تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804220265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيزده درسي كه از پيروزي تيم ملي برابر چين و كره جنوبي آموختيم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: يك

ناگهان از مردماني كينه جو به مردماني مهربان بدل شده‌ايم. ناگهان به ستايش اغراق آميز از تيم ملي و افشين قطبي پرداخته‌ايم. ناگهان جاي سياه و سپيد را عوض كرده‌ايم. ناگهان تندروي‌هاي ديروزي‌مان جايش را به تندروي امروزي داده. احتمالا خاكستري، رنگ معتدل تري است.

دو

خوشبختانه كره جنوبي نمي تواند ما را شكست دهد. آنها در دو ديدار مرحله مقدماتي هم برابر ما متوقف شده و به تسلوي قناعت كرده بودند. آنها پنج سال است ما را شكست نداده‌اند. در حالي كه در جام جهاني، يونان را مغلوب كردند. كسب پيروزي پس از 39 سال، پس از تابستان 1350، در آن ميدان شيرين بود. خوشبختانه برخي ركوردها براي شكستن هستند، نه حفظ شدن.

سه

چه كسي مي گفت پول همه چيز به ارمغان مي آورد؟ چين برغم توفيق حيرت انگيز اقتصادي‌اش كماكان در خانه‌اش مغلوب ما فوتبال مي شود. اين سنت ديرپا هنوز به قوت خود باقي مانده و در عين حال نشان مي دهد چرا نمي توان در فوتبال هميشه بر مبناي منطق و استدلال جلو رفت.

چهار

افشين قطبي به عنوان سر مربي تيم ملي ايران به سئول بازگشت. افشین قطبی روزگاري دستیار مربي تیم ملی کره محسوب مي‌شد. افشين قطبي از ته دل خنديد و احتمالا حق داشت. پيروزي برابر كره هر چه نبود پيروزي شخصي بسيار دلپذيري براي او كه بود. او مي تواند بعدها با سري برافراشته به سئول باز گردد.

پنج

خوش اقبال بوديم كه كره اي‌ها در اوايل و اواخر ديدار عجولانه به توپ ضربه زدند. آنها در اواخر ديدار بسان دو بازي قبلي‌شان ما را تحت تاثير حركات سريعشان قرار دادند و مدافعان را به واكنش‌هاي عجولانه وادار ساختند. آن چه كه هشدار دهنده بود.

شش

بازيكنان ما در مقايسه با ديدارهاي باشگاهي خونسرد بودند (آن چه كه نمايانگر تنش و عصبيت مفرط مسابقات داخلي ما هم هست) .آنها از نظر روحي قوي بودند و بدون بيم از درخشش كره در جام جهاني مبارزه كردند. مي خواهيم باور كنيم بازيكنان ما مبارزه جوتر شده‌اند. مي خواهيم باور كنيم در رقابت‌هاي آسيايي هم چنين نمايشي از آنها خواهيم ديد.

هفت

اگر تيم ملي علي دايي را با يك مهاجم بياد مي آوريم اكنون با روش 3ـ3ـ4 زهردارتر شده‌ايم. رضايي، غلامي، انصاري فرد و اولادي گزينه‌هاي اصلي هستند. به اينها شجاعي جلو آمده تا خط حمله را هم بيفزاييد. آيا تيم ملي ايران سرانجام مهاجمينش را يافته؟ شايد آري، ولي حقيقت اين است نمي توان با گل‌هاي زده شده به كره و چين اين خط حمله را قوي قلمداد كرد. تك گل به ثمر رسيده برابر كره ناشي از سهل انگاري محض بازيكن كره‌اي بود.

هشت

تیم ملی برابر تایلند، ارمنستان، چین و کره جنوبی فقط یک گل دریافت کرد. آن چه كه دلگرم كننده است. مهدي رحمتي برغم گل‌هايي كه در تيم باشگاهي‌اش در اين فصل دريافت كرده، پس از مدت‌ها سنگرباني باصلابت به نظر رسيد. تركيب دفاعي با حضور حسيني و عقيلي در قلب دفاع، حاج‌صفي در جناح چپ و نصرتي در راست بهتر به نظر مي رسيد. نصرتي در دفاع راست اجازه نداد كسي يادي از كعبي كند. ولي همين مدافعان در اواخر بازي برابر كره آسيمه سر و كند شدند.

نه

پژمان نوري سرانجام سرانجام سرانجام بازي‌ بياد ماندني براي تيم ملي انجام داد.

ده

آندرانيك تيموريان در ميانه ميدان سرگردان است. به اوج نرسيده و نبردهاي تن به تن را با نوعي بهت دنبال مي‌كند. او نياز بيشتري به حضور در ميدان دارد تا حداقل شوت‌هايش دقيق‌تر شوند. شايد بهترين گزينه براي آبديده شدنش، حضور در يك تيم متوسط باشگاهي باشد تا يك تيم بزرگ.

يازده

جواد نكونام و مسعود شجاعي بارقه‌هاي حضور در اروپا را به رخ كشيدند. خونسردي آنها به ساير بازيكنان هم انتقال يافته بود. نكونام قامت يك كاپيتان را گرفته بود و شجاعي فرصت بدست آمده را براي گشودن دروازه از دست نداد. ولي بياييد براي خواندن آنها به عنوان يك زوج آرماني عجله نكنيم.

دوازده

جانمايه فوتبال ما در قواره‌اي هست كه با حريفان بزرگي در آن سوي آسيا بجنگيم. همه سهميه‌هاي آسيا در جام جهاني از شرق بودند، نه فوتبال نزول كرده غرب. ولي خب بايد همسايه‌هاي بد شگون خود مثل عربستان را هم شكست دهيم.



سيزده

كيفيت زمين بازي در سئول هم به بدي بسياري از زمين‌هاي ما بود. بنابراين مرغ همسايه هميشه هم غاز نيست.

گل





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن