تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816458441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرار از گذشته و آینده / دو نقاش و دو نگاه متفاوت در گالری «آن»


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > تجسمی  - دو نقاش با دو نگاه متفاوت به گالری آن آمده​اند و کار هایشان را تماشا گذاشته اند،کار هایی که در نگاه اول غریب به نظر می​رسند. سما بابایی: نمایشگاه آثار مینو قهرمانی و حسین زینال پور از جمعه گذشته در نگارستان «آن» برپا شده است. نمایشگاهی دو نفره که البته به قول خود نقاشان نمی توان مشترکات چندانی در آن پیدا کرد ، این اقدام تنها بر اساس تصمیم گالری صورت گرفته است. مینو قهرمانی 15 سال است که نقاشی می​کشد و در این سال​ها به قول «‌آیدین آغداشلو» تلاش کرده که کشف و شهود شخصی و متفاوتی از خود بر جای بگذارد.هنر بی مرز قهرمانی جهان غریبی را ترسیم می​کند که در آن، از استحاله و مسخ شگفت انگیز انسان و حیوان و قرارگیری آن​ها را در کنار هم به تصویر ​می​کشد.او  در طول سال​هایی که به کار نقاشی مشغول بوده ،تلاش کرده  تا جهان نقاشی هایش ساده و بی پیرایه تر از قبل شود .مجموع آثاری که در این نمایشگاه به اجرا درآمده اند، مربوط به یک سال و نیم اخیر است. در مواجه با آثار قهرمانی مخاطب در واقع تماشاگر آثاری می​شود که در عرصه​های هنرهای تجسمی ایران کمتر دیده می شوند.این از طرفی ممکن است درک این آثار را برای مخاطب دشوار کند،‌چیزی که البته "قهرمانی"‌ را چندان نگران نمی کند،‌چرا که می گوید:«دلم نمی خواهد آنچه در ذهن دارم را طوری روی بوم پیاده کنم که گویی پیامم را به مخاطبم تزریق می کنم. بیشتر دلم می​خواهد تا او بتواند اندیشه​های خودش را در کارهای من پیدا کند. از طرفی من در هیچ کدام از آثاری که در این سال​ها خلق کرده ام، ‌نخواسته​ام پیام و یا قانونی را ارایه دهم. گاهی حتی خودم هم نمی​دانم آنچه روی بوم می​آید چه می​خواهد بگوید و به همین خاطر است که گاهی مخاطب در درک این آثار از من جلو می​زند.» هر نماد آشنایی که ما می​شناسیم در تابلوهای او به شکلی متفاوت به نمایش در می​آیند. به خصوص حیوانات که در آثار او نقش پررنگی دارند و البته به شکل​هایی متفاوت در آثارش بدل می شوند. «با ترسیم حیوانات می​خواهم کنجکاوی های بدویت انسان را قبل از تمدن به نمایش بگذارم. انسان از آن زمان که به تمدن رسید، مدام در بند گذشته و آینده خود بوده است و در این میان حال را به فراموشی سپرده است. این اتفاقی است که انسان بدوی به هیچ عنوان با آن مواجه نبوده است. دلم می​خواهد انسانی را نمایش دهم که هیچ خاطره ای نداشته و هیچ آینده ای را پیش روی خود تجسم نمی کرده است.شاید البته بتوان در این میان نگاهی فلسفی و روان شناختی را نیز دخیل دانست.» ‌قهرمانی‌ می​گوید:«‌یک هنرمند باید فیلسوف کار خودش باشد و بتواند مفهومی را که خلق کرده ، ‌توضیح دهد. او نباید تنها به هنر خویش اکتفا کند، ‌بلکه لازم است تا خود را با علم و دانش روز هماهنگ کند. در این صورت است که دیگر هنرش محدود به یک جغرافیای خاص نمی​شود و زبانی جهانی پیدا می​کند. در این بین اگر ما اشخاص و یا نام​ها و گروه​هایی را در عرصه هنر می​شناسیم که همچنان نامشان در تاریخ هنر می​درخشد،‌به خاطر این است که از این مرزها فراتر رفته​اند.  البته در این میان تنها هنری می​تواند این مشخصه را بیابد که هنری آزاد و رها باشد و به هیچ چیز وابستگی نداشته باشد. در این صورت است که هنرمند می​تواند فردیت خود را روی آثارش پیاده کند و در عین حال زبانش جهانی باشد.» تجربه های تازه با عناصر گذشته  بخش دیگری از این نمایشگاه مربوط به آثار حسین زینالپور است. او درباره کارهایی که در این نمایشگاه عرضه کرده ،‌می​گوید:« در آثاری که در نمایشگاه عرضه شده است، خواسته ام کاری کنم تا مخاطب به خود و لحظه ای که در آن زندگی می کنند،بیاندیشند.» او در کارهایش از نمادهایی استفاده می کند که پیش از این در نقاشی کلاسیک ایران وجود نداشته و در حال حاضر به فراموشی سپرده شده اند « البته تمامی این المان​ها را به صورت امروزی درآورده​ام و تنها به یک کپی صرف از آن بسنده نکرده ام.» او می گوید که نقاشی هایش بیشتر فانتزی نقاشانه هستند و سور رئالیسمی در آنها شکل گرفته است که اگر چه فضاها واقعی است، اما با المان های کوچکی این فضاها در آن به وجود آمده است. این البته به آن معنا نیست که این نقاشی ها دارای حس طنز هستند ،‌تنها با به هم ریختگی فضای تصویر خواسته است تا مخاطب در مواجه با آنها تعمق بیشتری از خود نشان دهد:« فضای نقاشی​های من بسیار شخصی است،‌ضمن آنکه به نظر می رسد در نقاشی دوران کنونی دیگر سبک ها به صورت گذشته مورد استفاده قرار نمی گیرند و هر نقاش خود آنان را در اختیار خود قرار می دهد.» 52




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 392]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن