تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813028461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرصاد فروغ جاودان را در هم كوبيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مرصاد فروغ جاودان را در هم كوبيد
خبرگزاري فارس: سال 68 به محض اين كه منافقين طي عملياتي به نام "فروغ جاويدان" از قصر شيرين وارد كشور شدند، بيش از 130 هزار بسيجي و خيل عظيمي از مردم روانه‌ي كرمانشاه شدند، آن قدر كه مسئولين جايي براي كنترل آن‌ها نداشتند و رزمندگان اسلام با حدود 10 گردان پرونده منافقين را بستند و با يك عزت عجيب آن مرحله را پشت سر گذاشتيم.


سيدعلي بني‌لوحي يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: سازمان منافقين پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيروهاي خود را در اختيار صدام گذاشتند و در عراق مستقر شدند و همچون ماجراي انرژي هسته‌اي در جاسوسي براي آمريكايي‌ها و خوش خدمتي به آنان از هيچ تلاشي فروگذار نكردند و در دوران دفاع مقدس نيز جاسوس صدام و رژيم بعثي در ايران شدند .
وي با اشاره به اينكه آن‌ها در عراق تيپ‌هاي رزمي تشكيل دادند و براي تصرف مهران وارد عمليات شدند، افزود: منافقين در اين مقطع تحليلي داشتند كه اگر جمهوري اسلامي ايران قطعنامه‌ي 598 را بپذيرد اين به معناي فروپاشي نظام است و وقتي ما قطعنامه را پذيرفتيم با اين تصور كه تا تهران جلو مي‌آيند، حمله كردند و آنقدر با برنامه پيش رفته بودند كه 5 فرمانده براي 5 مرحله تا رسيدن به تهران مشخص كرده بودند.
بني لوحي عمده نيروهاي منافقين را نيروهاي قديمي آن سازمان و كساني كه از ايران نيز رفته بودند و همچنين عده‌اي فريب خورده كه با تحليل غلط به آنها پيوسته بودند، عنوان كرد و اظهار داشت: به برخي از اين فريب‌خوردگان گفته بودند كه فردا در تهران هستيم، اما با اين وجود آنها در صحنه درگيري واقعيت را دريافتند.
وي در ادامه گفت: منافقين نقش ارتش دوم را براي صدام بازي مي‌كردند،حدود 20 تيپ مكانيزه كه عراق به آن‌ها داده بود را سازماندهي كردند و پشتيباني كامل آن‌ها با عراقي‌ها بود، اما از اسلام‌آباد به بعد توسط خود منافقين انجام مي‌شد و حتي وقتي آن ها مي‌خواستند فرار كنند چند بالگرد عراقي مسئولين اصلي آنها مانند رجوي را فراري دادند.
بني لوحي درباره ابعاد مختلف اين جنگ گفت: پس از پذيرش قطعنامه، ما در جنوب و خطوط اصلي درگير بوديم و عراقي‌ها در جنوب و مخصوصا به منظور تصرف خرمشهر با حدود 20 تيپ زرهي وارد شدند، منافقين هم در روز سوم مرداد 1367 عمليات خود را شروع كردند و عراقي‌ها آتش بسيار سنگيني روي خطوط ما ريختند، آنها تا گردنه‌ي پاتاق منافقان را از راه زمين همراهي كردند و با اينحال دو ساعت بعد "كرند" و ساعت ده شب "اسلام آباد" را تصرف كردند.
آن‌ها بعداً از "اسلام آباد" هم عبور كردند و در آستانه‌ي انجام عمليات اصلي براي تصرف كرمانشاه قرار گرفتند كه نيروهاي اصلي ما جلوي آنها را سد كردند. اين در حالي بود كه اوضاع، بسيار آشفته بود و مردم كرمانشاه در حدود 80 - 90 درصد شهر را تخليه كرده و به خارج از شهر رفته بودند.
وي در ادامه به نقش ويژه نيروهاي بومي منطقه در كنترل اين حمله اشاره كرد و گفت: همان بچه‌هاي بسيجي اسلام‌آباد كه خيلي هم شهيد دادند و برخي از آنان توسط منافقين در آن دو سه روز محاكمه و اعدام شدند، جلوي منافقين را در آغاز حمله‌ي آنان سدكردند، شايد همه‌ي آنان را كه جمع مي‌كردند، يك گردان مي‌شدند، منافقين واقعا ضعيف بودند و مردم درست مثل آب خوردن نابودشان كردند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس تصريح كرد: به نظر من نكته‌ي جالب عمليات مرصاد كه در6 مرداد آغاز شد اين بود كه بيشتر بچه‌هاي بومي غرب كشور مسئوليت‌هاي اين عمليات را بر عهده داشتند.
وي با اشاره به قدرت عمل نيروهاي رزمنده در كنترل اين جنگ گفت: عملياتي كه منافقين انجام دادند فروغ جاويدان نام داشت كه ناكام شد و اصلا فروغي نداشت و عمليات جمهوري اسلامي كه با پشتيباني هوانيروز و بيش از صد سورتي بمباران هوايي و عمليات گردان‌هاي سپاه انجام شد مرصاد نام گرفت. نقش شهيد صياد شيرازي در اين روزها بسيار موثر و تعيين‌كننده بود.
بني‌لوحي درپاسخ به اين سوال كه چرا با گذشت سالها منافقين تصميم به ترور شهيد صياد شيرازي گرفتند تصريح كرد:اين طور گفته شد كه شهيد صياد شيرازي در انتقام از شكست منافقين در عمليات مرصاد، ترور و به شهادت رسيد، يكي از دلايل آن اين است كه منافقين دراين عمليات بيش از دو هزار كشته و هزار مجروح دادند، البته هنوز نيز، سازمان منافقين به عنوان يك سازمان تروريستي، تلاش مي‌كند نه تنها شخصيت‌هاي موثر جمهوري اسلامي را ترور ، بلكه اگر بتواند تمام مردمي را كه از اين نظام دفاع مي‌كنند، ترور كند.
وي در خصوص نحوه بسته شدن عمليات فروغ جاويدان گفت: به محض اين كه منافقين از قصر شيرين وارد كشور شدند، بيش از 130 هزار بسيجي و خيل عظيمي از مردم روانه‌ي كرمانشاه شد، آن قدر كه مسئولين جايي براي كنترل آنها نداشتند؛ شايد حدود 100 گردان، در حالي كه ما با حدود 10 گردان پرونده منافقين را بستيم.
اين نويسنده دفاع مقدس گفت: خدا آن عشق ، اخلاص و شايد به تعبيري توبه از كوتاهي برخي كه در دوران دفاع مقدس موفق به خدمت بيشتري نشدند را ديد و درهاي رحمت خود را گشود و ما با يك عزت عجيبي آن مرحله را پشت سر گذاشتيم و شرايط كاملا به نفع ما عوض شد و يك چيز كه غير ممكن بود به وقوع پيوست.
انتهاي پيام/ف
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن