تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815488599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهل سال پيش...


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چهل سال پيش...
ديروز 7 نفر در درياي مازندران غرق شدند

درياي مازندران ديروز 7 انسان را بي‌جان كرد.

«سازمان شهرستان‌هاي اطلاعات» گزارش خود را درباره تعطيل ديروز در سواحل درياي مازندران با اين جمله آغاز كرده است.

همچنين ديروز در سراسر راه‌هاي مازندران بخصوص در جاده «كناره» يك تحول «بي‌سابقه» بچشم مي‌خورد و آن نبودن گاو در ميان جاده بود.معمولا در راه‌هاي شمال دائماً گاوهاي بي‌سرپرست و گاهي اوقات يابوها از ميان جاده مي‌گذشتند و يا در ميان راه مي‌خوابيدند و مي‌ايستادند و اين امر بارها سبب وقوع حوادث ناگواري شده بود.

سازمان جديدالتاسيس پليس راه ژاندارمري دو هفته پيش به حشم‌داران اخطار كرد كه از رها شدن احشام خود بدون سرپرست در جاده‌ها جلوگيري كنند و هنگام عبور دادن آنها از جاده‌ها مقررات موضوعه را رعايت نمايند، ولي چون به اين اخطار توجه نشد از دو روز پيش افسران و درجه‌داران پليس‌راه، طبق قانون به نقره‌داغ كردن حشم‌داراني كه گاو و گوسفندانشان در ميان جاده بدون سرپرست رها شده بودند پرداختند و بهمين جهت ديروز اين جاده‌ها خالي از گاو و گوسفند و يابو بود.

كزاز 3 كودك را با هم كشت

چهار تن از كودكان عشيره كعبي ساكن نخلستان‌هاي «كفيشه» را والدين آنها به مطب يكي از پزشكان آبادان براي «انجام سنت» بردند، پس از اتمام كار كودكان را به محل عشيره باز گرداندند و با نقل و شيريني و ساز و دهل از آنان استقبال كردند ليكن ديري نگذشت كه سه نفر از كودكان مزبور يكي پس از ديگري بمرض كزاز مبتلا گرديده و بجاي حمام راه غسالخانه را در پيش گرفتند و اميدي به زندگي كودك چهارم هم نيست.

اولياء اطفال شيون‌كنان به دادسراي آبادان مراجعه نموده و مرگ فرزندان خود را ناشي از بي‌احتياطي طبيب مربوطه و عدم صدور دستورات كافي بهداشتي از طرف وي ميدانند، پزشك جراح هم عقيده دارد كه نخلستان‌هاي محل سكونت اين عشيره آلوده بانواع ميكرب‌ها منجمله ميكرب كزاز است و بدين ترتيب خود را بي‌تقصير جلوه ميدهد ليكن پرونده امر به شعبه يك بازپرسي آبادان احاله شده و بازپرس اين شعبه نظر پزشك قانوني را استعلام كرده است.

اتومبيلي در درياچه كرج افتاد و 2 نفر كشته شدند

بعدازظهر ديروز هنگامي كه اتومبيل فولكس واگن شماره 1242 برانندگي بانو شهين امامي و سرنشيني 4 نفر باسامي: ستوان يكم منوچهر حقشناس افسر ژاندارمري، ليلا امامي، خاطره حقشناس 7 ساله و بابك پيرايش 3 ساله از چالوس عازم كرج بود بعلت نامعلومي از جاده منحرف شد و به داخل درياچه سد كرج افتاد. دراين حادثه سه نفر از سرنشينان اتومبيل موفق شدند پس از تلاش زياد خود را از مرگ نجات دهند ولي دو نفر از سرنشينان خردسال اتومبيل باسامي خاطره و بابك جان خويش را از دست دادند.

مبارزه شوروي عليه چكسلواكي شدت يافت

مسكو ـ 27 ژوئيه ـ آسوشيتدپرس ـ در آستانه تشكيل كنفرانس سران چكسلواكي و شوروي مبارزه تبليغاتي مطبوعات كشورهاي سوسياليستي اروپا عليه رژيم پراگ باوج شدت خود رسيده است.

روزنامه پراودا ارگان حزب كمونيست شوروي در شماره امروز خود روزنامه «ابراناليدو» ارگان وزارت دفاع چكسلواكي را بخاطر انتشار رپرتاژي درباره ايستگاه سخن پراكني ضد كمونيستي «راديو اروپاي آزاد» بشدت مورد حمله قرار داده و اين روزنامه را به تبليغات ضدانقلابي متهم كرده است.

روزنامه «بويس دويچلند» ارگان حزب كمونيست آلمان شرقي ضمن بحث از حوادث اخير چكسلواكي نوشته است:

امپرياليست‌ها و نوكران ضد سوسياليست آنها در چكسلواكي اگر ميخواهند شيوه جديدي كه با شيوه‌هاي ضدسوسياليستي 1956 در مجارستان فرق زيادي دارد بكار بندند.

گرما جزيره خارك را جهنم كرده است

گرماي شديد توام با شرجي‌ هوا ساكنين جزيره خارك را حقيقتاً فلج كرده و اين جزيره فعال بصورت جهنمي سوزان درآمده است!

خبرنگار ما در خارك گزارش داد گرما و شرجي هوا در خارك بيداد ميكند و براي آنكه ميعاري از كيفيت وضع هوا و زندگي مردم اين جزبره در دست داشته باشيد ميگويم كه ميزان شرجي «بخار آب موجود در هوا» به 95 درصد رسيده است ميزان گرما بحدي است كه تاكنون عده زيادي از كارگران شركت‌هاي مختلفي كه در جزيره خارك كار مي‌كنند دچار گرمازدگي شده و غش كرده به بيمارستان انتقال يافته‌اند. اغلب كارگران نانوائي‌هاي خارك را كه از شدت گرما بيهوش شده بودند با آمبولانس ببهداري برده‌اند.

در سوريه بعثي‌هاي دست راستي ميخواستند كودتا كنند

دمشق ـ خبرگزاري فرانسه: يوسف زوعين نخست‌وزير سوريه ضمن نطقي كه كه هنگام افتتاح تاسيسات بندر «تارتوس» ايراد كرد گفت توطئه‌اي كه از طرف بعثي‌هاي دست راستي سوريه مقيم لبنان براي واژگون كردن رژيم دمشق ترتيب يافته بود كشف شده است.

زوعين گفت در اين توطئه صلاح‌الدين بيطار نخست‌وزير بعثي سابق «مالوف الدوالبي» كه در سال 1961 پس از جدا شدن سوريه از مصر سمت نخست‌وزير را داشت و همچنين اكرم جوراني رهبر سوسياليستي پيشين سوريه شركت داشتند.




 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن