تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813074744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول:اعتبارات پروژه آبرساني به ‪۸۰‬روستاي قم ناكافي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول:اعتبارات پروژه آبرساني به ‪۸۰‬روستاي قم ناكافي است
داخلي. اجتماعي. آب وفاضلاب روستايي.

مدير عامل آب و فاضلاب روستايي قم گفت: روند كند تامين اعتبارات، اجراي پروژه آبرساني به ‪ ۸۰‬روستاي قم را با تاخير يكساله مواجه كرده است.

پروژه آبرساني به ‪ ۸۰‬روستاي قم در دولت نهم با هدف تامين كمي و كيفي آب شرب روستاهاي بخش قنوات و قمرود از سد ‪ ۱۵‬خرداد طرح ريزي و درحال اجرا است.

با توجه به اينكه در اين مناطق منابع آبي محدود بوده و روستاييان با كمبود آگ‌ب و كيفيت پايين آن روبرو هستند لذا اجراي اين پروژه ضروري مي باشد.

مهندس حميد محسني روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اعتبار مورد نياز اين پروژه را ‪ ۱۶۰‬ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: درسالهاي گذشته‪ ۴۰‬ميليارد ريال و امسال نيز ‪ ۲۰‬ميليارد ريال به اين پروژه اختصاص يافته است.

وي با اشاره به پيشرفت ‪ ۳۵‬درصدي پروژه آبرساني به ‪ ۸۰‬روستاي قم اضافه كرد: تاكنون ‪ ۱۵‬كيلومتر لوله گذاري، ايجاد مخزن هفت هزار و ‪ ۵۰۰‬متر مكعبي و يك ايستگاه پمپاژ در اين پروژه انجام شده است.

وي اقدامات امسال را ‪ ۲۰‬كيلومتر لوله گذاري جديد ذكر كرد.

محسني ادامه داد: براي بهره برداري از فاز اول پروژه علاوه بر اعتبارات اختصاص يافته ‪ ۵۰‬ميليارد ريال ديگر نياز است تا بتوان آبرساني به ‪۴۵‬ روستا را در سالجاري محقق ساخت.

وي افزود: هم اكنون كمبود آب در اين روستاها باعث شده تامشتركين ساعاتي از شبانه روز را بدون آب گذرانده و در مناطقي مانند قمرود نيز آگ‌ب شرب با ‪EC‬شش هزار ارايه شود.

وي جمعيت اين روستاها را بيش از ‪۴۰‬هزار نفر ذكر كردو ادامه داد: در حال حاضر آب شرب روستاهاي قم از ‪۱۱۲‬حلقه چاه، ‪ ۱۵‬چشمه و ‪ ۱۵‬قنات تامين مي‌شود و در برخي روستاها انتقال آگ‌ب با تانكر صورت مي‌گيرد.ك/‪۳‬
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن