تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805684014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفارت كشورمان در جاكارتا:غرب در مذاكرات با ايران حسن نيت داشته باشد/ زبان تهديد بي فايده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سفارت كشورمان در جاكارتا:غرب در مذاكرات با ايران حسن نيت داشته باشد/ زبان تهديد بي فايده است
سفارت ايران در اندونزي در پاسخ به مقاله دو مقام سابق غربي درباره فعاليت هسته اي كشورمان تاكيد كرد كه همكاري ايران و آژانس همواره مثبت و سازنده بوده و تهديد و تحريم ايران بي فايده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، سفارت جمهوري اسلامي ايران در جاكارتا در جوابيه اي درباره مقاله "يوشكا فيشر" وزير خارجه سابق آلمان و "ميخاييل ريچاردستون" سردبير هرالد تربيون آسيا در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران تاكيد كرد: طي 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979، تهران همواره سعي كرده است تا با اتخاذ سياست هاي مستقل و آزاد خود در صحنه بين الملل به ايفاي نقش سازنده خود بپردازد، اما مخالفان ايران و در رأس آن آمريكا همواره از طرق مختلف سعي در سرنگوني نظام اسلامي ايران داشته اند بعد از نااميدي از نتيجه بخش بودن اين سياست، تلاش در جهت تأثيرگذاري بر سياست هاي ايران (تغيير رفتار) نموده اند، در واقع تحريم آمريكا عليه ملت ايران در طول 30 سال گذشته ادامه داشته است.

در ادامه جوابيه سفارت ايران آمده است: يكي از روش هاي فشار به جمهوري اسلامي ايران در چند سال اخير موضعگيري غيرمنطقي و غيرقانوني درمقابل برنامه اتمي ايران است. ضرورت و نياز انرژي اتمي با مشهود شدن مشكلات تغييرات آب و هوايي و بحران انرژي ديگر بركسي پوشيده نيست. ايران بعنوان يك كشور متوسط به لحاظ جمعيتي و نيازهاي صنعتي و اقتصادي از اين قاعده مستثني نيست و بهمين دليل برنامه موفقي را دنبال نموده و اين فناوري را بومي كرده و توسط مهندسين ايراني توسعه بخشيده است.

همكاري خوب ايران با آژانس بين المللي هسته اي در پاسخ به ابهامات عمدتأ بي اساس وارده توسط آمريكا و كشورهاي غربي به كرات مشخص نموده است كه اين اتهامات بي پايه بوده و آژانس بارها برعدم انحراف فعاليت هاي اتمي ايران تأكيد نموده است. تلاش هاي آمريكا و غرب با هدف محروم ساختن ايران از اين فناوري قرن بيست و يكم صورت مي گيرد. ايران همواره اعلام نموده است مذاكرات بدون پيش شرط و عادلانه مسير درست مي باشد و همواره همكاري و شفافيت لازم را در برنامه هسته اي خود بروز داشته است ولي از آنجايي كه حق ايران بعنوان يك عضو NPT به بهانه هاي مختلف در حال سلب شدن مي باشد، ايستاده است.

چنگ و دندان نشان دادن از طريق مانورهاي مختلف نظامي و حركت ناوگان دريايي و تهديد حمله به ايران و اجراي شاتل ديپلماسي به منطقه به منظور تحريك و تهديد كشورهاي دوست ايران با توجه به تصميم و عزم ملت ايران و قدرت دفاعي آن و روابط خوب و حسنه ايران با كشورهاي حاشيه خليج فارس و همچنين خاورميانه كاري از پيش نخواهد برد. تهديد به بكارگيري اسلحه و تحريم روش پسنديده اي براي عقلاء و نخبه هاي كشورهاي دنيا نبوده و مخالف روح همكاري و مذاكرات مي باشد. مذاكراتي كه اخيرا بدون پيش شرط در ژنو آغاز شده است نيازمند بكارگيري عقل سليم جهت به نتيجه رساندن آن است. به عبارت ديگر لازمه نتيجه بخش بودن آن ترغيب و تشويق ايران است و نه تهديد و تحريم.

همواره ايران مذاكرات خود را از جمله در مورد بسته پيشنهادي غربي ها حتي بهمراه يك تعليق 2.5 ساله داوطلبانه فعاليت هاي اتمي ادامه داد اما به محض اينكه مشخص شد كه غربي ها با مشوق هاي جزئي خواهان سلب حق ايران از دستيابي به انرژي هسته اي هستند، روش خود را تغيير داد. حضور ساير كشورهاي غربي در مذاكرات هسته اي ايران نشانه خوبي است كه بجاي استفاده از زبان تهديد بايد وارد مذاكرات شد اما نه مذاكرات توأم با تهديد بلكه سازنده و دور از سياست هاي يكجانبه گرايي كه دوران آن ديگر تمام شده است.

آزمايش موشكي ايران فقط نمايش قدرت دفاعي ايران آنهم در پاسخ به تهديدات نظامي آمريكا و اسرائيل در هفته هاي اخير بود در حالي كه ايران قصد هژموني بر منطقه و يا تهديدي عليه كشورهاي ديگر را در سر نداشته است. نبايد فراموش كرد عليرغم اينكه رژيم صهيونيستي با داشتن زرادخانه هسته اي عضو NPT نيست هرگز از طرف شوراي امنيت مورد سرزنش قرار نمي گيرد. در ايران هيچ تفكر يهودي ستيزي وجود ندارد و يهوديان قرن ها در كمال آرامش در كنار هموطنان مسلمان خود همزيستي داشته اند و نماينده آنها در مجلس شوراي اسلامي از حقوق آنان حمايت مي نمايد.

جمهوري اسلامي ايران در برابر بسته پيشنهادي غرب بسته پيشنهادي خود را كه تفكر جامعي و نه فقط هسته اي و محدود دارد را مطرح كرده است كه در آن حل كليه مسائل موجود در غالب امنيتي، سياسي، اقتصادي و هسته اي مطرح شده است. در اين بسته راه حل اساسي و كلي براي تمامي مشكلات بين المللي مشتمل بر همكاري هاي همه جانبه سياسي و امنيتي و اقتصادي ارائه شده است تا با عدالت و رعايت احترام متقابل منافع تمامي ملت ها در نظر گرفته شده و با همكاري سازنده تعهدات مشترك جمعي براي اعتمادسازي دو سويه و بدون محدود سازي و محروم سازي كشورها از حقوق خود براي تحقق همكاري هاي دراز مدت جهت تحكيم صلح و امنيت پايدار منطقه اي و بين الملل بدست آيد.

موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي و ساير مسائل حياتي كشور توسط مسئولين سطح بالاي كشور شامل مقام معظم رهبري، رياست جمهوري و ديگر نهاد هاي ذيربط تعيين و توسط رئيس جمهوري اسلامي ايران بعنوان رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشور اعلام مي گردد و اظهار نظرات مسئولين مختلف كشور در اين خصوص در جامعه ايران به نوعي نمايشگر آزادي بيان و اظهار عقيده در جامعه است .

ايران در تصميم خود جدي است. بسته جمهوري اسلامي ايران در راستاي استراتژي كشور تنظيم گرديده و دستيابي به توافق جامع را با بررسي هر دو بسته غرب و ايران مد نظر قرار داده است. انسان هاي عاقل و دانا بجاي تحميل ديدگاه ها و ارزش هاي خود به دنبال گفتگو و مذاكرات آزاد و عادلانه و نه تحميلي مي باشند تا دنياي آينده دنياي قدرتمندان زورگو و ضايع كنندگان حق و حقيقت نباشد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن