تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816482648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/خاموشيها مردم شيراز را كلافه كرده است/... شايد برق بيايد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/خاموشيها مردم شيراز را كلافه كرده است/... شايد برق بيايد
شيراز - خبرگزاري مهر: در حاليكه مسئولين برق استان فارس و وزارت نيرو هر از چند گاهي از تقويت نيروگاه هاي استان خبر مي دهند نه تنها ميزان خاموشي هاي شيراز كاهش نيافته بلكه خاموشي هاي خارج از برنامه نيز باعث سردرگمي مردم و كلافگي آنها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، آغاز خاموشي در استان فارس و شيراز همزمان با آغاز فصل گرما شروع شد و قبل از آن نيز مسئولان شركت برق مدعي بودند كه با صرفه جويي در مصرف انرژي مي توان ميزان خاموشيها رابه طور مناسبي كاهش داد.

در چنين شرايطي اطلاع رساني نسبت به چگونگي صرفه جويي از سوي وزارت نيرو آغاز شد به طوري كه مسئولان گاهي بار مصرف برق را مربوط به اصناف دانسته و گاهي ديگر، كشاورزان را به عنوان گروه پرمصرف برق اعلام مي كردند و از اصناف خواسته مي شد كه در مقابل صنف خود از چراغهاي كم مصرف استفاده كنند يا كشاورزان شب هنگام موتورهاي برقي آب را براي آبياري مزارع و باغ هاي خود استفاده كنند.

در پي اين جريان شهروندان نيز براي جلوگيري از خاموشيها تا حد ممكن از مصرف بي مورد برق خودداري كرده و اصناف نيز شاخص هاي صرفه جوي را به كار بستند اما چندي پيش شركت توزيع برق استان فارس طي اعلاميه اي از تشديد خاموشيها حتي در زمان هاي خارج از برنامه خبر داد و پس از آن خاموشيهاي خارج از برنامه هاي زمان بندي شده آغاز شد.

مغازه داران نيز در اين وضعيت بايد در زمانهاي بسيار مناسب كاري خود خاموشيها را تحمل كرده و در اين جريان به خاطر عدم حضور مشتري متضرر شوند.

تبعات خاموشيهاي بيشر از حد شيراز به اصناف ختم نمي شود بلكه مراجعين به بانكها نيز در پي اين خاموشيهاي مكرر دچار كلافگي شده و نمي دانند كه چگونه بايد امور بانكي خود را انجام دهند.

وضعيت ترافيك نيز بهتر از ديگر امور نيست، خاموشيهاي خارج از برنامه زمان بندي شده باعث مي شود كه راهنمايي و رانندگي نيز نتواند برنامه ريزي مناسبي براي تامين نيرو بر سر چهارراه ها داشته باشند و اين مسئله سبب مي شود كه چراغهاي راهنما خيابانها در ساعات طولاني خاموشي شده و عدم وجود مامور نيروي انتظامي نيز ترافيكهاي شهر را به شدت افزايش دهد.

يك راننده تاكسي كه مدعي است 45 دقيقه در ترافيك خيابان زرگري شيراز معطل شده است به خبرنگار مهر گفت: از 45 دقيقه پيش پشت ترافيك اين منطقه گير افتاده ام به خاطر اينكه برق اين منطقه قطع شده و هيچ مامور راهنمايي و رانندگي نيز بر سر چهار راه ترافيك را سامان نمي دهد.

شهروندي كه در صف طولاني يك بانك ايستاده است نيز به خبرنگار مهر گفت: از ساعت 9صبح وارد يك از بانكهاي شيراز شدم اما پس از يك ساعت انتظار برق رفت و نتواستم كار خود را انجام دهم به همين خاطر به بانكي ديگر مراجعه كردم كه برق آن بانك نيز رفت و حالاكه به يك بانك ديگر مراجعه مي كنم دوباره برق رفته و من نمي دانم كه اين وضعيت تا كي ادامه خواهد يافت.

اين شهروند شيراز گفت: استمرار اين وضعيت مردم را كلافه كرده زيرا برق در تمامي بخشهاي جامعه نظير ترافيك، امور اداري و... تاثيرگذار است.

يك مغازه دار در خيابان مشير فاطمي شيراز نيز گفت: مسئولان شركت توزيع برق مدام به اصناف توصيه مي كنند كه لامپهاي پر مصرف خود را براي جلوگيري از مصرف اضافه برق خاموش كنند و مغازه داران نيز به خاطر اين جلوگيري از خاموشي چنين كاري را انجام داده اند اما طي مدت اخير نه تنها در خاموشيها تاثير مثبتي را شاهد نبوده ايم بلكه بر شدت آن نيز افزوده شده است.

وي ادامه داد: چند شب پيش حدود ساعت 19برق خيابان مشير فاطمي در بهترين شرايط كاري اصناف اين منطقه خاموش شد و تا دو ساعت چنين وضعي ادامه داشت، طبيعي است كه در اين شرايط مشتري نيز به مغازه اي مراجعه نمي كند.

اين مغازه دار شيرازي تصريح كرد: خاموشي شبانه براي اولين بار نيست كه گريبان اصناف اين خيابان را مي گيرد و در اين وضعيت كه همگي ما در صرفه جويي تلاش كرده ام چه كسي جوابگوي متضرر شدن ما به خاطر خاموشي خارج از برنامه و عدم مراجعه مشتري خواهد بود.

مغازه دار ديگر اين خيابان به خبرنگار مهر گفت: پس از اين خاموشي هاي مكرر به شماره تلفن 121 تماس مي گيريم اما بلافصله به اپراتور متصل شده و منشي تلفني به صورت اتوماتيك ساعات خاموشيها را اعلام كرده و ارتباط قطع مي شود در صورتي كه خاموشي آن موقع در برنامه اي كه خودشان اعلام مي كنند نيست ضمن اينكه شايد شخصي در مورد موارد اورژانسي برق به مركز 121تماس گرفت و در اين شرايط درست نيست كه افراد با صداي ضبط شده مواجه شوند.

وي ادامه داد: در اين وضعيت مردم و اصناف فقط نشسته و به خود دلداري مي دهند كه شايد برق نيم ساعت ديگر، يك ساعت ديگر يا دو ساعت ديگر بيايد.

تبعات منفي خاموشي علاوه بر اين موارد در حوزه رسانه و اطلاع رساني نيز تاثير گذار بوده است و روزنامه ها براي بستن صفحات خود نيز دچار مشكل شده اند.

مدير مسئول روزنامه محلي افسانه در اين خصوص به خبرنگار مهر در شيراز گفت: خاموشيهايي كه در حال حاضر اعمال مي شود روزانه حداقل دو ساعت در كار روزنامه ها و بستن صفحات وقفه ايجاد مي كند.

پيمان بهادري افزود: روزنامه نگاري در خودي خود كاري استرس زا بوده و خاموشيهاي اخير نيز بر استرس و فشار كاري پرسنل اضافه كرده است.

وي خاطرنشان كرد: اين خاموشيها باعث مي شود كه مجبور شويم براي جبران ساعات تلف شده صفحات را سريعتر ببنديم كه كاهش كيفيت كار را نيز سبب شده است.

مدير مسئول روزنامه افسانه تصريح كرد: هفته گذشته برق روزنامه قطع شد و پس از اتمام خاموشي صفحات را بلافصله بسته و به چاپخانه ارسال كرديم اما برق چاپخانه نيز به مدت دو ساعت قطع شد به همين خاطر صفحات صبح به چاپ رسيد.

وي عنوان كرد: استرسي كه به خاطر خاموشي بر پرسنل وارد مي شود به طور حتم در طولاني مدت بر روي كيفيت كار و اطلاع رساني اخبار نيز تاثير گذار خواهد بود از اين رو مسئولين بايد نسبت به رفع اين مشكل رسانه ها اقدام كنند.

بهادري متذكر شد: چندي پيش طرحي مبني بر كاهش خاموشي مناطق مهم مطرح شد و اميدواريم روزنامه ها نيز در كنار بيمارستانها و ديگر مراكز حساس، تعيين درجه اهميت شده و با خاموشيهاي اين چنيني مواجه نشوند.

معاون شركت برق منطقه اي استان فارس نيز در گفتگو با خبرنگار مهر در شيراز اظهار داشت: خاموشي ها اعمال شده مربوط به شركت برق نبوده و مركز در خصوص شروع و خاتمه خاموشي تصميم مي گيرد و بر همين مبنا در استان فارس و شهر شيراز خاموشي ها بين مناطق مختلف تقسيم مي شود.

ابراهيم شعرا افزود: خاموشي هاي شيراز از ساعت 10تا 18 و از 20تا يك يا دو بامداد اعمال مي شود و براي اينكه شهروندان و اصناف دچار مشكلي نشوند ساعت خاموشي را به در زمان خاص و معيني تعيين نكرده ايم به گونه اي كه در يك منطقه امروز ساعت 14تا 16خاموشي اعمال شود و در مرحله بعدي نوبت خاموشي آنها ساعت 16تا 18باشد و براي اينكه مشكلي ايجاد نشود نيز مراتب توسط روزنامه هاي محلي اطلاع رساني شده است.

وي در پاسخ به اين نكته كه اصناف طي اين مدت براي جلوگيري از خاموشي نسبت به صرفه جويي اقداماتي را انجام داده اند اما در كاهش خاموشي هاي شيراز تاثيري را شاهد نبوديم افزود: هرچه هوا گرم تر مي شود ميزان مصرف نيز بيشتر شده و از آنجايي ميزان توليد نيز ثابت است خاموشي ها اعمال مي شود.

معاون شركت برق منطقه اي فارس همچنين در خصوص اظهارات وزير نيرو مبني بر احداث چند نيروگاه در فارس و كاهش خاموشي هاي اين منطقه بيان كرد: بايد گفت برخي نيروگاه ها طي اين مدت وارد مدار شده اما مشكلاتي نظير حوادثي كه در جريان توليد برق در آنها رخ باعث مي شود كه براي مدتي از كار خارج شوند.

وي اعلام كرد: پيش بيني مي كنيم با اين شرايط خاموشي ها تا اوايل شهريور يعني تا حدود پانزدهم آن ماه ادامه داشته باشد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن