در پاسخ به سؤالي پيرامون مفهوم انديشه‌هاي آسماني نيز گفت: آنچه با شنيدن اين اصطلاح به نظر من مي‌آيد اين است كه انسان كه از بعدي زميني و از بعد ديگر آسماني است بايد در تلاش باشد تا هر چه بيشتر خود را آسماني كند.

همچنين، همايش انديشه‌هاي آسماني با حضور 12 هزار نفر از برگزيدگان كانون‌هاي مساجد در مشهد در قالب 10 دوره تا دوم شهريورماه در حال برگزاري است.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن