تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798589895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Kde ۴ لینوکسی با طعم مکنتاش و ویندوز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: از جمله امکانات ۴.۰ KDE، یک منو شروع است(strart) که شبیه ویندوز ویستاست.
نوشته استفان شانکلند(Stephen Shankland)
برنامه نویسان KDE نسخه ۴.۰، که تغییرات قابل توجه ای در اینترفیس گرافیکی آن اعمال شده است را جمعه ۱۱ ژانویه به بازار ارایه کردند، این نسخه شامل امکاناتی است که آنرا شبیبه سیستم عامل های ویندوز ویستا و مکنتاش کرده است. از جمله امکانات ۴.۰ KDE، یک منو شروع است(strart) که شبیه ویندوز ویستا و یک تنظیم کننده سیستم(System Settings) است که شبیه اینتر فیس اپل مکنتاش است.
از جمله امکانات جدید KDE۴ یک منوی شروع به نام Kickoff (ضربه اغاز بازى) ، راه های جدیدی برای نمایش دادن چیزهای مختلف در اینترفیس و برنامه های کاربردی، ارتقا و تغییراتی در مرورگر فایلها، و یک قیافه جدید برای برنامه های سرگرمی است.
با اظهار تاسف برای طرفداران KDE، نسخه ارتقا یافته ۴.۰ در زمانی بسیار بد وارد بازارشد و طبق برنامه ریزی اوبونتو(Ubunto) فقط چند ماه تا اپریل مانده که نسخه جدید لینوکس، “Hardy Heron” به بازار عرضه شود. این دومین نسخه اوبونتو است که یک پشتیبانی دراز مدت توسط شرکت کنونیکال (Canonical) دارد.
چون شرکت کنونیکال مطمئن نبود که یک توسعه دهنده پشتیبانی خوب در نسخه KDE۳.۵ بوده است و انتظار داشت که KDE۴ به حد کافی کامل نشود، تصمیم گرفت که فقط گنوم(GNOME) را پشتیبانی کند.
اما هنوز هم بسیاری از دیگر توزیع کننده های لینوکس و KDE۴ خیلی خوب روی اوبونتو(که این نسخه آن کوبونتو است) کار می کنند حتی اگر پشتیبانی تبلیغاتی هم نداشته باشد
و بگذلرید با این هم مواجه شویم که لینوکس دسکتاپ جذابیت و درخواست بیشتری از طرف برنامه نویسان و افراد متخصص و فنی دارد تا کاربران عادی.
KDEیکی از دو اینتر فیس اصلی لینوکس و دیگری GNOME (GNU Network Object Model Environment) گنوم است. هر دوی این پروژه های متن باز شامل دامنه های نرم افزاری از سطح پایین ترین اجزا مثل دکمه ها و منوهای باز شو تا بالاترین سطح مثل مرورگر فایلها، بازیها و میز فرمان( console) برای کسانی که می خواهند از اینتر فیس واسط نوشتاری(command-line) استفاده کنند هستند.
یکی از امکانات قابل توجه جدید در Kichoff نونما کردن منوی شروع است. به جای ارایه مرتبه ای لیست برنامه ها، Kichoff چندین راه متعدد برای رسیدن به برنامه ای که می خواهید استفاده کنید، دارد از جمله جای جستجو، لیستی از برنامه های مورد علاقه تان، و یک لیست از برنامه ها و مستنداتی که اخیرا استفاده کرده اید. همچنین دسترسی سریع به هارد دیسک، درایو USB و دیگر ابزار ذخیره اطلاعات نیز میسر شده است
همانند ویندوز می تواند میزان شفافیت را تنظیم کند، چیزی که من شخصا تقریبا آنرا با کاربرد نمیدانم. اما گزینه های بسیار مفیدی هم از جمله توانایی نمایش دادن سریع همه چیز یا نشان دادن همه برنامه های کاربردی در سایز های بسیار کوچک، امکاناتی است که در کامپیوتر های مک وجود دارد و در این نسخه گنجانده شده است.
ممکن است که بیشترین کار عمده و قابل توجه که در KDE۴ صورت گرفته، را بتوان بالا رفتن دقت(resolution) آن دانست. بیشتر سیستم های عملیاتی و نرم افزارهای همراه دارای صفحه نمایشی با دقت حدودا ۹۶ پیکسل در هر اینچ هستند، اما شرکت های سخت افزاری توانایی تولید دقتهای بسیار بهتر و بالاتری هم دارند. فرض را بر این می گیریم که می توانستیم متن هایی با کیفیت بسیار بالا تولید کنیم طوری که کوچکترین پیکسل آنرا هم می دیدیم و راحت تر می خواندیم و عکس ها را با بیشترین جزئیات مشاهده می کردیم، اما عملا شما نرم افزاری را اجرا کرده بودید که سودمند نبود چون شما با آیکن های میکروسکوپی هیچ کاری نمی توانستید انجام دهید.
بعضی از نرم افزارهای کاربردیی KDE که میتوان نام برد، KMines بازی مين جمع کن، KPat ورق بازی یک نفره و حالا هم نگاره سازى بردارى(vector graphics) که با هر سایزی که بر معیار پیکسل باشد مقیاس گذاری می شود، هستند.این تغییرات بسیار کوچک اند، اما گامهای خوشایندی هستند.
ویژگی دیگر دلفین است، یک مرورگر فایل که در میان چیزهای دیگر می تواند عکس های کوچک را نشان دهد و به کاربر اجازه می دهد که که زیرنویس وستاره های رتبه بندی به آن اضافه کند. یک سیستم تنظیم کننده اینترفیس شبیه سیستم عامل مک، با گزینه هایی که با فهرست های مرتبط از هم جدا شده اند.
به صورت تزئینی KDEیک محیط کار هنری دارد که شامل اجزا گرافیکی از قبیل دکمه ها و پنجره هاست و نام آن اکسیژن (Oxygen) است
در لایه زیرین KDE هم تغییراتی صورت گرفته است. یک کتابخانه فونون(Phonon) جدید که پشتیبانی از صدای برنامه ها را به عهده دارد، KHTML که برای ارائه صفحات وب در دسترس است(که Apple’s Safari هم از این استفاده می کند)، Trolltech’s QT ۴ اجزا اینترفیس کاربر که حافظه کمی را اشغال می کند و یک بسته که سولید(Solid) نام دارد و به مدیریت جزئیات سخت افزار از قبیل مدیریت توان، شبکه بیسیم، ابزارهای ذخیره اطلاعات با قابلیت جابجایی، و شبکه بلوتوث کمک می کند. و برای کسانی که کامپیوترشان دارای پردازشگر چندهسته است، کتابخانه ThreadWeaver طراحی شده تا گرفتن کارآیی بیشتر از سخت افزار را برای نرم افزار راحت تر کند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن