تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816461338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توكلي در كنفرانس خبري-2:يك توصيه لاريجاني را نپذيرفتم / بررسي طرح تحول اقتصادي در مركز پژوهشها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توكلي در كنفرانس خبري-2:يك توصيه لاريجاني را نپذيرفتم / بررسي طرح تحول اقتصادي در مركز پژوهشها
رئيس مركز پژوهشهاي مجلس با اشاره به اخباري مبني بر اعلام شروط انتخابش به اين سمت از سوي رئيس و نايب رئيس مجلس به وي اظهار داشت: براي انتصاب من هيچ شرطي در كار نبود و تنها توصيه هايي بود كه يكي از آنها را قبول نكردم.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، احمد توكلي امروز در نخستين كنفرانس مطبوعاتي خود در پي رياست بر مركز پژوهشهاي مجلس هشتم در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه با اشاره به دو جلسه خصوصي وي با علي لاريجاني و محمدرضا باهنر در آستانه انتصاب به اين سمت پرسيد آيا هيئت رئيسه براي انتصاب شما به عنوان رئيس مركز پژوهش ها شرطي در نظر گرفته بود ، اظهار داشت: در جلسه اي كه روز شنبه 29 تير ماه با آقايان لاريجاني و باهنر داشتم دوستان به من گفتند كه من به عنوان رئيس مركز انتخاب شده ام و تنها آقاي لاريجاني به قول خودشان يك سري توصيه هاي ناصحانه براي ارتقاء كيفيت و وضعيت مركز پژوهش ها مطرح كردند كه البته من يكي از اين توصيه ها را نفي كردم و نپذيرفتم.

وي با تاكيد بر اينكه نقد يكي دو عضو هيئت رئيسه به حفظ آزادگي مركز پژوهش ها بود، خاطر نشان كرد: مركز پژوهش ها يك نهاد پژوهشي است و سفارشي كار انجام نمي دهد در نتيجه ممكن است گزارشش مورد ميل يك سياستگذار قرار بگيرد يا نگيرد و انتظار اينكه مركز پژوهش ها معطوف به نتيجه رفتار كند انتظار درستي نيست و شان اعضاي هيئت رئيسه و رئيس مجلس اجل از اين است كه در اين رابطه توقعي داشته باشند كه نداشتند.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس هشتم در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه عنوان كرد گزارش هاي مركز پژوهش ها چندان در سير تصويب قوانين مورد توجه نمايندگان قرار نمي گيرد، اظهار داشت: بنا نيست مشاور هر چه مي گويد مشاور گيرنده آن را قبول داشته باشد و به آن عمل كند اما مركز پژوهش ها تصميم سازي فعال است كه ممكن است نظرات كارشناسي اش مورد پذيرش تصميم گيران قرار نگيرد اما تا كنون استقبال ازگزارش هاي مركز پژوهش ها خيلي خوب بوده است.

توكلي با بيان اينكه اگر مركز پژوهش ها از ارائه گزارشات منفي خودداري كند همه نظرات كارشناسي اش زير سئوال مي رود تصريح كرد: برخي مدعي اند گزارش هاي مركز پژوهش ها بر خلاف تصميمات دولت است در حالي كه مركز پژوهش ها همانطور كه نظرات حمايتي مي دهد ممكن است در نفي برخي اقدامات هم گزارش منفي بدهد كه اين به وفاداري ما به روشمان مربوط است و ما به دنبال اين نيستيم كه ببينيم از نتيجه گزارش مركز پژوهش ها كسي خوشش مي آيد يا نمي آيد.

نماينده مردم تهران در خانه ملت افزود: هويت مركز پژوهش ها به عنوان اتاق فكر اين است نظر كارشناسي بدهد نه بر اساس خوش آيند و بدآيند افراد نظر بدهيم.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه در خصوص طرح تحول اقتصادي سئوالي پرسيد تاكيد كرد: در رابطه با طرح تحول اقتصادي دولت هنوز به شكل مكتوب چيزي ارائه نكرده و نسخه اي هم به مركز پژوهش ها نرسيده كه ما بر اساس آن گزارشي تهيه كنيم اما خود ما هم منتظر ارائه گزارش دولت نمانديم و با كارگروه مربوطه تماس گرفتيم و از كارشناسان دعوت كرديم تا به مركز پژوهش ها بيايند و طرح را در جلسه اي ارائه كنند و الان هم منتظريم مجلس كارش را از سر بگيرد تا اين جلسه برگزار شود.

توكلي در پاسخ به سئوال يكي ديگر از خبرنگاران كه نسبت به ارائه برخي گزارش هاي مركز پژوهش ها ابهاماتي داشت، خاطر نشان كرد: مركز پژوهش ها به روش علمي كار مي كند و البته به معني اين نيست كه هر كاري ما كرده ايم نمره اش 20 باشد و انتقادات را هم مي پذيريم اما اين ادعا را كه مركز نظراتي يكجانبه ارائه كرده را قبول ندارم چون كار مركز پژوهش ها پژوهش است و در پژوهش نمي توان امر و نهي كرد كه پژوهشگر چگونه فكر كند.

وي يادآور شد: مباني كه در مركز پژوهش ها در مايه ارائه نظرات قرار مي گيرد منبعث از قانون اساسي و ديدگاه هاي رهبري است اما ممكن است از نظرات كارشناساني كه موافق نظرات ما هم نباشند استفاده كنيم و به عنوان مثال مركز پژوهش ها معتقد به توسعه عدالت محور است اما بسياري ازكساني كه دعوت مي شوند مدل هاي توسعه عدالت محور را شايد قبول نداشته باشند و به آن وفادار نباشند اما به هر صورت در مركز پژوهش ها به روي همه نظرات مختلف باز است.

يكي از خبرنگاران از توكلي پرسيد آيا مركز پژوهش ها به دولت هم نظر كارشناسي مي دهد؟ كه وي پاسخ داد: در اساسنامه مركز چيزي تحت عنوان سفارش دولت به مركز براي تهيه گزارش كارشناسي پيش بيني نشده اما دستگاه هاي دولتي به دليل احترام خاصي كه مركز پژوهش ها نزد نمايندگان دارد به مراتب مراجعه كرده اند و اگر نظر واقع بينانه اي داشته اند آن را در دستور كار قرار داده ايم.

يكي از خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده پيرامون پاليزدار، بازداشت فردي را در مركز پژوهش ها به اتهام جاسوسي كه چند ماه قبل اتفاق افتاده بود مورد اشاره قرار داد و در خصوص حفاظت از اسناد مركز سئوال كرد كه رئيس مركز پژوهش ها در اين باره بيان داشت هر جا كه موثر باشد مورد توجه اين گونه افراد قرار مي گيرد و حفاظت از اسناد هم مهم است اما معمولا ما در مركز پژوهش ها اسناد سري نداريم و به ندرت از دستگاه ها اطلاعات محرمانه درخواست مي كنيم كه در آن صورت با رعايت جنبه هاي حفاظتي گزارش هاي محرمانه اي تهيه و تنها در اختيار نمايندگان قرار مي گيرد و شما اين گزارش ها را نمي بينيد مگر اينكه آن دستگاه موافقت كند كه اين مورد هم تعدادش خيلي كم است.

وي در خصوص پاليزدار نيز گفت: صرفنظر از كارهاي پاليزدار كه اخيرا انجام شده و به ما هم ارتباطي ندارد در سال 83 ضمن يك پروژه مباني توليد و سرمايه گذاري از نهادهاي صنعتي غير دولتي دعوت مي كرديم و پاليزدار هم از نهاد صنعت كاران ايران به مركز پژوهش ها دعوت شد و بعدها به عنوان همكار يك پروژه ديگر به معرفي يكي از نمايندگان با مركز پژوهش ها همكاري كرد اما مدتي بعد ملاحظه كرديم كه وي براي جمع آوري اطلاعات راسا با دستگاه ها مكاتبه مي كند و علاوه بر اين در مصاحبه هايي كه انجام مي دهد خود را به عنوان يكي از افراد صاحب مسئوليت در مركز پژوهش ها معرفي مي كند به همين دليل با آن نماينده صحبت كرديم تا قدري كار پاليزدار محدود شود و به دليل بي نتيجه بودن قطع ارتباط با پاليزدار را اعلام كرديم و به دستگاه هاي مختلف هم نامه نوشتيم كه ايشان هيچ ارتباط و سمتي در مركز پژوهش ها ندارد.

رئيس مركز پژوهش ها در پاسخ به سئوالي در خصوص گزارش هاي مركز پژوهش ها بيان داشت: هر طرح و لايحه در مجلس پيامي دارد و مركز پژوهش ها به عنوان يك نهاد پژوهشي آنها را مورد بررسي قرار مي دهد و اين ارتباطي با اينكه هدف طراحان از ارائه آن موارد چه بوده ندارد و ما تلاش مي كنيم روش خود را در ارائه نظرات كارشناسي دنبال كنيم و اگر در اين رابطه موفق باشيم راضي خواهيم بود و نگران و دلواپس اتهامات ديگران هم نخواهيم بود چون ممكن است يك گزارش كارشناسي مركز پژوهش ها كه يك نهاد پژوهشي حكومتي است مورد استقبال همه قرار نگيرد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه ارزيابي او را از اجراي تبصره 13 مورد سئوال قرار داد، گفت: آخرين بررسي مركز پژوهش ها از اجراي تبصره 13 مربوط به اواسط سال 86 است و بعد از آن كار جديدي در مركز انجام نشده است.

خبرنگاري از توكلي پرسيد آيا گزارش هاي مركز پژوهش ها مربوط به طرح ها و لوايح است يا اينكه مركز درباره مسائل روز هم اظهار نظر مي كند؟ كه توكلي در پاسخ گفت: طبق قانون مركز پژوهش ها نسبت به درخواست نمايندگان اعضاي هيئت رئيسه و كميسيون ها گزارش هايي را تهيه مي كند كه ممكن است دهها موضوع داغ روز نيز در قالب اين گزارش ها قرار بگيرد و در مجموع هر چه كه در مركز پژوهش ها توليد مي شود محصول يك برآيند كارشناسي علمي است و گزارش هاي مركز زماني كه آماده شد منتشر مي شود اما اين را هم بايد در نظر داشت كه گزارش هاي مركز پژوهش ها نتايج كار مركز است نه اظهار نظر فردي.

وي در خصوص مثبت بودن انتشار گزارش هاي مركز پژوهش ها تاكيد كرد: اولا انتشار گزارش هاي مركز پژوهش ها به جامعه اين اعتماد را مي دهد كه نهاد قانونگذاري از يك پشتوانه فكري برخوردار است دوما اين گزارش ها از اتخاذ تصميم هاي ناصحيح جلوگيري مي كند و نيز با انتشار گزارش هاي مركز پژوهش ها كار كارشناسي بازوي مجلس به نقد افكار عمومي گذاشته مي شود كه اين نيز مثبت است.

رئيس مركز پژوهش هاي مجلس هشتم در خاتمه در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران كه خواستار بيان ميزان تورم بود، گفت: به عنوان هديه نكته اي را به شما مي گويم كه يكي از عوامل اصلي تورم تلقي از تورم است و رسانه ها و سياستمداران نقش تعيين كننده اي در ايجاد تورم رواني دارند بنابراين همه ما بايد در مورد تورم رواني حساس باشيم و از اتخاذ مواضعي كه تورم رواني را تشديد مي كند بپرهيزيم و البته من معتقد نيستم كه با نگفتن، موضوعات حل مي شود بلكه معتقدم در كلام و قلم بايد تعهد باشد و اگر ديديد بيان حرفي به تشديد يك بيماري منجر مي شود بايد از آن اجتناب كرد.

گفتني است در حاشيه اين مصاحبه مطبوعاتي يكي از خبرنگاران از توكلي درباره تصميمش براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آينده سئوال كرد كه توكلي با خنده در پاسخ گفت: در آينده به اين سئوال پاسخ خواهم داد.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن