تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813040637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه از موهای بلند مراقبت کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مدلهای کوتاه کردن مو برای موهای بلند بسيار محدود است و مدل موی شما بايد به نحوی باشد که هنگام بلند شدن مدل موهای شما را بر هم نريزد…



مو سالانه 6 اينچ بلند مي شود بنابراين داشتن موهاي بلند صبر وحوصله مي خواهد و بايد در سالامت آنها کوشيد.

“در آغاز”
اگر شما مي خواهيد که موهاي بلندي داشته باشيد در ابتدا بايد سلامت آنها را حفظ کنيد و اولين کار اينست که شما موهاي آسيب ديده انتهاي موهاي خود را کوتاه کنيد زيرا موهاي آسيب ديده به بالا پيشرفت مي کنند و هرچه آنها را ديرتر کوتاه کنيد مجبور هستنيد آنها را از بالاتر ببريد . بنابراين هر هشت هفته در ميان از شر نوک موهاي آسيب ديده خود خلاص شويد و ظاهري زيباتر و نرم تر به موهاي خود بدهيد.

“محصولات نرم کنند.”
همانطور که شما وقت خود را براي بلند نگاه داشتن موهايتان صرف مي کنيد بايد مقداري هم از توجه و پولتان را صرف کنيد بسياري از سالنها از موادي براي شادابي موها استفاده مي کنند که ممکن است استفاده از آنها براي شما مقرون به صرفه نباشد. شما مي توانيد با توجه به نوع موي خود از محصولاتي که به قيمت مناسب در بازار است استفاده کنيد به خصوص اگر موهاي آسيب ديده و خشک داريد. مهم نيست چه نوع مويي داريد از نرم کننده هر ماه يکبار استفاده کنيد.
در حين مراقبت از موي خود بايد از پوست سر خود نيز مراقبت کنيد . هر بار که موي خود را شامپو مي کنيد کف سر خود را ماساژ دهيد و از شستشوي زياد موي سر بپرهيزيد زيرا باعث مي شود که پوست سر شما خشک شود. لازم نيست هر روز در حمام سر خود را بشوئيد ، مگر آنکه پوست سر شما چرب شود.

« شانه يا برس»
شان? پهن بهترين وسيله است که موها را از يکديگر جدا کند و گره ها را باز کند.
شانه کردن موها را سالمتر و براق مي کند، بهتر است از يک شانه با شيارهاي طبيعي استفاده کنيد و هيچگاه موهاي مرطوب را شانه نزنيد زيرا در اين حالت ساق? مو ضعيفترين و آسيب پذير تر است . هنگام شانه زدن سر خود را به پايين خم کنيد و از پشت گردن موها را به سمت صورت شانه بزنيد و براي جلوگيري از اصطلاک دست خود را بروي موها بکشيد.
برسهاي گرد بزرگ بهترين وسيله براي شانه کردن موهاي بلند است. اين شانه ها موها را خوش حالت و نرم مي کنند.
اين شانه ها داراي منافذي هستند که جريان هواي داخل آنها باعث مي شوند موها زودتر خشک و بهتر شانه شوند.

« از حرارت پرهيز کنيد»
هنگاميکه صحبت از محافظت از موهاست. مهمترين امر جلوگيري از برخورد موها با حرارت است. وسايل مدل دهنده از جمله خشک کنندها ، صاف کن ها، و يا موج دهنده ها و بابليس ها بسيار به موها آسيب مي رسانند به خصوص اگر موي شما از نوع خشک باشد. اگر استفاده از اينگونه وسايل ضرري است مثلا شما به مهماني دعوت هستيد، سعي کنيد قبل از استفاده از نرم کنندها استفاده کنيد و اگر وقت کمي داريد، از درج? متوسط يا سرد آنها استفاده کنيد.
اگر از سشوار استفاده مي کنيد آنرا روي درجه سر قرار دهيد و از ريشه به انتهاي مو سشوار کنيد.

سلامت موهاي شما با آنچه شما مي خوريد ارتباط مستقيم دارد. تغذيه سالم بسيار بر سلامت موي شما تأثير گذار است.

ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز بايد به موهاي شما برسد تا زيباتر و براقتر جلوه کند. ولي انگونه نيست که درست از آغاز استفاده از ويتامين ها اثر آنها را مشاهده کنيد بلکه براي به نتيجه رسيدن لازم است 2 تا 3 ماه ادامه دهيد. ويتامين هايي از قبيلB6 ، فوليک اسيد ، منيزيم ، سولفور زينک و کراتين از نوع بتا ، بايد از راه تغذيه و يا قرص هاي کمکي به بدن رسانده شوند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن