تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813066460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرار بازداشت براي بوش و شارون‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: قرار بازداشت براي بوش و شارون‌
روزنامه الاهرام مصر با اشاره به تصميم ديوان كيفري بين‌المللي براي صدور قرار بازداشت عمرالبشير، رئيس‌جمهوري سودان، به علت جنايات جنگي و نسل‌كشي نوشت: اين تصميم باز هم ادامه سياست يي است كه در حقوق بين‌الملل باب شده و به تدريج به يك قاعده وسنت تبديل مي‌شود.‌

الاهرام افزود: حال كه قرار بازداشت عمرالبشير از سوي ديوان كيفري بين‌المللي صادر شده است، چرا بوش و ديگران از اين قاعده مستثني شده‌اند؟

اين نشريه مصري در ادامه نوشت: سودان تنها كشور جهان نيست كه چنين جنايت‌هايي در آن روي داده، در فلسطين و عراق هم كشتارهاي زيادي روي داده است.

الاهرام اين تصميم ديوان كيفري بين‌المللي را سياسي و مطابق با منافع آمريكا دانست و افزود: اگر اينطور نبود، جنايتكاران واقعي آزاد نبودند. به اعتقاد الاهرام، اين ديوان به سراني كه تحت حمايت قدرت‌هاي سياسي و مالي هستند، هرگز حمله نمي‌كند.

اگر جنايت‌هاي دارفور براي ديوان كيفري بين‌المللي اينقدر آشكار است، كشتار هزاران مرد زن و كودك در اردوگاه‌هاي و بيروت به دست آريل‌شارون، نخست‌وزير سابق اسرائيل كه آشكارتر است. فقط در يكي از اين اردوگاه‌ها سه هزار و پانصد فلسطيني و لبناني قتل‌عام شدند.

چرا شارون به خاطر اين جنايت‌ها محاكمه و مجازات نشد. امثال شارون در دنيا زياد هستند، اما كسي جرات محاكمه و مجازات آنها را ندارد.

الاهرام در بخش ديگري از مقاله خود خاطرنشان كرد: اوضاع براي ايهود اولمرت، نخست‌وزير كنوني اسرائيل هم اينگونه است. وي دسامبر گذشته، روش شارون را با هولوكاست در سرزمين‌هاي فلسطيني آغاز كرد.

اين نشريه تصريح كرد: ويراني كشور عراق بدست آمريكايي‌ها هم قابل چشم پوشي نيست. بي‌شك بوش پدر و بوش پسر هر دو بايد به علت نسل‌كشي در عراق محاكمه شوند.

به اعتقاد يكي از متخصصان حقوق بين‌الملل مصر، جنايت‌هاي خانواده بوش از زمان عقب‌نشيني نيروهاي عراقي از كويت در سال 1991 آغاز شد و طي اين مدت ارتش آمريكا بيش از يك‌چهارم ارتش عراق را نابود كرده است.

الاهرام در ادامه مقاله خود نوشت: بوش پسر از زمان تهاجم به عراق در سال 2003 تاكنون موجب كشته شدن چهار ميليون عراقي شده است و جنايت‌هاي وي در افغانستان نيز ادامه دارد، بوش پسر درافغانستان از سلاحهاي ممنوعه استفاده كرده و هزاران نفراز مردم غيرنظامي را به بهانه جنگ با تروريسم كشته است.‌

اين نشريه با يادآوري رسوايي زندان عراق نوشت: بعد از افشاي اين رسوايي كسي جرات نكرد درباره شكنجه و آزار و اذيت‌هاي وحشيانه زندانيان اين زندان بدست سربازان آمريكايي از بوش سوال كند.

* منبع: واحد مركزي خبر




 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن