تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812490610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‌هاي بازي ايران و برزيل


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اسطوره پس از 17 سال در اوج رفت

جام جم آنلاين: بالاخره انتظارها به پايان رسيد و ديدار بزرگ تيم ملي فوتبال ايران و برزيل با جذابيتهاي ويژه در خاک امارات برگزار شد.

به گزارش مهر، بالاخره انتظارها به سرآمد و رويا به حقيقت پيوست. شامگاه يکشنبه 4 مهرماه عباس ترابيان، رئيس کميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال خبر از برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال کشورمان با برزيل داد و 11 روز بعد از اين انتشار اين خبر بازي بزرگ در ورزشگاه «بن زايد» ابوظبي برگزار شد.

اين مسابقه که بدون شک بزرگترين ديدار دوستانه فوتبال ايران طي ساليان اخير بوده است با برتري 3 بر صفر تيم ملي برزيل و اخبار و حواشي زيادي همراه بود که گزيده اي از آنها در زير مي آيد:

شکست قابل پيش بيني ايران برابر برزيل

تيم ملي فوتبال ايران که خود را براي حضور در رقابت‌هاي فوتبال جام ملت‌هاي آسيا آماده مي کند در ديداري تدارکاتي به مصاف تيم ملي فوتبال برزيل رفت و با وجود نمايش قابل قبولي که ارائه کرد در نهايت برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جام جهاني شکست خورد.

ديدار تدارکاتي و دوستانه تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و برزيل از ساعت 20:30 دقيقه پنجشنبه به قضاوت «علي فريد» از امارات در ورزشگاه بن زايد شهر ابوظبي آغاز شد که در پايان تيم ملي فوتبال برزيل با نتيجه 3 بر صفر شاگردان افشين قطبي را شکست داد.

در اين بازي که حدود 15 هزار تماشاگر آن را از نزديک تماشا مي کردند، «دني آلوز» در دقيقه 14 و از روي يک ضربه ايستگاهي زيبا دروازه سيدمهدي رحمتي را باز کرد. در نيمه دوم و در دقيقه 69 «پاتو» گل دوم برزيلي‌ها را وارد دروازه ايران کرد. در دقيقه 91 اين بازي نيز نيلمار گل سوم برزيل را به تور دروازه مهدي رحمتي چسباند که در پايان به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد.

تيم ملي فوتبال کشورمان در دقيقه 5 اين ديدار توسط محمد غلامي دروازه برزيل را باز کرد اما داور اماراتي اين گل را به دليل آفسايد مردود اعلام کرد. جواد نکونام نيز يکبار در نيمه دوم در موقعيتي خوب توپ را به تير دروازه برزيل زد.

سيد مهدي رحمتي، احسان حاج صفي، سيد جلال حسيني، محمد نصرتي، خسرو حيدري، مسعود شجاعي (کريم باقري)، جواد نکونام، پژمان نوري (ميلاد ميداودي)، آندرانيک تيموريان، ميلاد زنيدپور (ايمان مبعلي) و محمد غلامي (کريم انصاريفرد) در اين ديدار براي تيم ملي ايران به ميدان رفتند.

خداحافظ ؛ آقا کريم فوتبال ايران

کريم باقري کاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران و کاپيتان فعلي پرسپوليس در دقيقه 74 اين ديدار در ميان تشويق شديد حدود 10 هزار تماشاگر ايراني وارد زمين شد و بازوبند کاپيتاني تيم ملي ايران را براي آخرين بار بر بازو بست. باقري در طول دقايقي که در زمين حضور داشت بارها مورد تشويق تماشاگران قرار گرفت. او که به تشخيص افشين قطبي در خط حمله قرار گرفته بود در دقايق حضورش در زمين يک بار هم صاحب موقعيت گلزني نشد.

شماره 6 به يادماني تيم ملي فوتبال ايران در ديدار برابر پرافتخارترين تيم فوتبال جهان وداعي به يادماندني با فوتبال ملي داشت. اسطوره فوتبال ايران، لقبي برازنده براي مردي است که مي توانست بيش از يکصد بازي ملي داشته باشد اما در کارنامه او تنها 86 بازي ملي ديده مي شود که پنجشنبه شب به عدد 87 رسيد.

کريم باقري نخستين بازي ملي خود براي تيم ملي فوتبال ايران را در تاريخ 16 خرداد 1372 در ديدار مقابل پاکستان در جام اکو انجام داد و موفق شد نخستين گل ملي خود را نيز در آن بازي به ثمر برساند. اسطوره فوتبال ايران با 87 بازي ملي و 50 گل زده با تيم ملي خداحافظي کرد.

باقري در تيم ملي فوتبال ايران زير نظر مربياني چون علي پروين، استانکو پابلوکوويچ، محمد مايلي کهن، جلال طالبي، ويرا، منصور پورحيدري، ميروسلاو بلاژويچ، تومسيلاو ايويچ و علي دايي بازي کرد.

کريم باقري در پايان ديدار تيم ملي فوتبال ايران برابر برزيل بر روي دوش همبازيانش براي هميشه از تيم ملي خداحافظي کرد. در پايان اين ديدار باقري به سمت تماشاگران رفت تا از آنها به خاطر تشويق هاي‌شان تشکر کند. در اين بين بازيکنان تيم ملي با اصرار منصوريان کاپيتان پيشين تيم ملي را روي دوش گرفتند و او را دور زمين چرخاندند.

رحمتي بهترين بازيکن ديدار ايران و برزيل شد

دروازه بان تيم ملي فوتبال ايران به عنوان بهترين بازيکن ديدار ايران و برزيل انتخاب شد و جايزه‌اش را به کريم باقري تقديم کرد. در پايان ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و برزيل که با برتري 3 بر صفر زردپوشان به پايان رسيد سيدمهدي رحمتي به عنوان بهترين بازيکن زمين انتخاب شد.

رحمتي پس از دريافت جايزه بهترين بازيکن ميدان گفت: از همه تماشاگران تشکر مي کنم و به واسطه همه زحمت هايي که کريم باقري براي فوتبال ايران متحمل شده است اين جايزه را به وي تقديم مي کنم.

سعيدلو: اميدوارم ديدارهايي مثل بازي با برزيل بارها براي فوتبال ايران تکرار شود

رئيس سازمان تربيت بدني ابراز اميدواري کرد ديدار با تيم‌هايي مانند برزيل براي تعامل با کشورهاي مختلف دنيا برگزار شود.

علي سعيدلو که براي تماشاي ديدار تيم‌هاي ايران و برزيل در ورزشگاه زايد ابوظبي حضور داشت در پايان اين ديدار گفت: جا دارد از مسئولاني که زمينه برگزاري اين بازي را فراهم کردند تشکر کنم. هدف اصلي ما در ورزش برقراري تعامل و توسعه و گسترش روابط با کشورهاي مختلف است که برگزاري ديدارهايي مانند ديدار با برزيل به ما کمک مي کند که به هدفمان دست پيدا کنيم.

رئيس سازمان تربيت بدني تصريح کرد: از مسئولان تيم ملي برزيل و فوتبال اين کشور تشکر مي کنم که زمينه برگزاري اين ديدار را فراهم کردند و اميدوارم در آينده نيز شاهد برگزاري اين بازي‌ها باشيم.

باقري: هر آمدني، رفتني دارد

شماره 6 اسطوره‌اي فوتبال ايران پس از خداحافظي از فوتبال ملي گفت: هر آمدني، رفتني دارد و من خوشحالم در بازي با برزيل خداحافظي خوبي از فوتبال ملي داشتم.

کريم باقري پس از ديدار دوستانه ايران - برزيل گفت: خيلي خوشحالم در بازي دوستانه مقابل برزيل شرکت کردم و توانستم خداحافظي خوبي از فوتبال ملي داشته باشم. از حبيب کاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس و مسئولان فدراسيون فوتبال که چنين فرصتي را براي من فراهم کردند، تشکر مي‌کنم.

کاپيتان تيم ملي ايران در ديدار برابر برزيل خاطرنشان کرد: هر آمدني، رفتني دارد و من امروز مقابل تيم فوتبال برزيل از فوتبال ملي خداحافظي کردم.

وي فضاي بازي مقابل برزيل را خوب توصيف کرد و افزود: تيم ايران در يک جو خوب برابر برزيل به ميدان رفت و بازي نسبتا قابل قبولي را در اين مسابقه به نمايش گذاشت.

کريم باقري در پايان گفت: از تمام مربيان و افرادي که در اين سال‌ها به من کمک کردند تا به اين جاي فوتبال برسم، تشکر مي‌کنم.

کفاشيان: قطبي تا جام ملتها مي‌ماند

رئيس فدراسيون فوتبال ايران با ابراز رضايت از عملکرد ملي پوشان برابر برزيل گفت: از عملکرد افشين قطبي در تيم ملي بجز ديدار برابر کويت راضي هستيم و او تا جام ملت‌ها مي ماند.

علي کفاشيان که در پايان ديدار دوستانه ايران - برزيل با خبرنگاران گفتگو مي کرد ضمن بيان اين مطلب افزود: افشين قطبي از زماني که هدايت تيم ملي را برعهده گرفته عملکرد خوب و قابل قبولي داشته و تنها در ديدار برابر کويت در فينال پيکارهاي غرب آسيا عملکرد خوبي نداشت.

وي ادامه داد: در مجموع ما از عملکرد وي در تيم ملي ايران راضي هستيم و قطعا افشين قطبي هدايت تيم ملي را در بازيهاي جام ملتهاي آسيا برعهده خواهد داشت.

کفاشيان سپس به برگزاري ديدار ايران برابر برزيل اشاره کرد و گفت: بايد از مسئولان فدراسيون فوتبال امارات تشکر کنم که اين بازي را فراهم کردند و باعث شدند ما در ابوظبي به مصاف يکي از پرافتخارترين تيم هاي جهان برويم.

رئيس فدراسيون فوتبال خاطر نشان کرد: ما به برگزاري بازيهايي مثل ديدار برابر برزيل نياز داريم چرا که باعث مي شوند اعتمادبه‌نفس بازيکنان بالا برود و به خودباوري خوبي برسند.

منه‌زس: با ايران در تهران يا برزيل بازي مي‌کنيم

سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل از آمادگي‌اش براي برگزاري ديدار دوباره با تيم ملي ايران در تهران يا برازيليا خبر داد.

مانو منه‌زس پس از پيروزي تيمش برابر ايران ضمن بيان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: من به آنچه مسائل سياسي بين روساي دو کشور ايران و برزيل عنوان شده است، کاري ندارم و فقط به فوتبال و زيبايي‌هاي آن فکر مي‌کنم. ما حتي آمادگي ديدار با تيم ايران در تهران يا برازيليا را داريم.

وي در مورد عملکرد ايران در اين مسابقه اضافه کرد: ايران بازي را با نتيجه 3 بر صفر باخت اما عملکردش در اين بازي قابل قبول بود. خصوصا در خط دفاع و مياني ايراني‌ها بازي خوبي را به نمايش گذاشتند. البته اين انتظار بزرگي است که آنها بخواهند برزيل را شکست دهند زيرا بين دو تيم اختلاف سطح وجود دارد.

سرمربي تيم فوتبال برزيل خاطرنشان کرد: ما در اين بازي از بازيکنان جديد و جوان استفاده کرديم که از عملکردشان رضايت دارم. اميدوارم اين روند ادامه داشته باشد و ما هم به خوبي آنها را محک بزنيم چرا که بايد در برزيل پاسخگوي مردم باشيم.

وي در مورد گل صحيح ايران که توسط کمک داور به اشتباه مردود اعلام شد، افزود: هنوز تصاوير اين بازي را نگاه نکرده‌ام اما من به اين اتفاقات چندان اعتقادي ندارم زيرا اشتباهات داوري هم جزئي از بازي است. البته فکر نمي کنم در مجموع نوع قضاوت داور بازي تاثير چنداني در بازي داشت.

مانو منه‌زس در پايان در مورد اينکه احتمال حضور مجدد رونالدينهو و ستارگان ديگر برزيل به تيم ملي اين کشور وجود دارد، گفت: درهاي تيم ملي برزيل باز است اما در اين لحظه تنها بازيکنان جوان را دعوت مي‌کنيم تا از کيفيت آنها مطلع شويم و تجارب آنها را براي بازي‌هاي مهم، خصوصا جام جهاني 2014 که ما ميزبان آن هستيم، بالاتر ببريم.

نکونام: مقابل برزيل استرس داشتيم

کاپيتان تيم ملي فوتبال کشورمان از عملکرد اين تيم در مصاف با برزيل صرفنظر از نتيجه بدست آمده ابراز رضايت کرد و گفت: استرس و ترس از نام برزيل اجازه نداد، تمام توانايي خود را بروز دهيم.

جواد نکونام پس از شکست 3 برصفر تيم ملي فوتبال کشورمان مقابل برزيل با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: به هرحال برزيل يکي از قوي‌ترين تيم‌هاي دنياست و تيم ما صرفنظر از نتيجه، مقابل اين تيم قدرتمند نمايشي قابل قبول داشت.

وي در ادامه افزود: از آنجائيکه تيم ملي فوتبال ايران کمتر مقابل تيم‌هاي بزرگ دنيا قرار گرفته است، براي بازي مقابل برزيل استرس و هيجان زيادي داشتيم و همين استرس و ترس مانع از آن مي شد که به دروازه اين تيم حمله کنيم.

کاپيتان تيم ملي فوتبال کشورمان در مواجهه با اين پرسش که "آيا تيم ملي ايران مي تواند عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا را از آن خود کند؟"، گفت: پيش بيني قهرماني دشوار است. تيم ما در مسابقات غرب آسيا به ويژه در ديدار نهايي اين مسابقات نتوانست عملکرد خوبي داشته باشد که اين نشان مي دهد براي موفقيت در جام ملت‌هاي آسيا بايد بيشتر از گذشته کار کنيم.

نکونام با اشاره به مردود اعلام شدن گل محمد غلامي که در دقيقه پنج وارد دروازه تيم برزيل شد، گفت: نمي دانم چرا داور آن گل را مردود اعلام کرد اما اگر گل غلامي پذيرفته مي شد، با اختلافي کمتر از سه گل نتيجه را به تيم برزيل واگذار مي کرديم.

وي در خاتمه با ابراز خرسندي از اينکه کريم باقري در ديدار دوستانه با تيم بزرگي چون برزيل از حضور در عرصه فوتبال ملي خداحافظي کرد، گفت: کريم باقري الگوي من است و من پست خود در تيم ملي را از او گرفتم. اميدوارم باقري هميشه موفق باشد.

قطبي: ضربه آلوز مهار نشدني بود

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با ابراز رضايت از عملکرد تيمش در ديدار برابر برزيل گفت: وقتي گل دوم را از برزيل دريافت کرديم کمر تيم شکست.

افشين قطبي پس از شکست تيم ملي ايران برابر برزيل ضمن بيان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد بازيکنان ايران در اين بازي خوب بود، خصوصا در نيمه نخست که برزيلي‌ها تنها دو موقعيت گل بدست آوردند که يکي از آنها با ضربه مهار نشدني دني آلوز به گل برتري اين تيم تبديل شد.

وي اضافه کرد: وقتي گل دوم را از برزيل دريافت کرديم کمر تيم شکست. متاسفانه نمي‌دانم چطور پاتو موفق شد پشت چهار دفاع ايران صاحب توپ شود و دروازه ما را باز کند.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان با اعتراض به مردود اعلام شدن گل محمدي غلامي توسط "علي فريد" داور اماراتي اين مسابقه اظهار داشت: يک نفر به من بگويد که چرا اين گل مردود اعلام شد؟!

وي خاطرنشان کرد: وقتي تيم ملي برزيل با يک تيم بازي مي‌کند، اکثريت هواداران فوتبال در دنيا دوست دارند برزيل برنده باشد که شايد اين موضوع روي داوران هم تاثير گذاشته است. داور اين بازي علاوه بر مردود اعلام کردن گل نخست ايران، روي گل آلوز، صحنه‌اي را اعلام هند کرد که مي‌توانست آن صحنه هند نباشد و چنين موقعيت خوبي در اختيار تيم برزيل قرار نگيرد.

قطبي در تحليل فني‌اش از اين ديدار تاکيد کرد: از هشت بازيکن عقب تيم راضي هستم اما از عملکرد سه بازيکن جلوي تيم رضايت ندارم. البته اعتقاد دارم تيم ايران در خط دفاعي و مياني عملکرد خوبي داشت، ضمن اينکه رحمتي يکي از بهترين بازي‌هايش را در اين مسابقه به نمايش گذاشت.

وي با بيان اينکه بازيکناني از تيم ملي برزيل در تيم‌هاي بارسلونا، چلسي، ميلان و ... بازي مي‌کنند اما لژيونرهاي تيم ايران در باشگاه خود نيمکت نشين هستند، افزود: بايد کاري کنيم که بازيکنان ايران همانند سال‌هاي گذشته در ليگ‌هاي معتبر اروپايي به ميدان بروند تا به ارتقاي سطح تيم ملي بيشتر کمک شود.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان اضافه کرد: اگر بخواهم در مورد اختلاف سطح ايران و برزيل صحبت کنم بايد به ضربه فني آلوز اشاره کنم که اينچنين هنرمندانه وارد دروازه ايران شد.

وي با بيان اينکه تيم ايران سعي نکرد برابر برزيل دفاعي بازي کند، تاکيد کرد: بازيکنان ما در اين بازي زير توپ نزده و برابر برزيل شجاعانه به ميدان رفتند. من خوشحالم تيم ايران در اين بازي با تمام نفراتش در خط دفاع متمرکز نشد و برابر تيم قدرتمند برزيل بازي خوبي را از خود ارائه کرد.

قطبي با تشکر از مسئولان دو کشور برزيل و ايران که شرايط لازم را براي برگزاري ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال دو کشور فراهم کردند، تصريح کرد: تيم ملي ايران به چنين مسابقاتي نياز دارد. ضمن اينکه پيش از حضور در جام ملت‌ها هم اردويي را در کشور امارات برگزار خواهيم کرد و دو ديدار تدارکاتي هم در اين کشور انجام مي‌دهيم.

وي همچنين اظهار داشت: تيم ملي نسبت به گذشته پيشرفت محسوسي داشته است و در زمان باقيمانده تا آغاز جام ملت‌ها هم سعي مي کنيم روند روبه‌رشد تيم ملي ادامه پيدا کند تا به درصد توانايي‌هاي بازيکنان چند درصد اضافه شود و با آمادگي بهتري در آن مسابقات مهم به ميدان برويم.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان در پايان در مورد حضور کريم باقري در بازي ايران - برزيل گفت: خوشحالم يکبار ديگر مربي کريم بودم زيرا وي افتخار فوتبال ايران است و از نظر شخصيتي در درون و بيرون زمين نمونه است. در مجموع خوشحالم وي در چنين مسابقه بزرگي از فوتبال ملي خداحافظي کرد.

شجاعي: کاش در آزادي با برزيل بازي مي‌کرديم

هافبک تيم ملي فوتبال ايران گرماي هواي ابوظبي را عاملي بازدارنده براي اين تيم در مصاف با برزيل عنوان کرد و گفت: مي توانستيم گل‌هاي کمتري از برزيل دريافت کرده و حتي دروازه اين تيم را باز کنيم.

مسعود شجاعي در مورد ديدار دوستانه ايران برابر برزيل ضمن بيان مطلب فوق افزود: تيم ملي فوتبال ايران در اين مسابقه عملکرد نسبتا خوبي داشت و حتي مي توانست با گل‌هاي کمتر برابر برزيل شکست بخورد.

وي ادامه داد: ما بازي قابل قبولي را برابر برزيل به نمايش گذاشتيم اما گرماي هوا روي عملکرد بازيکنان تاثير منفي گذاشته بود تا نتوانيم نتيجه بهتري را برابر اين تيم قدرتمند کسب کنيم.

هافبک ملي پوش تيم اوساسونا اسپانيا اضافه کرد: اي کاش اين ديدار در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد و ما مي‌توانستيم مقابل هواداران فوتبالدوست و متعصب ايران مقابل برزيلي‌ها به ميدان برويم.

وي همچنين خاطرنشان کرد: اين بازي‌‎ها مي‌تواند به بالا رفتن اعتمادبه‌نفس بازيکنان کمک کند. بازي با برزيل براي هر تيمي فرصت مطلوبي است تا ميزان تجربه و توانايي‌هاي فني‌اش را افزايش دهد. بازي با تيم‌هاي بزرگ براي تيم ملي بسيار مفيد است تا پيش از جام ملت‌‎ها نقاط ضعف‌‎مان را برطرف کنيم و با قدرت در آن مسابقات به ميدان برويم.

شجاعي در پايان در مورد تعويض شدنش با کريم باقري گفت: باقري بازيکن برزگي براي فوتبال ايران بوده و برايش آرزوي موفقيت دارم. اميدوارم او بتواند در تيم باشگاهي‌اش هم موفق باشد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن