تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي وزير خارجه صربستان با رييس هيات سازمان ملل براي كوزوو دربلگراد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گفتگوي وزير خارجه صربستان با رييس هيات سازمان ملل براي كوزوو دربلگراد
بلگراد - وزير امور خارجه صربستان در ديدار با لامبرتو زاني ير رييس هيات غيرنظامي سازمان ملل براي كوزوو در مورد اصلاحات در روند فعاليت هيات غيرنظامي جامعه بين‌المللي در كوزوو به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت .

بر اساس بيانيه وزارت امور خارجه صربستان، ووك يرميچ در اين ديدار تاكيد كرد كه بلگراد بايد در مذاكرات تغيير روند فعاليت جامعه بين‌المللي در كوزوو حضور داشته باشند.

وي همچنين رييس هيات سازمان ملل براي كوزوو را با موضع حكومت بلگراد مبني بر مخالفت صربستان با فعاليت هيات غير نظامي سازمان ملل و حضور هيات اتحاديه اروپا بدون قطعنامه جديد شوراي امنيت آگاه ساخت.

بيانيه وزات امور خارجه صربستان حاكي است كه گوران بوگدانوويچ وزير امور كوزوو در دولت صربستان كه در ديدار يرميچ با زانيير حضور داشت، صريحا از تصميم يكجانبه بان كي مون دبير كل سازمان ملل در مورد تغيير فعاليت هيات جامعه بين‌المللي در كوزوو بدون تصميم شوراي امنيت انتقاد كرد.

يرميچ در گفت و گو با تلويزيون خصوصي پينك صربستان گفت: ما با حضور هيات اتحاديه اروپا به عنوان قسمتي از هيات غيرنظامي جامعه بين‌المللي در كوزوو كه با موافقت شوراي امنيت سازمان ملل باشد مخالفتي نداريم اما حضور هيات اتحاديه اروپا با هدف اجراي طرح مارتي آهتيساري براي وضعيت سياسي كوزوو را نمي‌پذيريم .

اعلام استقلال كوزوو بر اساس طرح آهتيساري رييس جمهور اسبق فنلاند و نماينده پيشين سازمان ملل در امور كوزوو تحقق يافته است .

يرميچ با اشاره به ديدار و گفت و گوي اخير خود در مسكو با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه تاكيد كرد كه حكومت بلگراد از حمايت مسكو در مورد شروع مذاكرات براي فعاليت جديد هيات غير نظامي جامعه بين‌المللي به همراه بلگراد برخوردار است .

لامبرتو زاني ير رييس هيات غيرنظامي سازمان ملل در كوزوو كه به منظور ديدار با مقامات بلندپايه صربستان پنجشنبه شب به بلگراد آمده است بعد از ديدار با وزير امور خارجه صربستان در يك كنفرانس مشترك خبري گفت كه هيات سازمان ملل در كوزوو خواهان حفظ صلح و برقراري ثبات پايدار در تمامي منطقه است و اين امر از مهمترين اهداف حضور هيات غير نظامي سازمان ملل دركوزوو مي‌باشد.

وي همچنين تاكيد كرد كه فعاليت هيات سازمان ملل در كوزوو منحصرا در چارچوب قطعنامه ‪ ۱۲۴۴‬شوراي امنيت مي‌باشد.

بر پايه گزارش‌هاي رسانه‌هاي جمعي امروز پريشتينا، مقامات كوزوو سفر رييس هيات غيرنظامي سازمان ملل در كوزوو به بلگراد و ديدار با مقامات بلندپايه صربستان را بي‌اهميت تلقي كردند.

خيرالدين كوچي قائم مقام نخست وزير كوزوو در مصاحبه با كوخا ديتوره روزنامه آلباني زبان چاپ پريشتينا ، تلاش صربستان براي حضور در كنار هيات اتحاديه اروپا در كوزوو را بيهوده خواند.

وي ديدار زاني ير با مقامات صربستان در بلگراد را در چارچوب ديدارهاي عادي و منظم مقامات جامعه بين‌المللي از صربستان دانست و گفت: روند جديد حضور جامعه بين‌المللي دركوزوو مي‌بايستي از طريق مذاكرات بين مقامات حكومت پريشتينا و سازمان ملل مشخص شود.

به گفته وي ، كوزوو كشوري مستقل و مورد شناسايي جامعه بين‌المللي است و بلگراد ديگر نمي‌تواند نقشي در وضعيت سياسي اين سرزمين داشته باشد.
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن