تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816347570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدرضا عابدزاده در گفت و گوي اختصاصي با مردم سالاري: برخي دوست نداشتند به فوتبال بازگردم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: احمدرضا عابدزاده در گفت و گوي اختصاصي با مردم سالاري: برخي دوست نداشتند به فوتبال بازگردم
پرسپوليس در ليگ برتر هشتم با فصل گذشته تفاوت هاي نسبتا زيادي دارد. از حضور داريوش مصطفوي گرفته تا ورود و خروج چند بازيكن مطرح سرخپوشان. البته بازگشت افشين قطبي را هم مي توان از اتفاقات جالب روزهاي اخير پرسپوليس دانست. اما در اين بين بازگشت دروازه بان افسانه اي فوتبال ايران به جمع سرخ هاي پايتخت از همه حوادث هفته هاي اخير پرسپوليس جالب تر است. «احمدرضا عابدزاده» يكي از دو حماسه ساز ملبورن و برگ برنده بازي ايران و آمريكا در جام جهاني 98 فرانسه با حضور مجدد در پرسپوليس تيم قرمز پايتخت را محبوب تر از سال هاي گذشته كرده است. در شرايطي كه زمان چندان زيادي تا آغاز هشتمين دوره ليگ برتر نمانده، دروازه بانان پرسپوليس در كنار ساير همبازي هاي خود تمرينات دشواري را با نظارت و راهنمايي عابدزاده انجام مي دهند كه در اين ميان شدت تمرينات عقاب آسيا از جمله نكات جالب تمرينات اين روزهاي پرسپوليس است. حضور در مجموعه انقلا ب فرصتي دست داد تا با عابدزاده همكلا م شويم. هر چند كه مربي دروازه بانان پرسپوليس اشتياقي براي اين كار نداشت و علت آن را توصيه مسوولا ن باشگاه مي دانست اما بالاخره و پس از حل مشكلا ت خاص آن گفت و گويي با سنگربان اسبق پرسپوليس و تيم ملي و مربي كنوني دروازه بانان پرسپوليس انجام داديم تا مرد هميشه خندان اما سختكوش فوتبال كشورمان پاسخگوي سوالا ت ما باشد.
راست است كه ممنوع المصاحبه شده ايد؟
نه، مسوولا ن باشگاه توصيه كرده اند زياد مصاحبه نكنيم تا تيم دچار حاشيه و مشكل نشود.
چرا؟
چون برخي خبرنگاران از قول من مصاحبه هاي دروغ مي نويسند و مربيان تيم را در مقابل مسوولا ن باشگاه قرار مي دهند.
يعني شما در اين مدت با هيچ روزنامه يا رسانه اي مصاحبه نكرده ايد؟
چرا اما آن هايي كه مثل شما سر تمرين آمده اند يا اين كه من را به روزنامه شان دعوت كرده اند كه البته حالت دوم خيلي كم اتفاق افتاده است چون من كمتر وقت اين كارها را دارم اما هستند كساني كه مي خواهند تلفني با من مصاحبه كنند كه اگر با خواسته آن ها مخالفت كنيم، از قول خودشان مي نويسند.
در هر صورت ممنون از فرصتي كه در اختيار ما قرار داديد. كمي به عقب برمي گرديم. احمدرضا عابدزاده آخرين باري كه در عرصه فوتبال به صورت مربي فعاليت مي كرد به حدود دو سال پيش و همكاري با تيم ملي اميد در زمان رنه سيموئز برزيلي بازمي گردد. از آن زمان تا به حال كار فوتبالي نمي كرديد؟
چرا كه نه. من هيچ گاه از تمرين غافل نيستم و همين الا ن از خيلي از بازيكنان و حتي ملي پوشان هم آماده ترم.
يعني مشكل بيماري تان شما را آزار نمي دهد؟
نه، خدا را شكر هيچ مشكلي ندارم و مثل دوران بازيگري ام آماده و سرحال هستم.
شايد به دليل همين آمادگي و البته روحيه بازيكنان بود كه داريوش مصطفوي شما را به پرسپوليس آورد.
شايد اما هر چه بود اول لطف خدا و بعد هم محبت داريوش خان بود كه باعث شد به پرسپوليس بازگردم.
اين كه مي گويند با اولين پيشنهاد مصطفوي به پرسپوليس آمديد، صحت دارد؟
وقتي ديدم ايشان به من لطف دارد پيشنهادش را قبول كردم. چون من كسي نيستم كه بخواهم در اين سن و سال براي ديگران كلا س بگذارم. من آمده ام تا تجربياتم را در اختيار دروازه بانان جوان پرسپوليس بگذارم.
پول چي؟
نمي خواهم بگويم مجاني كار مي كنم اما هيچ توجهي به ماديات ندارم. خدا را شكر عابدزاده آن قدر بي نياز هست كه احتياجي به اين پول ها نداشته باشد. همان طور كه گفتم براي خدمت به پرسپوليس آمدم و اگر بتوانم كار كوچكي براي اين تيم انجام دهم، راضي ام.
شما خيلي با تعصب صحبت مي كنيد واقعا پرسپوليسي هستيد يا استقلا لي؟
باور كنيد از همان دوران بچگي و در همان محله ام در اصفهان هم پرسپوليسي بودم. من قبل از اين كه به استقلا ل بروم مي خواستم با پاس قرارداد ببندم. شبي كه قرار بود با استقلا ل مذاكره كنم تا نزديك صبح با منصور پورحيدري و ساير مسوولا ن باشگاه استقلا ل صحبت كردم و سرانجام با آبي ها قرارداد بستم.
اما شما كه مي گوييد يك پرسپوليسي قديمي بوديد.
فكر مي كنم سال 68 بود كه مي خواستم به پرسپوليس بروم. اما مايلي كهن گفت كه ما دروازه بان داريم و نيازي به تونيست به همين دليل به استقلا ل رفتم.
و حالا بعد از سال ها به عنوان مربي دروازه بانان پرسپوليس انتخاب شده ايد. چرا اين قدر دير به اين تيم آمديد؟
ببينيد زماني كه من از فوتبال كنار رفتم و همچنين پس از دوران بيماري ام همواره از محبت و حمايت هواداران متعصب پرسپوليس و همچنين همه مردم ايران برخوردار بودم و از اين بابت از آن ها تشكر مي كنم.
مردم ثابت كردند من را فراموش نكرده اند و اين براي من بزرگترين دلگرمي بود اما برخي ها بودند كه اين حمايت ها را نمي ديدند و تشويق ها را نمي شنيدند تا اين كه مصطفوي علا قه مردم به من را ديد تا دوباره به خانه اولم بازگردم.
علا قه و حمايت مردم بسيار مهم است اما فكر مي كنيد اين عامل به تنهايي كافي است؟
بله و به همين دليل به كارم بسيار اميدوار هستم. ما براي مردم بازي مي كنيم و خوشحالي آن ها خوشحالي ما و ناراحتي شان ناراحتي ماست. الان هم كه يك مدير فوتبال در راس باشگاه پرسپوليس است و اميدواري هاي زيادي را در دل هواداران پرسپوليس ايجاد كرده است. من هم تمام سعي ام را مي كنم تا بتوانم پاسخ اعتماد مصطفوي و همچنين محبت هاي مردم را بدهم.
و اينكه حق احمدرضا عابدزاده خيلي بيشتر از اينهاست و فوتبال ما بايد زودتر از وجود او به عنوان مربي بهره مند مي شد.
در پرسپوليس و تيم ملي واقعا به من كم لطفي شد. چه در زمان بازيگري و چه در دوران پس از فوتبالم. چرا من بايد سالها منتظر بمانم تا بتوانم به فوتبال كشورم خدمت كنم؟
خودتان علت را در چه مي دانيد؟
برخي فكر مي كردند محبوبيت من به نفع آنها نيست و به همين دليل همواره مسائل حاشيه اي و بيماري ام را بهانه قرار مي دادند تا من را از فوتبال دور كنند. اما من مرد روزهاي سخت هستم و ديديد كه مثل هميشه به حق خودم رسيدم.
با اين حال فردي مثل انصاري فرد با برگزاري بازي پاياني تان مقابل بايرن مونيخ از زحمات شما تقدير كرد.
روي صحبت من با برخي افراد است كه ماهيت آنها براي مردم فاش شده است. حاج آقا انصاري فرد با كاري كه انجام داد، هم زحمات من را مورد تقدير قرار داد و هم احترام به بازيكنان بزرگ و پيشكسوتان را زنده كرد.
بازگشت شما به پرسپوليس اگرچه براي همه خوشحال كننده است اما براي خودتان دشوار خواهد بود. قبول داريد؟
بله. من كار سختي در پرسپوليس پيش روي دارم و اميدوارم بتوانم پاسخ محبت هاي مردم و به خصوص اعتماد مسوولان باشگاه پرسپوليس و شخص مصطفوي را بدهم.
تمرينات خوب پيش مي رود؟
بله، اما شرايط دروازه بان هاي پرسپوليس چندان خوب نيست و به همين دليل من از صفر شروع كردم.
علت چيست؟
دروازه بان هاي پرسپوليس مشكل بزرگي به نام اضافه وزن دارند و همين كار من را سخت كرده است. البته در اين مدت پيشرفت هاي خوبي داشته ايم و تا آغاز ليگ به آمادگي خوبي خواهيم رسيد.
به همين دليل است كه فشار زيادي به دروازه بانان وارد مي كنيد؟
همين طور است. چون آنها آماده نيستند. من در دوران فوتبالم يك گرم هم چربي اضافه نداشتم. اما الان دروازه باني مثل عليرضا حقيقي شكم دارد. البته او دروازه بان خوب و با استعدادي است. اما مشكل اينجاست كه خوب تمرين نكرده است. يا ساير گلرها هم وضعيت مطلوبي ندارند.
به نظرتان اين شدت تمرينات آنها را از فوتبال زده نمي كند؟
نه، من هميشه به دوازه بان ها گفته ام كه بايد از ميله داغ بالا بروند تا دستهايشان بسوزد و آماده شود. شايد اين روش من عجيب و حتي خنده دار باشد اما وقتي تفاوت نسل دروازه بانان گذشته و حال را ببينيد، متوجه مي شويد تمرينات من كاملا مفيد است.
تا كي به اين تمرينات ادامه مي دهيد؟
ما تازه وارد بخش پرفشار تمرينات شده ايم و البته به سمت تخصصي تر شدن تمرينات پيش مي رويم.
اين روند تا حدود يك هفته پيش از آغاز ليگ ادامه پيدا مي كند و پس از آن از شدت تمرينات كاسته خواهد شد.
به اين ترتيب دروازه بان اول را شما انتخاب خواهيد كرد؟
نه، اين وظيفه من نيست. در هيچ جاي دنيا مربي دروازه بان ها، گلر اصلي را انتخاب نمي كند. من آنها را آماده مي كنم تا سرمربي تيم دروازه بان اصلي را انتخاب كند.
حالا كه صحبت از سرمربي پرسپوليس يعني افشين قطبي شد، بازگشت او كار درستي بود يا نه؟
صد در صد درست بود قطبي براي پرسپوليس زحمت كشيد و البته نتيجه اش را هم ديد. الان ديگر در فوتبال حرفه اي اين مسائل مطرح نيست. من به دروازه بان هاي پرسپوليس تمرين مي دهم تا كاملا آماده شوند. البته اين به تمرينات، استراحت و تغذيه آنها بستگي دارد. حالا اگر كس ديگر هم جاي من را بگيرد، مهم نيست. قطبي در اولين سال حضورش در پرسپوليس تيم را قهرمان كرد. حالا هم كه به تيم بازگشته حتي اگر موفق نشود، به نظرم چندان مهم نيست.
حالا كه صحبت از عوامل موفقيت يك دروازه بان مثل تمرين، استراحت و تغذيه شد، دلايل افت دروازه باني در فوتبال ايران را چه مي دانيد؟
عوامل زيادي هستند. استعداد، تمرين از سنين پايين، تغذيه، استراحت، مربي خوب. اما مهمتر از همه اينها تمرين است.
يعني گلرهاي ايران اهل تمرين كردن نيستند؟
ببينيد ما يك مشكل بزرگ داريم و آن نداشتن مربي دروازه باني خيلي خوب در ايران است. مربيان ما هنوز با تمرينات قديمي با دروازه بان ها كار مي كنند و اين اشتباه است.
اما به قول شما بالا رفتن از ميله داغ هم قديمي است.
منظور من از اين مثال اين بود كه خودشان را كاملا آماده كنند. من مثالي مي زنم كه شايد خنده دار باشد. ما قبلا يك نوع تمرين داشتيم كه بايد در يك اتاق يك مرغ را مي گرفتيم. اين كار برخلاف تصور خيلي ها قدرت تصميم گيري، پيش بيني و عكس العمل را بالا مي برد. اما الان كمتر دروازه باني مي تواند اين كار را انجام دهد.
و ساير عوامل؟
استعداد هم خيلي مهم است. فكر مي كنم سال 56 بود كه من با تيم نفت تمرين مي كردم. در يكي از تمرينات دروازه بان ما مصدوم شد و من كه در خط هافبك بازي مي كردم، درون دروازه ايستادم. من استعداد داشتم اما اگر تمرين نمي كردم، الان احمدرضا عابدزاده نمي شدم.
زماني محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي مي گفت بازيكن تيم ملي ما نوشابه و سس مصرف مي كند. حالا شما هم به نقش تغذيه اشاره كرديد. در اين مورد چه مي گوييد؟
يك دروازه بان از سنين پايين بايد كار خود را شروع كند و اين رمز موفقيت گلرهاي بزرگ دنياست. آنها بايد از كودكي چيپس و نوشابه نخورند و چربي بدنشان را كنترل كنند. ضمن اينكه بايد شبها ساعت 10/30 ديرتر نخوابند. اگر آنها اين كارها را انجام دهند تا 40 سالگي مي توانند دروازه بان خوبي باشند.
اما مشكل دروازه بان هاي ايران تنها اين چيزها نيست.
بله. شما نگاه كنيد دروازه بانهاي ما حتي خوب هم گرم نمي كنند. يك كشتي گير براي چند دقيقه كشتي 45 دقيقه خودش را گرم مي كند اما دروازه بان هاي ما براي 90 دقيقه شش دقيقه خودشان را گرم مي كنند. مشكل ديگر عدم اعتماد به نفس گلرهاي ماست. در حالي كه دروازه بان بايد بر محوطه هجده قدم تسلط داشته باشد. حتي اين كه مي گويند برخي ژن مخصوصي دارند صددرصد قبول نمي كنم. به نظرم تمرين مهمترين عامل پيشرفت يك دروازه بان است.
بعضي از بازيكناني كه در دوران بازيگري تان مقابل شما قرار مي گرفتند اقرار مي كردند در وجود شما نوعي صلا بت يا حتي ترسناك بودن وجود دارد. اين قضيه را قبول داريد؟
فكر مي كنم همين طور باشد. يك دروازه بان علا وه بر بدن آماده بايد اعتماد به نفس بالايي داشته و حتي برخي مواقع ترسناك هم باشد.
قطعا توصيه هايي هم براي علا قمندان دروازه بان داريد.
من يك مثال مي زنم. حدود دو ماه قبل از جام جهاني 98 فرانسه و بازي با آمريكا زانوهاي من مصدوميت شديدي داشتند و حتي ديديد كه با شك و ترديد به جام جهاني رفتم. همان زمان به دكتر تيم ملي (دكتر رازي) گفتم كه من فقط 15 روز زمان مي خواهم تا آماده شوم و وزنم را كم كنم و همين طور هم شد. براي موفقيت يك دروازه بان همه عوامل مهم هستند. از استعداد و وزن گرفته تا تغذيه و استراحت اما مهمترين مساله تمرين است.
چرا فوتبال ما و به ويژه پرسپوليس نتوانسته جانشين خوبي براي عابدزاده پيدا كند؟
فقط در مورد پرسپوليس مي گويم كه اين تيم گلرهاي خوبي در ساليان اخير داشته كه اگر مشكلا تي كه گفتم را نداشتند حتي در عرصه ملي نيز مي درخشيدند. با اين حال عابدزاده تنها يك عضوكوچك خانواده پرسپوليس است و همه براي اين باشگاه زحمت كشيده اند.
به نظر شما بهترين دروازه بان ايران كيست؟
ببينيد با ديدن يك تك به تك يا پنالتي نمي توان گفت چه كسي بهترين دروازه بان كشور است براي اين كار زمان طولا ني لا زم است. مثلا دروازه باناني كه در استقلا ل و پرسپوليس بازي مي كنند، بيشتر در معرض ديد و به قول معروف روي آنتن هستند. اما دروازه بان هاي تيم هاي شهرستاني خيلي كم ديده مي شوند و به همين دليل نمي توانم بگويم بهترين گلر كنوني ايران كيست.
و آخرين سوال ما،گويا تمرينات ويژه اي براي پسرتان، امير، برنامه ريزي كرده ايد.
بله. او با اين كه 15 سال دارد، از قد خوبي هم برخوردار است و از همان دوران بچگي پشت دروازه اي كه من مي ايستادم، تمرين مي كرد. امير غير از فوتبال به شنا و بسكتبال هم علا قمند است و از اين رشته ها براي تناسب اندامش استفاده مي كند.
او فعلا در بيرمنگام انگليس درس مي خواند و تمرين مي كند و به زودي خبرهاي خوبي از او خواهيد شنيد. شايد تا چند سال آينده در ليگ برتر انگليس بازي كند.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن