تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816924249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم‌هاي ديني جهان از منظر كارشناسان / 6خانواده، ترس و ايمان در فيلم «نشانه‌ها»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فيلم‌هاي ديني جهان از منظر كارشناسان / 6خانواده، ترس و ايمان در فيلم «نشانه‌ها»
گروه هنر: فيلم «نشانه‌ها» ساخته «ام. نايت شيامالن» اثري‌ست كه بهترين نحو ترس و ايمان را با هم همراه مي‌كند.
چهارمين فيلم «ام. نايب شيامالن» اثري با نام «نشانه‌ها» است كه مي‌توان آن را كاملترين فيلم اين سينماگر تا آن زمان دانست. اثري كه دغدغه فيلمساز را در رابطه با خداوند و جهان هستي به تصوير مي‌كشيد.

با رسيدن اولين سالگرد يازده سپتامبر، اين فيلم يعني «نشانه‌ها» توجه بسياري را به خود جلب كرد. فيلمي كه از دل برمي‌آمد و طنز مخصوص خودش را داشت، فيلمي علمي، تخيلي كه به بسياري كمك مي‌كرد تا بتوانند با شرايط كنوني ترور با تمسك به نشانه‌ها، با زندگي آينده‌شان كنار بيايند و تماشاگران نيز اهميت خانواده، بازگشت نزديكان، و اهميت ايمان را درك مي‌كنند؛ ايمان به خداوند كه با نشانه‌هايي وجودش و قدرتش را در اين زندگي پر هرج و مرج ثابت مي‌كند. «ديويد آنسن» روزنامه‌نگار روزنامه نيوزويك اين اثر را اينگونه تعريف كرد «خانواده‌، ترس و ايمان».

اين داستان بسيار قابل درك است و بدون هيچگونه هنرنمايي اضافه، با كات‌هاي سريع كه لازمه فيلم‌هاي پرهيجان علمي، تخيلي است. مانند فيلم‌هاي هيچكاك و «اي. تي» اسپلبرگ يا ماموريت ناممكن 2. در اين فيلم تمام بازي‌ها و ماجرا در يك خانه روستايي كوچگ براي گراهام هس (مل گيبسون) و بچه‌هايش اتفاق مي‌افتد.

يك كشيش (گيبسون) وابسته به كليساي اسقف پروتستان، همسرش را در حادثه رانندگي غيرمنتظره‌اي از دست مي‌دهد و با از دست دادن او ايمانش را هم فراموش مي‌كند، اما زماني كه ماجراي فيلم روشن مي‌شود (نشانه‌هاي عجيب در مزرعه ذرت او و حمله بيگانگان) گراهام برخلاف خواسته خودش به طرف ايمانش بازمي‌گردد.

در اين فيلم اين نكته مورد تاكيد قرار مي‌گيرد كه زندگي بيش از يك تصادف است و يك كانون و مركز روحاني دارد كه نمي‌توان آن را انكار كرد هر چند هم كه وقايع و حوادث گوناگون در آن پيش آيد.

اين فيلم مي‌گويد در زندگي و محيط پيرامون هيچ چيز بدون دليل آفريده نشده و هيچ چيز بدون حكمت خداوندي نخواهد بود. خداوند براي هر يك از ما نشانه‌هايي در زندگي قرار داده كه به وسيله آنها در برابر مصائب و مشكلات شكست نخوريم.

هنگامي‌كه فيلم نشانه‌ها را تماشا مي‌كنيم، خودمان و ديگران را بر لبه باريكي مي‌بينيم. ما زمزمه‌اي را از ماوراي خود مي‌شنويم «فكر نمي‌كردم ساقه‌هاي ذرت وحشتناك باشند» اما ما چيزي بيش از يك ترس حس كرديم. ما متوجه گراهام و بچه‌هايش شديم حتي به آنچه كه آنها را ترسانده بود همراه مي‌شويم هم دردي كه واقعي است.

ما از تغييراتي كه كارگردان به صورتي غيرقابل باور ايجاد كرده است گيج و شگفت زده‌ايم از دنياي هماهنگي‌ها و تصادفات همسان، شيامالن با فيلم بسيار موفق خود «حس ششم» توانست به ما آنقدر نزديك شود تا راه كشف شيطان و عكس‌العمل در مقابل آن را نشان دهد. اين اثر نيز در امتداد حس ششم سعي داشت بگويد كه لطف پروردگار هميشه همراهمان است.

البته با تماشاي اين فيلم شايد چنين سوال‌هايي در ذهن خلق شود. آيا معصوميت و صداقت بچه‌هاي‌مان مي‌تواند ما را رهبري كند؟ آيا زندگي تنها زنجيره‌اي از تصادفات و بدون معناست يا اينكه معناي روحاني دارد، يا اينكه يك واقعيتي عميق‌تر وجود دارد كه ما را اميدوار و شگفت زده مي‌كند، حتي اگر ضديت يا تنقاضي داشته باشد، براي افراد خوب اتفاقات بد رخ مي‌دهد، اين را چگونه مي‌توان پاسخ داد؟

نكته بارز در مورد اين فيلم تركيب جالب مالن و گيبسون است دو سينماگري كه اعتقادات ديني، اساس كار آنها در سينما است نمونه بارز اين ادعا، فيلم «مصائب مسيح» ساخته گيبسون است. هنگاميكه چنين تركيبي بين فيلمساز و بازيگر حاكم مي‌شود مسلم بدانيد كه نتيجه دلخواه مطلوب و تاثيرگذار خواهد بود، همانگونه كه نشانه‌ها توانست اين مهم را انجام دهد.

درباره كارگردان

«ام. نايت شيامالن» از فيلمسازان بزرگ و جوان سينماي معاصر است. مجله نيوزويك به او لقب اسپيلبرگ بعدي و پرشورترين راوي جديد قصه‌هاي هاليود داده است. او در مدرس هند در سال 1970 به دنيا آمد. شيامالن در خانواده ثروتمندي در حومه فيلادلفيا بزرگ شد و به مدارس كاتوليك و پروتستان رفت. والدين او كه دكتر بودند در سن هشت سالگي به او يك دروبين سوپر 8 دادند وي از همان زمان شروع به فيلمسازي كرد و از كودكي علاقه‌اش را به اين كار نشان داد. مالن تا هفده سالگي حدود چهل‌و‌پنج فيلم خانگي ساخت، اما موفقيت وي با فيلم «حس ششم» شكل گرفت و در ادامه نيز آثارش هميشه جزو توليدات برتر سينماي جهان بود.

مشخصات فيلم

آمريكا 2002

106 دقيقه، فيلم بلند، رنگي

بايگران: مل گيبسون، ژواكوئين فونيكس، چري جونز، روري كالكين، ابيگيل برسلين، پاتريشيا كالمبر، ام، نايت شيامالن

كارگردان: ام. نايت شيامالن
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن