تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819618965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس پژوهشكده مطالعات فرهنگي- اجتماعي خواستار شد فعاليت فضلاي حوزه در ارائه راهبردهاي فرهنگي و اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رئيس پژوهشكده مطالعات فرهنگي- اجتماعي خواستار شد فعاليت فضلاي حوزه در ارائه راهبردهاي فرهنگي و اجتماعي
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: رييس پژوهشكده مطالعات فرهنگي- اجتماعي ضمن تشريح اهداف ساختار و برنامه هاي اين پژوهشكده تازه تاسيس خواستار فعاليت فضلاي حوزه در ارائه راهبردهاي فرهنگي و اجتماعي شد.
به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" حجت الاسلام خيري با بيان اينكه اين پژوهشكده وابسته به معاونت پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي است، اظهار داشت: در شرايط كنوني تحولات پر تلاطم فرهنگي واجتماعي، ضرورت دقت و حساسيت نسبت به فراهم آوري امكان توسعه اثربخش فعاليتهاي ديني را حتمي ساخته و دفتر تبليغات اسلامي با سرمايه ارزشمند انساني در محيط علمي، حوزوي و دانشگاهي، ظرفيت و قابليت شايسته اي در پاسخگويي به نيازهاي فكري و ديني جامعه و جهان را فراهم نموده است.
وي افزود: ضرورتهاي ناشي از وقوع انقلاب اسلامي، تشكيل حاكميت ديني و اهميت‌يابي روز افزون مطالعات اجتماعي از يكسو و ضرورت اتخاذ مواضع مسئولانه و واقع بينانه مراكز ديني از سوي ديگر، نياز به پژوهشكده اي براي مطالعات اجتماعي- فرهنگي را بيش از پيش مسجل ساخته است.
رييس پژوهشكده مطالعات فرهنگي- اجتماعي با تاكيد بر ضرورت شناخت صحيح از واقعيت‌هاي فرهنگي و اجتماعي و بهره مندي از بينش عميق اسلامي، گفت: از همين روي در اسناد بالا دستي دفترتبليغات اسلامي، همچون بيانيه ماموريت و چشم انداز بيست ساله تلاش براي هوشمند سازي فعاليت هاي پژوهشي از جمله فعاليت هاي پژوهشي اجتماعي و فرهنگي مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي راه اندازي پژوهشكده مطالعات فرهنگي- اجتماعي را ضرورتي اجتناب ناپذير دانست و بيان داشت: فقدان سازمان تحقيقاتي حوزوي با رسالت مطالعات راهبردي در عرصه فرهنگ واجتماع، ضعف مباني، معيارها و مقياس هاي موجود براي سنجش هاي فرهنگي و اجتماعي، ضعف مباني، معيارها و مقياس هاي موجود براي سنجش هاي فرهنگي و اجتماعي در مراكز و سازمان‌ها، ضرورت برخورداري از مباني و رويكرد ديني در مطالعات فرهنگي-اجتماعي از بايسته هاي تشكيل اين پژوهشكده بشمار مي رود.
حجت الاسلام خيري، شناخت اوضاع فرهنگي اجتماعي در سطوح مختلف را از ديگر اهداف اين پژوهشكده دانست و افزود: آينده پژوهشي از وضعيت فرهنگي- اجتماعي، ارائه تحليل و پيشنهاد هاي راهبردي در اين عرصه، ظرفيت سازي و ارتقاي توان نظريه پردازي و توليد انديشه براساس مباني ديني از اهداف شكل گيري اين پژوهشكده به شمار مي رود.
وي ايجاد بانك اطلاعات وكتابخانه تخصصي را از وظايف پژوهشكده دانسته و اظهار داشت: گروه هاي مطالعات بنيادين و انديشه هاي اجتماعي، سنجش افكار و بينش اجتماعي، مطالعات حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و ديني و رسانه وتبليغات به منظور تحقق اهداف پژوهشكده فعاليت مي كنند. رييس پژوهشكده مطالعات فرهنگي- اجتماعي با بيان اينكه مطالعات اين پژوهشكده به دو بخش زودبازده و دير بازده تقسيم مي شود، گفت: راه اندازي نشريه راهبردي فرهنگي و اجتماعي از اقدامات اين پژوهشكده خواهد بود كه به صورت تخصصي و براي مخاطب خاص فعاليت خواهد كرد و شماره اول آن شهريور ماه منتشرخواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: علي رغم تحصيل شمار زيادي از دانش آموختگان حوزه در عرصه هاي علوم‌انساني و اجتماعي، حوزه تاكنون ورود جدي در مطالعات فرهنگي و اجتماعي نداشته و هيچگاه پايگاه‌هاي جدي براي تجميع نيروهاي انساني كه بتواند با تكيه بردانش دين وعلوم روز جامعه وارد عرصه هاي فرهنگي- اجتماعي شوند، وجود نداشته است.
حجت الاسلام خيري تاكيد كرد: مطالعات فرهنگي و اجتماعي تنها اختصاص به مفاهيم و موضوعات رشته جامعه شناسي ندارد و منظور ما مطالعات اجتماعي به معناي اعم است و لذا به عنوان مثال توسعه را از بعد مديريتي، فرهنگي و اقتصادي هم مورد توجه قرار مي دهيم.
وي از تعامل اين پژوهشكده با متخصصان و پژوهشگاه هاي مرتبط همچون مركز تحقيقات صدا و سيما و انجمن جامعه شناسي ايران خبر داد و افزود: مي‌خواهيم با رويكرد ديني از همه ظرفيت هاي موجود در حوزه هاي علميه و دانشگاههاي كشور بهره بگيريم.
رييس پژوهشكده مطالعات فرهنگي اجتماعي گفت: برگزاري كارگاههاي آموزشي از جمله برنامه هايي است كه امسال با همكاري معاونت فرهنگي و تبليغي دفترتبليغات اسلامي 2 كارگاه آموزشي با موضوع شناخت وضعيت هويتي و قوميتي ويژه مبلغان برگزار خواهيم نمود./د/184/120
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن