تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به منظور ترويج موتورسواري امن و قانونمند همايش بزرگ موتورسواري در بناب برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به منظور ترويج موتورسواري امن و قانونمند همايش بزرگ موتورسواري در بناب برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: به منظور ترويج موتورسواري امن و قانونمند، همايش بزرگ موتورسواري در بناب برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، فرمانده نيروي انتظامي منطقه بناب امروز در نشستي كه در محل نيروي انتظامي بناب و با حضور جمعي از مسئولان اين شهرستان گفت: با درك مشكلات مردم در زمينه موتورسواران، اقدام به برگزاري چنين جلساتي شده است و متأسفانه روز به روز تلفات ناشي از تصادفات موتوري بيشتر مي‌شود.
عيسي هاتفي افزود:‌ مبحث موتورسواري به تمام شهروندان باز مي‌گردد و خانواده فردي كه در اثر تصادف با موتور مجروح شده يا فوت مي‌كند، دچار مشكلاتي از نظر روحي و رواني مي‌شوند.
وي با ابراز تأسف از اين كه حتي در برخي مواقع قشر تحصيلكرده نيز اقدام به اعمال مجرمانه مي‌كنند، اظهار داشت: اعضاي اصلي باند سرقت سيم‌هاي برق كه اخيراً توسط مأموران نيروي انتظامي بناب كشف شد، دانشجو بودند و با تجهيزات كامل اقدام به اين كار مي‌كردند.
هاتفي گفت: نخستين همايش موتورسواري در شهرستان بناب با شركت موتورسواراني خواهد بود كه مجهز به وسايل كامل از جمله كلاه ايمني باشند و به منظور فرهنگ‌سازي صحيح موتورسواري اين همايش برگزار مي‌شود كه در پايان نيز به قيد قرعه جوايزي براي شركت كنندگان تهيه و تدارك ديده شده است.
وي افزود: موتورسيكلت وسيله بسيار خوبي است اما متأسفانه عده‌اي براي تفريح و خوشگذراني از اين وسيله نقليه استفاده مي‌كنند و اين فرهنگ غلط در جامعه به تدريج گستره نفوذ خود را افزايش مي‌دهد كه هر فردي بايد يك موتور داشته باشد.
هاتفي گفت:‌ معمولاً تصادفات منجر به فوت از طرف جوانان حادث مي‌شود و مردم نيز در اين زمينه ديد مثبتي نسبت به موتورفروشان ندارند و خانواده‌هايي كه از اين ناحيه رنجور مي‌شوند، ابتدا موتورفروشان و سپس نيروي انتظامي را به دليل عدم برخورد قاطع و متوقف ساختن گسترده موتورسواران مقصر مي‌دانند، اين در حالي است كه هر هفته نيروي انتظامي بناب اقدام به متوقف كردن موتورسيكلت رانندگان متخلف مي‌كند.
هاتفي با اشاره به فرهنگ‌سازي صحيحي كه در مورد ماشين رخ داده است، تصريح كرد: خسارات ناشي از تصادف با ماشين رو به كاهش رفته است و يكي از مهم‌ترين دلايل اين امر نيز راهيابي قوانين راهنمايي و رانندگي به درون مدارس و تشكيل هميار پليس بوده كه موجب شده است دانش‌آموزان خود را براي رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در جامعه مسئول بدانند.
وي با انتقاد از رفتار صدا و سيماي استان آذربايجان شرقي، خواستار توجه بيشتر اين رسانه فراگير استاني به شهرستان‌ها شد تا مردم هميشه در صحنه، شاهد برخي تبعيض‌ها در پخش بيشتر اخبار از مركز استان و اختصاص وقت كمتر به شهرستان‌ها نباشند و از مسئولان دست‌اندركار در اين زمينه به منظور پوشش خبري گسترده همايش موتورسواري بناب استمداد كرد.
رئيس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي بناب هم طي سخناني اظهار داشت: موضوع فرهنگ‌سازي به شيوه‌هاي مختلفي صورت مي‌پذيرد و جاي تأسف دارد كه تا به حال در شهرستان بناب كه به عنوان شهر حوزه و دانشگاه مطرح است، بخشي از قوانيني كه اساسي و مهم هستند، پياده نشود.
ياور خيري گفت: پليس بناب با بهره‌گيري از تجهيزات و پاره‌اي اقدامات در موضوع كنترل موفق عمل كرده است، اما تمام نهادها و ارگان‌ها بايد براي حل مشكلات گام بردارند.
وي از نهادهاي دولتي شهرستان خواست به منظور اطلاع‌رساني هرچه بهتر همايش موتورسواري، تبليغات دامنه‌دار و گسترده‌اي را براي ارتباط و تعامل با نيروي انتظامي انجام دهند.
در اين جلسه حاضران پيشنهادات خود را به منظور اجراي هرچه بهتر اين همايش و حل معضل موتورسواران در شهرستان بناب ارائه كردند كه مهم‌ترين آن‌ها شامل، ايجاد پيست موتورسواري در شهرستان بناب، آموزش نكات ايمني به صورت رايگان توسط جمعيت هلال احمر منطقه، الزامي كردن فروش موتور به همراه كلاه ايمني و گواهينامه خريدار، ارائه دفترچه آموزشي در زمان خريد موتور به مشتري، تداوم برگزاري همايش موتورسواري در سال‌هاي آتي به منظور ترويج فرهنگ صحيح موتورسواري، فعال‌سازي هرچه بيشتر پليس مدارس، تأكيد بر نقش موثر پليس نامحسوس و برخورد شايسته و مناسب با موتورسواران از سوي مأموران نيروي انتظامي بود.
شهرستان 125 هزار نفري بناب در 127 كيلومتري جنوب مركز استان آذربايجان شرقي واقع شده است.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن