تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815587080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تولید روبات جدید کارگر در ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دانشمندان ژاپنی نمونه آزمایشی یک روبات جدید انسان نما را توسعه داده اند که می تواند همانند یک کارگر همیشه در خدمت در اختیار ارباب خود باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای نگران کننده نشان می دهند که جمعیت ژاپن به سرعت رو به پیری است. به همین علت دانشمندان ژاپنی تحقیقات در عرصه توسعه روباتهای خدمت رسان به انسان را شتاب بخشیده اند.

در این راستا محققان مرکز تحقیقات "صنایع کاوادا" و موسسه ملی علوم و فناوریهای صنعتی پیشرفته ژاپن نمونه آزمایشی مدل جدیدی از سری روباتهای HRP را توسعه دادند.

این روبات که به رنگ سفید و آبی است شباهت بسیاری به شخصیتهای روباتیک کارتونهای ژاپنی دارد. قد این روبات 151 سانتیمتر و وزن آن 39 کیلوگرم است.

نمونه آزمایشی روبات HRP-4 قادر است کارهایی از قیبل پیشخدمتی، پرستاری، کارگری در خانه و یا حمل اشیای سنگین را انجام دهد.



[تصویر: 0.307484001284879589_573037_orig.jpg]


از ویژگیهای کلیدی این روبات این است که می تواند ارباب خود را از طریق صدا و یا حرکات بدن تشخیص دهد.

این روبات مجهز به یک سیستم پیشرفته تشخیص حسی است که به آن اجازه می دهد نه تنها با انسانها تعامل و صحبت کند بلکه همچنین می تواند به سرعت به درخواستها و دستورات پاسخ دهد.

براساس گزارش آنسا، پروژه روبات HRP-4 با وجود برخورداری از فناوریهای پیشرفته توانسته است هزینه های تولید را به حداقل برساند به طوریکه در این مدل جدید نسبت به مدل قبلی 30 درصد در هزینه ها صرفه جویی شده است.

محصول نهایی این روبات می تواند از ژانویه آینده با قیمت 26 میلیون ین (234 هزار یورو) به بازار عرضه شود. در مرحله اول توزیع HRP-4 تنها به مراکز و موسسات عرضه می شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن